خرید جهیزیه چقدر هزینه دارد؟

حجم عظیم خرید در بازار لوازم خانگی به تهیه جهیزیه باز می گردد و همین امر ما را به بررسی آخرین قیمت ها در این بازار وادار کرد.

////به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خرید جهیزیه از مهم‌ترین دغدغه‌های زوج‌های جوان است. خریدی که بر عهده دو طرف بوده و این روزها بار مالی زیادی را در بردارد. هرچند اگر به کالای ایرانی رو بیاورید این هزینه تا حدود معقول‌تر می‌شود.

یخچال ایرانی ۸ میلیون تومان، لباسشویی ۴ میلیون تومان، یک دست مبلمان ۵ میلیون تومان، تخت خواب ۳ میلیون تومان، فرش ۴ میلیون تومان، تلویزیون ۳ میلیون تومان، جاروبرقی ۳ میلیون تومان، اتو یک میلیون تومان، غذا ساز ۳ میلیون تومان و ... این‌ها حداقل قیمت‌ها برای خرید جهیزیه است.

حالا اگر قصد داشته باشید از برند‌های تحت لیسانس یا محصولات خارجی خرید کنید، این قیمت‌ها را باید پنج برابر کنید.  درحالی‌که رشد نرخ‌ها افزایش ۳ تا ۶ برابری داشته، اما حقوق‌ها افزایشی نداشته و یک بازنشسته که قصد دارد برای دختر دم بختش جهیزیه‌ای بخرد باید خود را به آب و آتش بزند تا بتواند دخترش را راهی خانه بخت کند.


بیشتر بخوانید : بررسی دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی/ روند تخصیص ارز بخش لوازم خانگی بهبود می‌یابد


لوازم خانگی ایرانی گران نشده است

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص گرانی لوازم‌خانگی، گفت: این روزها بحث گرانی  لوازم‌خانگی یکی از موضوعات مهمی است که لازم می‌دانم رئیس اتحادیه و اعضای هیئت‌مدیره به میدان بیایند و نظارت و کنترلی بر این موضوع داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف تهران با  تأکید بر اینکه باید روی کار صنوف نظارت وجود داشته باشد تا گران‌فروشی را کنترل کنیم، بیان کرد: قرار بر این است بازرسان اصناف برای کنترل  قیمت‌ها به‌صورت  تیمی به صنوف مراجعه کنند تا از گران‌فروشی بتوان جلوگیری کرد. 

این مقام مسئول ادامه داد: عده ای صنف لوازم‌خانگی را زیر سوال می برند چراکه خودسرانه قیمت‌ها را افزایش  می‌دهند، در صورتی کالایی را که می‌خرند، سود مشخصی دارد. کارخانه‌ها می‌گویند کالا را گران نکردند اما در واحدهای صنفی کالا گران  به‌دست مشتری می‌رسد

نوده فراهانی گفت: این روزها بازرسان اصناف به صنوف مراجعه می کنند و قطعا با گران فروشی برخورد خواهد شد. مردم توان اینکه کالای گران را بخرند ندارد، برخی از مشتریان می گویند در رابطه با خرید جهیزیه مشتری نداریم و کم مراجعه می کنند، اما این رویه منطقی نیست. 

برآورد هزینه جهیزیه

سید مرتضی میری رئیس اتحادیه لوازم خانگی در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به میزان هزینه برای خرید جهیزیه، گفت: این روز‌ها شاهد کاهش خرید و فروش در بازار هستیم، اما باید این مطلب را گفت که برای خرید لوازم خانگی یا جهیزیه می‌توان هم حداقل و هم حداکثر را مد نظر قرار داد.

