وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد شمار مبتلایان جدید به کرونا در این کشور در روز‌های اخیر به بالای ۶۰۰۰ مبتلا در یک روز رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرده است آمار ابتلا به کرونا در این کشور به سرعت در حال افزایش است و در روز‌های اخیر رکورد‌های تازه‌ای از شمار مبتلایان جدید ثبت شده است. بنا بر اعلام این نهاد، در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور ۶۴۷۲ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده است که این رقم بالاترین آمار ثبت شده تاکنون است.

روز گذشته نیز مقامات وزارت بهداشت این کشور از تعداد مبتلایان جدید بالای ۶۰۰۰ نفر خبر دادند. در مجموع در پاکستان ۱۳۲ هزار و ۳۹۹ نفر به کرونا مبتلا هستند که نزدیک به ۵۰ هزار نفر از آن‌ها فقط در ماه جاری (در طی ۱۳ روز) شناسایی شده‌اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت پاکستان تاکنون دو هزار و ۵۵۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند و ۴۰ هزار و ۲۴۷ نفر نیز بهبود یافته‌اند. به گفته مقامات بهداشت اسلام‌آباد، از جمعیت حدود ۲۰۰ میلیون نفری این کشور حدود ۸۳۹ هزار و ۱۹ نفر تست کرونا داده‌اند. همچنین به گفته این مقامات میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا از ۱.۷ درصد در اوایل این همه‌گیری به ۲ درصد افزایش یافته است.

کارشناسان معتقدند روند کاهش محدودیت‌های اجتماعی که از اواخر ماه گذشته میلادی آغاز شده عامل اصلی افزایش میزان ابتلا به کرونا در این کشور است و اگر اوضاع به همین منوال پیش برود ممکن است سیستم بهداشت این کشور که در حال حاضر نیز از ضعف‌هایی رنج می‌برد سقوط کند.

در نهم ماه مه (ماه گذشته میلادی) تعداد کل مبتلایان کرونا در پاکستان ۲۹ هزار و ۴۶۵ نفر بود و عمران خان، نخست وزیر این کشور، دستور کاهش محدودیت‌ها را صادر کرد، اما امروز پس از حدود یک ماه تعداد مبتلایان به بیش از ۱۲۶ هزار نفر رسیده است.

بیماری کرونا که در اواخر سال گذشته میلادی شناسایی شد تاکنون بیش از هفت میلیون و پانصد هزار نفر را مبتلا کرده و جان بیش از ۴۰۰ هزار نفر را گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار