مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه با بیماری‌های غلات در ۵۳ هزار و ۴۱۹ هکتار اراضی این استان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه حلاج‌نیا  مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: از جمله مهمترین بیماری‌های غلات می‌توان به بیماری زنگ زرد اشاره کرد که در این استان به میزان قابل توجهی از گسترش این بیماری و واردآمدن خسارت به محصولات این بخش جلوگیری شده است.

او افزود: همچنین تاکنون مبارزه با آفات غلات در سطح ۳۲ هزار و ۹۲۳ هکتار و مبارزه با علف‌های هرز در سطح ۱۴۵ هزار و ۵۴۲ هکتار از مزارع استان انجام شده است.

مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون با آفت ملخ بومی نیز در سطح سه هزار و ۵۳۰ هکتار از مزارع استان مبارزه شده است.

حلاج نیا بیان کرد: مبارزه با آفت سن مادری گندم نیز در سطح ۶۱ هزار هکتار از گندمزار‌ها و جوزار‌های این استان انجام شده است.

او با بیان اینکه مبارزه با سن مادری به پایان رسیده و اکنون در مرحله مبارزه با سن پوره هستیم، تصریح کرد: در این بخش نیز در سطح ۶۱ هزار و ۹۱۲ هکتار مبارزه انجام شده و همچنان ادامه دارد.

مدیرحفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به وضعیت بارش‌های بهاری در استان و رطوبت زیاد، آفت سن گندم و پوره امسال افزایش داشته و مبارزه با آن‌ها به صورت مکرر و موثر انجام می‌شود.

سالانه برای تولید هشت میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود. بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

امسال ۱۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت دیم و ۱۲۶ هزار هکتار نیز به کشت آبی گندم اختصاص یافته است.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار