خیرخواه گفت: با تعویق مسابقات المپیک منتظر تصمیم گیری فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای تاریخ دقیق برگزاری مسابقات هستیم.

همچنان در انتظار تاریخ دقیق مسابقات المپیک هستیمرضا خیرخواه سرمربی تیم ملی ژیمناستیک در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه برگزاری اردو‌های تیم ملی اظهار کرد: بعد از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اردو‌ها همچنان با بازیکنان تیم ملی ارتباط دارم. بازیکنان  تیم ملی ژیمناستیک نیزمرتب در خانه طبق برنامه‌هایی که به آن‌ها ارائه داده ام تا جایی که آمادگی جسمانی شان حفظ شود تمرینات خود را انجام می‌دهند.

او افزود: اکنون با رفع ممنوعیت فعالیت باشگاه‌ها برخی از ورزشکاران برای تمرین به باشگاه‌ می‌روند و شرایط شان بد نیست.  فیلم‌های تمرین خود را برای من می‌فرستند و من نیز چگونگی تمریناتشان را بررسی می‌کنم.

خیرخواه درباره برگزاری اردو‌های تیم ملی ژیمناستیک ادامه داد: با گفت وگو‌هایی که با اعضای فدراسیون ژیمناستیک داشته ام جلساتی در رابطه با بازگشایی اردو‌ها گذاشته ایم که اگر اجازه دادند کم کم اردوی تیم ملی را راه اندازی کنیم. باید طبق دستورالعمل وزارت ورزش اردو‌ها را بازگشایی کنیم و بدون اجازه وزارت ورزش نمی‌توانیم اردو‌ها را آغاز کنیم.

امسال شانس خوبی برای شرکت در مسابقات المپیک داشتیم 

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: امسال شانس خوبی برای شرکت در مسابقات المپیک  داشتیم. با تعویق مسابقات المپیک منتظر تصمیم گیری فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای تاریخ دقیق برگزاری مسابقات هستیم. چنانچه مسابقات به زودی برگزار شود در شهر‌هایی که وضعیت سفید اعلام شده و مشکلی برای تمرین وجود ندارد با پیگیری‌هایی که با فدراسیون ژیمناستیک داشتیم تمریناتمان را در آنجا با توجه به شرایط و نیاز تیم ممکن است  ادامه دهیم.

او ادامه داد: سال گذشته، سال بسیار پرباری را برای ژیمناستیک داشتیم. بازیکنان تیم ملی ژیمناستیک موفق به کسب ۵ مدال جهانی و آسیایی شدند. اکنون بازیکنان تیم ملی ژیمناستیک خود را برای مسابقات پیش رو از جمله مسابقه‌ای که به صورت تیمی در ژاپن قرار است برگزار شود و تاریخ آن هنوز اعلام نشده، آماده می کنند. همچنین مسابقه سهمیه المپیک در قطر نیز بازی های بسیار سرنوشت سازی برای سعید کیخا، عضو تیم ملی ژیمناستیک کشورمان است که به امید خداوند در صورت موفق شدن راهی المپیک می‌شود.

سال گذشته تیم ملی ژیمناستیک با کسب نتایج درخشان خوش درخشید

خیرخواه گفت: در گذشته حتی به فکر این موضوع نبودیم که در مسابقات کسب سهمیه المپیک در رشته  ژیمناستیک شرکت کنیم. اکنون سعید کیخا با دارا بودن رنکینگ سوم جهانی و مهدی احمد کهنی نیز با نتایج درخشانش در مسابقات جهانی استرالیا شرایط لازم را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک از آن خود کردند. در شرایطی که تمام تیم‌های پرقدرت دنیا در مسابقات جهانی شرکت داشتند، اعضای تیم ملی ژیمناستیک کشورمان با نتایج درخشانشان خوش درخشیدند.

او افزود: با وجود تحریم‌ها، فدراسیون ژیمناستیک، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تمام تلاششان را کردند تا ما به مسابقات جهانی اعزام شویم و توانستیم در این مسابقات صاحب دو مدال نقره شویم.

خیرخواه ادامه داد: حدود ۲۰ نفر در تیم ملی ژیمناستیک حضور دارند که تعدادی از این افراد از بخش جوانان به بزرگسالان وارد می‌شوند. جوانان خیلی مستعدی داریم و اعضای بسیار جوانی در تیم ملی ژیمناستیک هستند که بیشتر میانگین سنی ۱۸ تا ۲۲  سال را دارا هستند. امیدوار بودیم به لطف خداوند به المپیک راه یابیم. اگر این شرایط خاص به وجود نمی‌آمد قطعا بازیکنان تیم ملی  ژیمناستیک شانس زیادی داشتند که با آمادگی کاملی در مسابقات حضور پیدا کنند. همچنین در مسابقات آسیایی ژاپن نیز چنانچه ورزشکاران شرکت می‌کردند شانس پیروزی در رقابت‌ها را داشتند. اکنون منتظر تصمیم گیری فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای برگزاری رقابت ها هستیم. هنوز دستورالعمل خاصی برای تاریخ و مکان مسابقات از جانب فدراسیون جهانی ژیمناستیک به ما ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار