مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از اختصاص ۶۵۱ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در این استان خبر داد.

آبائی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در حاشیه  جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: دولت ۴۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته که سهم استان مرکزی ۶۵۱ میلیارد تومان است.

آبائی از تصویب حمایت ۱۴ رسته شغلی در هیات دولت و ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا خبر داد و گفت: در زیرمجموعه این ۱۴ رسته یک میلیون شغل شناسایی شده که ۲۱ هزار و ۳۷ واحد صنفی آن مربوط به استان مرکزی است.

او اضافه کرد: صنوف آسیب دیده می‌بایست در سامانه کارا ثبت نام کنند و منتظر مرحله بعدی باشند که در صورت تصویب تسهیلات از طریق سامانه به بانک‌ها معرفی خواهند شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا از ۱۲ میلیون تومان شروع می‌شود و سود ان ۱۲ درصد ۲۴ ماه مدت بازپرداخت است و از سر ماه هم بازپرداخت اقساط آن آغاز خواهد شد.


فرخی معاون اقتصادی استاندار مرکزی هم در این نشست گفت: بانک‌ها موظف به رعایت و انجام شیوه نامه از سوی دولت و بانک مرکزی هستند.

فرخی افزود: از طرفی ادارات کل هم باید با زیر مجموعه‌ها سریعتر برای شناخت صنوف آسیب دیده از کرونا اقدام کنند و ثبت نام در سامانه کار را انجام دهند.

در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی شیوه نامه پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه چگونگی پرداخت تسهیلات به مشاغل تعطیل شده و آسیب دیده از کرونا، مبلغ تسهیلات، تضامین بانکی و نحوه بازپرداخت تسهیلات مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهندس محمد شرافت
۲۲:۳۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
پیشگیری و رعایت بهداشت فردی و عمومی
حتما بهتر از درمان
سلامت برای همه است
محمد شرافت کارشناس مهندسی بهداشت محیط بازنشسته وزارت بهداشت تجربیات ۲۰ ساله با سازمان جهانی بهداشت (WHO )
ایران و میزبان ۱۵ کشور از جهان
بعنوان پایلوت در کشور ایران ودر منطقه مدیترانه ای واجلاس جهانی ژانسبورگ آفریقای جنوبی ایران معنویت به تعریف سلامت اضافه ومطرح شد