رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: افرادی که در موئد مقرر اظهارنامه مالیاتی را ارسال نکنند مشمول جریمه ۳۰ درصدی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امید علی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به تعویق اظهارنامه‌های مالیاتی به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: مودیان مالیاتی که در موعد مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال نکنند مشمول جریمه ۳۰ درصدی غیر قابل بخشش می‌شوند.

وی افزود:کسانی که اصل بدهی مالیاتی تا  پایان دی سال گذشته را تا ۳۱ خرداد امسال پرداخت کنند، ۹۰ درصد در بخش تولید و ۸۰ درصد در بخش خدمات مشمول بخشودگی جرائم قابل بخشش می‌شوند و به ازای هر ماه دیر کرد این بخشودگی ۲ درصد کاهش پیدا می‌کند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی بیان کرد: بدهی‌هایی مالیاتی که از دی ماه سال گذشته تا امروز ایجاد شده است اگر تا پایان تیرماه پرداخت شود ۱۰۰ درصد مشمول بخشودگی می‌شود و بدهی‌هایی مالیاتی که بعد از تیر ماه اعمال می‌شود اگر ظرف یک ماه پرداخت شود مشمول ۱۰۰ درصد بخشودگی می‌شود.


بیشتر بخوانید


پارسا گفت: مشاغلی که از کرونا آسیب دیده اند ۲ ماه فرصت پرداخت بدهی مالیاتی دارند تا ۱۰۰ درصد مشمول بخشودگی شوند.

وی در مورد مالیات بر خانه‌های خالی گفت: به محض اینکه وزارت مسکن و شهرسازی خانه‌های خالی و متراژ آن‌ها را به سازمان امور مالیاتی اعلام کند، مالیات از صاحبان آن‌ها اخذ می‌شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: اگر خانه‌ای یک سال خالی باشد مشمول مالیات نمی‌شود، اگر ۲ سال خالی باشد ۵۰ درصد کل اجاره و اگر ۳ سال خالی باشد ۱۰۰ درصد اجاره مشمول مالیات می‌شود.

پارسا افزود:کمیسیونی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، سازمان امور مالیاتی، شهرداری‌ها و سازمان دهیاری‌ها تشکیل شده و به دنبال این است که قیمت روز املاک و اجاره بهای آن‌ها را تعیین کند.

۴ هزار ثروتمند کمترین مالیات را پرداخت می‌کنند

وی با اشاره به فرار مالیاتی ۴۵ هزار میلیارد تومانی گفت: ۴ هزار ثروتمند کمترین مالیات را پرداخت می‌کنند و سازمان امور مالیاتی تمرکز خود را بر روی این قشر قرار داده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی بیان کرد: در هر حرفه و شغل ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد بیشترین درآمد را دارند و بایستی نظام مالیاتی کشور را به گونه‌ای تغییر دهیم که تمرکز بیشتری بر روی قشر پردرآمد داشته باشد.

پارسا بیان کرد: استان اصفهان به عنوان استان پایلوت برای جلوگیری از فرار مالیاتی انتخاب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۴:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
قانون باید اجرا و عمل شود و همه باید تابع قانون باشیم تا عدالت تحقق پیدا کند اما با اعمال جریمه مالیاتی برای کسبه و مشاغل آن هم در این شرایط رکورد بازار کار پسندیده ای نیست علت اصلی آن تورم و کسادی بازار است و اکثرا تمامی مشاغل کشور یا شغل خود را در اثر ویروس کرونا از دست داده اند ویا بر شکست شده اند که همین موضوع باعث شده که کسبه و مشاغل قادر به پرداخت مالیات حقه دولت نیستند و مسولان محترم سازمان امورمالیاتی باید با اصناف حداقل امسال را توافق مالیاتی کنند و همچنین اعمال ماده۱۰۰ و تبصره آن تا همه بتوانند مالیات خود را به راحتی در موعد مقرر پرداخت کنند
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۳:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
با برخورد قهری و اعمال جریمه مالیاتی مشکل اقتصادی ما حل نخواهد شد و بر عکس نتیجه منفی آن بر جامعه آشکار میشود علت واضح است تورم بالا و کسادی بازار و ویروس کرونا و به جای جریمه کردن مردم لطفا قوانین مالیاتی که به صلاح مردم باشد را اصلاح کنید
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۲۲:۵۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
طبعا ثروتمندان باید مالیات حقه دولت را پرداخت کنند چون درآمد دارند اما یک کسب و کار کوچک در کشور که واقعا به سختی امرار معاش برای خود و خانواده اش میکند باید تمام معافیتها و تسهیلات مالیاتی بصورت کامل و دقیق اعمال شود تا بتوانند با توجه به تورم بالا در این جامعه اسلامی زندگی کنند و مسولان محترم سازمان امور مالیاتی کشورمان باید کمک اقتصادی بسیار فراوان به این مردم که به نان شب محتاج هستند کمک کنند و تمام جریمه ها را حذف نمایند
آخرین اخبار