مهدی جمال گفت: در دوره شیوع ویروس کرونا ۴۰۰ پروانه فعالیت کارگاهی و مشاغل خانگی صنایع دستی در استان سمنان تمدید و یا صادر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی جمال مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در جریان بازدید از کارگاه‌های صنایع دستی شهرستان مهدیشهر با اشاره به سرعت بخشیدن اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به صدور و تمدید بیش از ۴۰۰ پروانه فعالیت کارگاهی تولیدی و مشاغل خانگی در زمان شیوع کرونا گفت: توسعه صنایع دستی زمینه ساز افزایش اشتغال و رشد اقتصادی است.

او افزود: برنامه ریزی برای آموزش دوره‌های کوتاه مدت صنایع‌دستی در استان سمنان امسال با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته پیش‌بینی شده است.

جمال تصریح کرد: سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ نفر در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت شرکت کردند و امسال تلاش می‌شود این تعداد به بیش از ۳۰۰ نفر برسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تاکید بر اینکه باید سهم مشارکت حضور فعال صنعتگران صنایع‌دستی استان سمنان در نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای افزایش یابد افزود: حضور هنرمندان صنایع‌دستی به صورت اجرای زنده در نمایشگاه‌ها در معرفی هنر صنایع‌دستی و هنرمندان این استان موثر است.

او با اشاره به اهمیت فروش تولیدات صنایع‌دستی از طریق فضای مجازی گفت: هنرمندان صنایع‌دستی باید به صادرات محصولات خود نیز توجه ویژه داشته باشند.

جمال بیان کرد: پرداخت تسهیلات به هنرمندان و برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی منطقه‌ای و استانی در دوران پسا کرونا از جمله برنامه‌های این اداره کل برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار