ریاست الحشدالشعبی عراق با تاکید بر اینکه مرجعیت اولین حامی نیروهای مردمی است، اعلام کرد مهم‌ترین اصل در تعیین ساختار نهایی الحشدالشعبی، نظر مرجعیت است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الحشدالشعبی، فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی و رئیس الحشدالشعبی عراق به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس این سازمان به فرمان مرجعیت، از تشکیل هیئتی جدید خبر داد.

وی گفت: الحشدالشعبی نیاز دارد مجددا بازسازی شود و مهمترین اصلی که باید در تعیین ساختار نهایی الحشد در نظر بگیریم، نظر مرجعیت است چرا که مرجعیت، نخستین پشتیبان این سازمان است.

الفیاض افزود: کمیته‌ای تشکیل شده که فرآیند تکمیل ادغام الحشدالعشایری با الحشدالشعبی را بر عهده گرفته است.

ریاست الحشدالشعبی از صدور دستور تشکیل هیئتی جدید خبر داد که مسئول مشاوره، بررسی و طراحی اقدامات مربوط به گسترش فعالیت الحشدالشعبی خواهد بود.

فالح الفیاض در پایان اعلام کرد: به سمت سازمانی کردن الحشد در حرکت هستیم و من از اینکه بگویم رئیس الحشد هستم، افتخار می‌کنم.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق هم به مناسبت تاسیس الحشدالشعبی گفت: شش سال پیش در چنین روزی مردم ما با قاطعیت برای دفع و سرکوب توفان تروریستی بزرگ یعنی گروهک‌های تروریستی داعش برخاستند، در حالی که بسیاری در دنیا تصور می‌کردند که کشور ما هرگز از این مصیبت سالم بیرون نمی‌رود.

نخست وزیر عراق تاسیس الحشد الشعبی را نقطه عطف واقعی در مقابله با داعش خواند و گفت: نیرو‌های الحشدالشعبی نقش سرنوشت‌سازی در پیروزی‌ها بر تروریسم و آزادسازی مناطق اشغالی داشتند. یعنی پاسخ فرزندان ملت غیور ما به ندای مرجعیت، حافظ وحدت و یکپارچگی عراق و نابود کننده نقشه‌های دشمنان بود.

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح نیز در این خصوص گفت: پاسخ‌گویی عظیم ملت عزیز و بزرگوار ما به فتوای مرجعیت و پیوستن جوانان مجاهد عراق به این میدان برای همه غافلگیرکننده بود و توطئه‌ی بزرگی که عراق را هدف گرفته بود، ناکام گذاشتند.

وی افزود: اگر فتوای مرجعیت دینی در مبارزه با تروریسم داعشی نبود، عراقی نمی‌ماند زیرا گروه‌های ظالم تاریخ، حال حاضر و آینده آن را هدف قرار داده بودند.

العامری تاکید کرد: همه گروه‌های مقاومت اسلامی نقش بزرگی در راه اندازی، آموزش، تکمیل و هدایت این تعداد بی‌شمار نیروی داوطلب و سرمایه‌گذاری روی آن داشتند که بهره‌مندی از آن‌ها بهترین سرمایه‌گذاری در میدان نبرد بود.

رئیس ائتلاف فتح عراق در پایان اعلام کرد که الحشدالشعبی از دل این امت و رنج‌های آن شکل گرفته است تا به عنوان بهترین مدافع این امت و اصول آن باشد.


انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
الحشد الشعبی را هم همچون الکاظمی بی خاصیت کردند

فرماندهان بررگی همچون المهند س و او که خودرا شاگرد سلیمانی میدانست .. ایا ت،کرار مبشود ،و ایا صدریون میگذارند این سردسته فتنه ها یعنی امریکا با سربازان داعشی خود گورش را کند و ایتن منطیقه را ارام بگذارد

باید برود. .. صدها هرار خون برای این کثافات دادها ایم
راحت نخواهید بود اگر بماند .. که نمیما ند
آخرین اخبار