رئیس انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان از برگزاری مسابقات این رشته ورزشی به صورت آنلاین در ایام کرونا خبر داد.

شطرنج نابینایان به صورت آنلاین در ایام کرونا برگزار می شودعلی اکبر هدهدی رئیس انجمن شطرنج فدراسیون نابینایان در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا قرار است مسابقات شطرنج نابینایان را به صورت آنلاین برگزار کنیم. به هر حال شطرنج یکی از رشته‌های ورزشی است که ورزشکاران برای آمادگی خود از کامپیوتر استفاده می‌کنند. برنامه ریزی ما این بود که بازیکنان از آمادگی دور نمانند و به همین خاطر مسابقات مختلفی را برنامه ریزی کردیم.

او تصریح کرد: مسابقه‌ای برای آمادگی بازیکنان ملی پوش  با حضور ۱۴ نفر به صورت دوره‌ای برگزار شد و تجربه لازم برای مسابقات آنلاین را به دست آوردیم. پس از آن، رقابت‌های جام رمضان و عید سعید فطر را با حضور ۴۰ شرکت کننده که بیشتر آن‌ها جزو بازیکنان مطرح و ملی پوش بودند برگزار کردیم.

هدهدی افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته هر هفته روز‌های پنجشنبه از ساعت ۶ الی ۱۰ شب مسابقه‌ای با جدول ۵ دوره‌ای سوئیسی با زمان ۱۵ دقیقه برگزار می‌کنیم که در یکی از دوره‌ها ۳۰ شطرنج باز در این مسابقه شرکت کرده بودند و فریبا زنده بودی از بوشهر، حمزه مصلح از خوزستان و امیر ربی از اصفهان مقام اول تا سوم مسابقات را کسب کردند.

رئیس انجمن شطرنج نابینایان گفت: فکر نمی‌کنم به این زودی‌ها مسابقات بین المللی برگزار شود، فدراسیون از ما خواسته است که برنامه خود را برای ۳ ماهه دوم سال ارائه دهیم. برنامه ما به گونه‌ای است که ورزشکاران آسیب تمرینی نداشته باشند و آمادگی خودشان را حفظ کنند.  

هدهدی افزود: قصد داریم یک مسابقه آنلاین استانی برگزار کنیم و بعد منتخبان را در دور رقابت کشوری قرار دهیم، یک برنامه دیگر آن است که آموزش آنلاین شطرنج برای ملی پوشان در نظر بگیریم. من از مسئولان کشوری این تقاضا را دارم که اگر موضوع کرونا ادامه دارد از انجمن ها، هیئت‌ها و فدراسیون‌ها بخواهند که یک برنامه ریزی دقیق تری برای مسابقات داشته باشند. درحال حاضر برای برگزاری یک مسابقه در یک استان با حضور ۳۰ ورزشکار، ۳۰ اتاق مجزا نیاز است و این هزینه زیادی را می‌طلبد، باید برنامه ریزی دقیق تری صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید:


 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار