فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به عزم جدی در تامین امنیت سواحل این استان گفت: به دنبال ایجاد محیطی سالم در سواحل و تفرجگاه‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از به کارگیری بیش از هزار نیروی پلیس در قالب ۴۱۲ تیم خوردویی، موتوری و پیاده برای تامین امنیت سواحل و مناطق تفرجگاهی گیلان خبر داد.

او با بیان اینکه پس از تشکیل قرارگاه امنیت اجتماعی استان‌های شمالی کشور، ماموریت ساماندهی تفرجگاه‌ها و طرح‌های سالم سازی دریا از ۸ خرداد ماه آغاز شده است، گفت: این طرح تا ۴ مهر ماه ادامه دارد.

فرمانده انتظامی گیلان هدف اصلی پلیس در اجرای طرح‌های سالم سازی سواحل و تفرجگاه‌ها را حفظ امنیت و آسایش عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد و افزود: طرح سالم‌سازی سواحل و انتظام بخشی تفرجگاه‌ها و معابر شهری با هدف فراهم آوردن بستری مناسب و امن همراه با آرامش برای مسافران هر ساله به اجرا در می‌آید.

سردار ملکی با اشاره به اینکه حضور مسافران در سواحل و تفرجگاه‌های گیلان، ماموریت‌های پلیس را از لحاظ امنیتی، ترافیکی و انتظام بخشی گسترده‌تر می‌کند، بیان داشت: به منظور حفاظت از جان گردشگران از خطرات احتمالی شنا در دریا و همچنین تامین امنیت اجتماعی، طرح سالم سازی در ۳۰ نقطه از سواحل استان به اجرا در آمده است.

او با بیان اینکه در ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی استان ۱۱۶ نقطه پرخطر شنا ممنوع وجود دارد، گفت: در ۹ شهرستان گیلان، طرح سالم‌سازی سواحل و در ۱۲۰ نقطه استان تفرجگاه وجود دارد و شهرستان تالش با ۸ طرح، بیشترین طرح‌های سالم سازی دریا را به خود اختصاص داده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان هدف از اجرای طرح سالم‌سازی سواحل و تفرجگاه‌ها را ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از تلفات جانی و مالی شهروندان اعلام و تصریح کرد: با مشارکت سایر دستگاه‌ها و همکاری مجموعه قضایی به دنبال ایجاد امنیت پایدار و محیطی سالم در سواحل و تفرجگاه‌ها هستیم.

سردار ملکی همچنین از اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در فضای مجازی و سواحل و تفرجگاه‌ها از طریق برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، ارائه هشدار‌های انتظامی و ایمنی، برگزاری مسابقات بومی و محلی و استفاده از ظرفیت بسیجیان و آمران به معروف و ناهیان از منکر در کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش تلفات غرق شدگی در سواحل خبر داد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.