حسنی، از اختصاص ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه به واحد‌های تولیدی آسیب دیده از شیوع کرونا در لارستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلیلی حسنی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان لارستان اظهار کرد: ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه با بهره ۱۲ درصد، برای جبران بخشی از هزینه‌های تحمیل شده ناشی از تعطیلات حدود ۴ ماهه و راکد بودن برخی واحد‌های تولیدی آسیب دیده از شیوع کرونا در این شهرستان اختصاص یافته است.

او افزود: این تسهیلات در سه دسته قابل تقسیم بندی است، دسته اول به بنگاه‌هایی قابل پرداخت است که به دستور دولت تعطیل شده‌اند، دسته دوم دربرگیرنده مشاغل ۱۳ گانه‌ای است که برای حفظ سلامت کارکنان و جامعه، فعالیت آن‌ها متوقف شده است و گروه سوم نیز برای رانندگان مسافربر بیمه پرداز به صورت خویش فرما است.

حسنی اضافه کرد: دولت رسته‌های ۱۳ گانه‌ای را به عنوان مشاغل به شدت آسیب دیده از کرونا معرفی کرده که آن‌ها در اولویت برخورداری از تسهیلات حمایتی قرار دارند.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه، هم اینک ثبت درخواست و نام‌نویسی از واحد‌های آسیب دیده در شهرستان لارستان آغاز شده است، تصریح کرد: به تمام واحد‌هایی که به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیل شده‌اند، به ازای هر کارگر بیمه شده ۱۶۰ میلیون ریال و سایر کسب و کار‌های زیرمجموعه رسته‌های ۱۳‌گانه به ازای هر کارگر بیمه شده ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد پرداخت خواهد شد.

حسنی افزود: همچنین برای رانندگان بیمه پرداز خویش فرما نیز ۶۰ میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

فرماندار ویژه لارستان اضافه کرد: واحد‌های آسیب دیده واجد شرایط برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت تسهیلات حمایتی می‌توانند به سامانه کارا به نشانی الکترونیکی http://kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

حسنی، با تاکید بر اینکه بانک‌ها نیز باید شرایط جذب این تسهیلات را آسان کنند، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و بخشداری‌ها این شهرستان نیز نسبت به اطلاع رسانی مناسب به جامعه هدف اقدام و آنان را برای دریافت این تسهیلات تشویق و ترغیب کنند.

او، در مورد بروز هر گونه تخلف یا پایبند نبودن به تعهدات از سوی کارفرمایانی که تسهیلات حمایتی را دریافت می‌کنند، اظهار کرد: کارفرمایان در صورت تخلف از این تعهدات از دریافت هر گونه خدمات بانکی شامل، تسهیلات، ضمانت‌نامه و اعتبارات اسنادی به مدت ۲ سال محروم می‌شوند و تسهیلات پرداخت شده به آنان با نرخ ۲۴ درصد که شامل ۱۸ درصد مصوبه شورای پول و اعتبار به اضافه ۶ درصد جریمه است، برای متخلفان محاسبه می‌شود.

حسنی ادامه داد: برای حل تامین نقدینگی و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط این شهرستان، از تمام ظرفیت‌های موجود قانونی بهره خواهیم گرفت.

شهرستان لارستان در فاصله ۳۳۷ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.