رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، بزرگترین عامل انتقال بیماری کووید ۱۹ را شرکت مردم در تجمعات بیان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بر اساس مستندات موجود و شرح حالی که از مبتلایان به بیماری کرونا گرفته می‌شود، حضور مردم در تجمعات، مهمانی و مراسم‌های جشن و عزا مهمترین و موثرترین علت افزایش شیوع بیماری کرونا طی این روز‌ها بوده است.

او افزود: اگر چه مسافرت‌ها نیز به عنوان یکی از عوامل مؤثر در افزایش شیب منحنی تعداد مبتلایان به بیماری کرونا به شمار می‌رود، اما همچنان برگزاری تجمعات بعنوان تهدیدی جدی برای سلامت مردم مطرح و پرهیز از برگزاری محافل خانوادگی مهمترین توصیه کادر بهداشتی و درمانی به مردم برای مقابله با کرونا است.


بیشتر بخوانید: شناسایی ۵ مورد جدید ابتلا به کرونا


شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۷۰ تست تشخیص کرونا از بیماران سرپایی و بستری با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ گرفته شد.

او مجموع بیماران مراجعه کننده و بستری در بیمارستان‌های استان با علایم بالینی مشکوک به کرونا را یک هزار و ۸۲۱ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در مجموع بیش از هفت هزار نمونه گیری از بیماران دارای علایم بالینی مشکوک به کرونا در استان انجام شده است.

شیرانی گفت: بر اساس نتایج واصله از آزمایشگاه کرونای استان، پاسخ پنج مورد از نمونه‌های گرفته شده از بیماران بستری در مراکز درمانی استان طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت قطعی اعلام شد.

او با بیان اینکه آمار تعداد مبتلایان قطعی سرپایی به بیماری کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته و مجموع این بیماران از ابتدای شیوع بیماری از سوی سخنگوی وزارت بهداشت به صورت روزانه از رسانه ملی و دیگر رسانه‌های رسمی کشور اعلام می‌شود افزود: اگر چه شاهد کاهش مختصر تعداد بیماران بستری هستیم ولی در استان روال شیوع تقریباً مشابه روز‌های قبل است.

شیرانی گفت: هم اکنون ۵۶ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۳۱ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.

او با ابراز خرسندی از اینکه طی ۲۴ساعت گذشته، مورد فوتی جدید ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش نشده است افزود: مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری همان ۳۴ نفر است.

دکتر شیرانی در پایان مجدداً بر لزوم رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، به عنوان ضرورت اجتناب ناپذیر این روز‌ها و روز‌های آینده تأکید نمود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار