سازمان پزشکان بدون مرز نسبت به از بین رفتن نظام سلامت و درمان در کشور یمن همزمان با شیوع ویروس مرگبار کرونا هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، سازمان پزشکان بدون مرز درباره فروپاشی نظام پزشکی و درمانی در یمن در پی جنگ خونبار در این کشور هشدار داد.

کلر هایدونگ، رئیس ماموریت پزشکان بدون مرز در یمن اعلام کرد بخش عظیمی از نظام مراقبت‌های درمانی این کشور طی ۵ سال جنگ از بین رفته است.

کلر هایدونگ در این باره افزود بسیاری از بیمارستان‌ها در یمن به دلیل نگرانی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا یا به دلایل ناشی از کمبود پرسنل و تجهیزات حفاظتی رو به تعطیل شدن هستند. بسیاری از مردم یمن در اثر کرونا جان خود را از دست خواهند داد، اما نگرانی ما مربوط به مرگ‌های قابل پیشگیری است که در سایه نبود پرسنل درمانی و تجهیزات پزشکی رخ می‌دهد.

بنا به گفته این مقام سازمان پزشکان بدون مرز، این نهاد تمامی اهتمام خود را به منظور حفظ برنامه‌های بهداشتی و پاسخگویی به همه گیری کرونا بکار خواهد گرفت، اما به دلیل گستردگی سطح نیاز‌هایی که مستلزم پاسخگویی هستند، دستیابی به این مهم آسان نخواهد بود.

رئیس ماموریت پزشکان بدون مرز در یمن تاکید کرد در این کشور به شکل عجیبی شاهد ترکیبی از نگرانی و انکار درباره شیوع ویروس کرونا هستیم. این مقام سازمان پزشکان بدون مرز از سازمان ملل و دیگر کشور‌ها خواست برای کمک به کشور جنگ زده یمن برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدام کنند.

اخیرا صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) از شناسایی بیش از ۱۳۷ هزار مورد ابتلا به بیماری وبا در یمن همزمان با شیوع کرونا از ابتدای سال ۲۰۲۰ خبر داد. یمن برای ششمین سال متوالی صحنه جنگی است که موجب بروز یکی از بدترین بحران‌های انسانی در جهان شده است به طوری که ۸۰ درصد از ساکنان این کشور به دریافت کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
یک گروه تشکیل بدن بروند عربستان از داخل منهدم کنند مشکل حل میشه
Switzerland
سید فروزان
۲۱:۱۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
اتفاقا هر جا این سازمان جاسوسی پزشکان بدون مرز باشد ، آنجا گرفتار انواع میکروبها ، ویروسها و مرگ و میرها میشود
آخرین اخبار