مسئول گراپلینگ استان اصفهان گفت:برای اعزام ورزشکاران و فعالیت‌های درون کشوری، نیاز به اسپانسر است که نبود شرکت‌های تبلیغاتی یا افرادی که با این رشته همکاری کنند، شرایط را بسیار دشوار کرده است.

پیام موسوی مسئول گراپلینگ استان اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،با بیان اینکه لزومی بر وجود رشته گراپلینگ زیر نظر فدراسیون کشتی وجود ندارد گفت: طبق قانون، هر کشوری اختیار دارد این رشته را زیر نظر فدراسیون کشتی یا فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی قرار دهد یا حتی برای این رشته یک فدراسیون مستقل (UWW) در نظر بگیرد و در کشور ما از ابتدا این رشته زیرمجموعه فدراسیون کشتی بوده و بعد از آن به فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی واگذار شده که این نقل و انتقالات کاملاً طبیعی و اصولی است.

او ادامه داد: گراپلینگ، از پایه‌های اصلی هنر‌های رزمی ترکیبی (MMA) است که در دنیا طرفداران زیادی را به خود جذب کرده و در ایران با این که تا چند سال قبل بسیاری از مردم حتی اسم این رشته را نشنیده بودند، اما در حال حاضر مشتاقان زیادی دارد و بسیاری از فایتر‌های سطح یک دنیا این رشته را به طور تخصصی کار کرده اند.

این مربی سابق تیم ملی گراپلینگ ایران اظهار داشت: مسابقات آسیایی و جهانی گراپلینگ هر ساله به طور رسمی و منظم زیر نظر اتحادیه جهانی کشتی برگزار می‌شود و قبل از شیوع ویروس کرونا قرار بود درسال ۲۰۲۱ گراپلینگ در کامبت گیمز و به میزبانی قزاقستان برگزار شود.

موسوی بیان داشت: در اواخر سال ۹۸ آقای حسین خان هنرمند به عنوان نماینده گراپلینگ ایران در اتحادیه جهانی کشتی به رسمیت شناخته شد و مسئولیت تمامی فعالیت‌های گراپلینگ در ایران برعهده وی قرار داده شد که فعالیت‌های خوبی در گراپلینگ ایران در حال انجام بود، اما با شیوع ویروس کرونا، این فعالیت‌ها به تعویق افتاد.

او افزود: برنامه‌های بسیار مهمی از جمله برگزاری استاژ داوری و مربیگری و همچنین مسابقات انتخابی تیم ملی را در دستور کار خود داریم که هرچه زودتر اقدام به اجرایی کردن این برنامه‌ها خواهیم کرد.

این مربی گراپلینگ در خصوص مشکلات این رشته گفت:برای اعزام ورزشکاران و فعالیت‌های درون کشوری، نیاز به اسپانسر است که نبود شرکت‌های تبلیغاتی یا افرادی که با این رشته همکاری کنند، شرایط را بسیار دشوار کرده است.


موسوی ادامه داد: از دیگر مشکلات این رشته می‌توان به استفاده ابزاری از اسم گراپلینگ در تبلیغات و مسابقات بدون مجوز اشاره کرد. وجود افرادی که به طور غیر قانونی اقدام به برگزاری مسابقات در این رشته می کنند باعث دلسرد شدن قهرمانان این رشته می‌شود، زیرا وجود این اسامی در کنار قهرمانان واقعی که در مسابقات رسمی شرکت کرده و در جمع بهترین گراپلر‌های کشور، مقام آور بودند ابهاماتی را در اذهان به وجود می‌آورد.


او بیان کرد:اصفهان دارای جایگاه خوبی در کشور است و می‌توان گفت جز ۳ استان برتر این رشته محسوب می‌شود. در سطح کشور نیز در ادوار گذشته مسابقات جهانی، در وزن‌های مختلف مدال آور بودیم، اما در چندسال اخیر هیچ‌گاه روی سکو‌های تیمی نبودیم.

مسئول گراپلینگ استان اضافه کرد: تا زمانی که گراپلینگ در ایران، زیر نظر فدراسیون کشتی بود تیم ایران اعزامی به مسابقات آسیایی نداشت، اما امسال در صورت برگزاری، گراپلر‌های ایرانی به این مسابقات اعزام خواهند شد.

موسوی در خصوص آینده گراپلینگ در ایران گفت:کشور‌های اروپایی و آمریکایی که جز بهترین‌های این رشته هستند، گراپلر‌های خود را از سنین پایین آموزش می‌دهند که این پشتوانه سازی اگر در ایران هم صورت بگیرد، در آینده می‌توانیم شاهد موفقیت‌های چشمگیری باشیم.

او در پایان گفت: با آغوش باز پذیرای علاقمندان به این رشته ورزشی هستیم و از تمام استعداد ها، حمایت خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۰۱ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید رشته خوبی هست لطفاً شماره تماس ومحل آموزش در اصفهان کدام باشگاه است وساعا ت آن از چه ساعتی هست