این مقام مسئول ادامه داد: بستگی دارد که افراد برای خرید لوازم چقدر بتوانند هزینه کنند به طور مثال می‌توان با ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان یک جهیزیه با تمام وسایل ایرانی خرید، اما ممکن است فردی تمایل داشته باشد که بیشتر هزینه کند و جنسی دیگر خریداری کند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خصوص قیمت ریز لوازم خانگی برقی برای خرید جهیزیه، تشریح کرد: یک زوج برای خرید یک یخچال ایرانی می‌توانند حدود ۴ میلیون تومان، لباسشویی ۴ میلیون تومان، اجاق گاز فردار ۳ میلیون تومان، جاروبرقی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کنند و مابقی وسایل نیز اگر ایرانی باشد حدود ۴۰ میلیون تومان می‌توانند یک جهیزیه کامل داشته باشند و زندگی خود را آغاز کنند.

میری ادامه داد: در جلسه ستاد تنظیم بازار بنا شده است که قیمت برخی وسایل مانند تلویزیون ۲۰ درصد و مابقی وسایل مانند تلویزیون، لباسشویی، جاروبرقی و ... ۲۵ درصد افزایش قیمت داشته باشد و بیشتر از این میزان خلاف است.

این مقام مسئول در خصوص گران فروشی برخی از فروشگاه‌های مجازی گفت: اینکه برخی ادعا دارند یخچالی در فضای مجازی ۲۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد خلاف است و قطعا با این موضوع برخورد خواهیم کرد.

گرانی لوازم خانگی را گزارش کنید

عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان درباره نظارت بر بازار لوازم خانگی گفت: از ۲۰ خرداد به ذی نفعان این حوزه برای خود اظهاری و ارائه اسناد فرصت دادیم و بعد از این تاریخ باید کالای ثبت شده در سامانه ۱۲۴ با قیمت اعلام شده در این سامانه عرضه شود.

او بیان کرد: تامین حقوق مصرف کننده از مسیر تولید عبور می‌کند، هر جا تولید کافی وجود داشته باشد مصرف کننده راضی خواهد بود. سازمان حمایت تلاش خواهد کرد حقی از مصرف کننده و تولید کننده ضایع نشود پس مستندات را از تولید کننده‌ها دریافت و قیمت گذاری را انجام خواهد داد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان بیان کرد: با اعلام شورای رقابت برای قیمت گذاری این موضوع به طور کامل به این اداره واگذار شد. پیشنهاد سازمان حمایت به کمیته‌های مربوطه ابلاغ شده و اختلاف قیمت‌هایی در آن وجود دارد.

تابش بیان کرد: سیاست دولت برای واردات کالاهای اساسی کاملا مشخص است. در برخی از این اقلام کاملا خودکفا هستیم و ممنوعیت واردات وجود دارد، اما در بخشی از اقلام یا به صورت جزئی یا به صورت کلی نیازمند واردات هستیم. واحد‌های تولید مختلف برای تعمیق و بهبود وضعیت تولید تلاش می‌کنند. هم اکنون بیش از ۵ هزار ردیف تعرفه در سامانه نیما تامین ارز می‌شود.

او بیان کرد: بعد از مدت زمان ارائه شده به شبکه فروش لوازم خانگی حضور ما در محل عرضه آغاز خواهد شد و لوازم خانگی اولویت ما در بازرسی‌ها خواهد بود.

رئیس سازمان حمایت گفت: تصمیمات کلان اقتصادی وضعیت کلی اقتصاد و بازار را تعیین خواهد کرد، اما سازمان حمایت توان خود را برای جلوگیری از نظارت‌ها به کار می‌گیرد.

توان کم خرید؛ افزایش قیمت لوازم خانگی

یکی از خریداران جهیزیه گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به تازگی عقد کرده ام و به دنبال خرید جهیزیه هستم.  متأسفانه قیمت ها به حدی افزایش یافته است که توان خرید کمی برایمان گذشته است.

او بیان کرد: در حال حاضر که به دنبال خرید جهیزیه هستم فکر می کردم می توانم برخی لوازم را خارجی تهیه کنم اما به حدی قیمت این لوازم افزایش یافته است که نمی توانم دیگر آنها را بخرم و باید به فکر خرید کالاهای ایرانی باشم اما همین کالاهای ایرانی را نیز نمی توانم کامل بخرم چرا که قیمت آنها هم گران است.

این خریدار ادامه داد: در این شرایط که جوانان را تشویق به ازدواج می کنند توقع داریم کمی قیمت لوازم کاهش یابد تا اشتیاق ها به سمت ازدواج افزایش یابد. بسیاری از زوجین که به تازگی ازدواج کرده اند به دلیل اینکه نمی توانند لوازم جهیزیه را فراهم کنند به فکر طلاق افتاده اند.

حالا انتظار می رود تا مسئولین برای کاهش هر چه بیشتر قیمت لوازم خانگی وارد عرصه شوند تا زوجین جوان بتوانند راحت تر زندگی خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ستاره
۱۶:۰۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
تازه سمت ما رسم بر طلا هم دارن. که خانواده عروس به عروس و داماد بدن. سکه به داماد داده میشه و سرویس یا گردنبند سنگین هم به عروس و تمااااااام وسایلای جهیزیه با خانواده عروس هست. و داماد لوستر و فرش میاره. خدا به ماها صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۴۴ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
اونایی که دارن هزینه جهیزیه رو با مهریه مقایسه میکنن، به این موضوع هم دقت کنن که چ زیاد و چ کمف جهیزیه همیشه نقد بوده و مهریه نسیه....الحمدالله الانم که مهریه شده سالی ی ربع سکه، خیالتون راحت، طلایی ک میخرینم دو ماه بعدش پس میگیرین و میفروشین ...
Iran (Islamic Republic of)
سیدهاشم
۱۲:۱۲ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
شاید بشه با ۱۰۰ میلیون وام تشکیل زندگی داد!
اما آیا؟ با ۱۰۰ میلیون بدهکاری میشه به فکر بچه دار شدن بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
کالا های بزرگ را بندازید گردن داماد. پنج کالا
یخچال
اجاق گاز
تلویزیون
ماشین لباسشویی
فرش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
ما خانواده داماد هستیم گفتند باید کالاهای بزرگ را داماد بخرد.
و یخچال و ماشین لباسشویی و اجاق گاز و سرویس چوب و جاروبرقی و ال سی دی را ما خریدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ملیکا
۲۰:۲۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
باشه جهاز نمیاریم و شما پسرا رو به عرضه تون میسپاریم
احتمالا در اونصورت باید با کاسه بشقاب های لب پر جهاز صدسال پیش مادراتون زندگی و شروع کنید.اونم تو خونه 40 متری اجاره ای که پول پیش همونم از خانواده تون گرفتید.جهاز لطف خانواده ی دختر هست و مهریه حق هر دختری.جهاز میاریم که خونه اجاره ای پسر خالی نمونه.جهاز نمیاریم که بتونیم مهریه بگیریم.
Belgium
دانیال
۱۳:۲۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۹
این که خانواده تو بهت شخصیت یاد ندادن ظلم در حق جامعه است. استفاده از کلمات حق و لطف در مورد موضوعی مثل ازدواج حقیقی تو رو ثابت میکنه. اگر مهریه حق توست، اجازه ادامه تحصیل و اجازه خروج و اجازه سفر و ... حق مرده.میتونی بشینی تو همون خونه اجاره ای 40 متری که پسر پولشو از مامانش گرفته خودتو با الطاف ارزونی که خریدی خوشحال نگه داری.
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۱۸:۰۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
شما از پسرا مهريه نخواين تا اونام از باباهاتون جاهاز نخوان
جامعه يادش نرفته تا چند سال پيش چه جوري با مهريه ١٠٠٠ تايي سكه پسرارو ترسوندين و نابود كردين همين باباهاي دخترا اين كارو كردن حالا هم بشينن ببينن جاهاز چه جور دختراشونو پير ميكنه همون جور كه پسرارو واسه مهريه پير كرديد
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۶:۳۴ ۱۲ تير ۱۳۹۹
والا ما قبل عید یه تلویزیون خوب ایرانی گرفتیم 4 ملیون و نیم الان سرچ کردم بین 8 ملیون تا 9 و نیم ملیونه! این یعنی 25 درصد؟ ریاضی ما ضعیف، شما توضیح بدید!
Iran (Islamic Republic of)
مختارنظیف
۰۷:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
کالای ایرانی طی ۲ ماه ۲۵ الی ۳۰درصد
گران شده تازه هم پیدا نمیشه مثل یخچال دو قلوی هیمالیا و الکترو استیل
Iran (Islamic Republic of)
آذر خدابخشی
۰۰:۴۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام و درود به کاربران عزیز
Iran (Islamic Republic of)
مهردادنجفی
۲۳:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
من دارای ۴ دختر دوتا عقد کرده دوتا نامزد دو تا شون در آستانه جدا شدن هستند دودیگرشان گفتند یعنی دامادهایم گفتند اگرما برات وسیله خونه خریدیم پدر و مادرت حق ندارند بیایند منزل ما ......فقط میخواهم به رئیس بانک مرکزی ایران بگویم گناه بچه های من گردن شماست که برای یک وام ازدواج چهارتا ضامن میخواهی ....وسلام
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
خدا رحم کن ب حال ماها داریم ب کجا میریم با این همه بدبختی خواهر اون داماد وقعا مرد نیستن امدند واسه خونه شون وسایل بگیرن ب بهانه دخترت نه اینکه دخترت بگیره
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۶:۳۵ ۱۲ تير ۱۳۹۹
ادم های خوب و بد را در شرایط سخت میشه شناخت. داماد درست انتخاب نکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
جمعیت بین 20 تا 40 را تقسیم بر دو جهیزیه قسطی (کالا نه پول)برند ایرانی بدهند مشکل حل شده است

الان بزرگترین مشکل درآمد کم و نامیزان با هزینه هاست
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۲۳:۰۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خدا ازتون نگذره همینووووو میتونم بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
جونارو سکته میدن نه ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
شما که همه چیزرا گران کردید ومردم را دچار مشکلات بسیارکرده اید واستعفا هم نمی دهید حداقل می توانید ساکت باشید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۰۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
این آقایی ک قیمت لوازم خانگی رو نوشتن و اعلام کردن. لطف کنن آدرس منزلشون هم بزارن انگار لوازم خونگی محلشون منصفه
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۲۱:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
ما دخترتی نسل ۶۰ مامانامون کلی جهیزیه خریدن گذاشتن کنار. خب اکثرمان فقط ۴ تا تیکه یخچال و فرش و لباسشویی و گاز نداریم.
ولی کو مردی که قانع باشه و بیاید با این دختر ازدواج کنه؟
کو؟
اکثرا با پر رویی تقاضای دوستی میدن.☹️
آدم چی بگه؟
قضیه جهیزیه و تشریفات نیست به خدا!
قضیه فرهنگ و غیرته که داره نایاب میشه.
وگرنه خواهر بزرگای ما در دوران جنگ ازدواج کردن فقط ۱ چادر سفید و ۱ قران خریدن براشون.
کل جهیریه شونم ۱ اتاق ۱۲ متری پر نمی کرد. اما شوهراشون مرد بودن.
خواهشا کمی به وسایل خونه غیرت و گذشت و محبت اضافه کنید. قیمت مسءولیت پذیرفتن و وفا داری چند است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
یه گاز ایرانی الان 5 میلیونه الان این آقا از کجا گاز خریده 3 میلیون
مگر اینکه با 30 میلیون وسایل بزرگ رو بخری
غذاذرو بریزی کف دستت بخوری
شبا هم دستتو بذاری زیر سرت بخوابی و جای پتو لباسای تنت رو بندازی روت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
تا میاد بدبختیتم یادمون بره yjc یادمون میاره
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۰:۲۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سکه 10 میلیون به زودی
Iran (Islamic Republic of)
زهرام
۱۹:۳۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
من دختری ام که الان ۷ ماهه نامزد کردم و بخاطر گرونی لوازم خانه خدا میداند چن وقته دیگه باید نامزد بمونم تا بتونم جهازمو تکمیل کنم.خدا ازشون نگذره اونایی که این بلا رو سر ملت آوردن.کی میگه با ۴۰ میلیون میشه جهیزیه خرید ؟همون لوازم ایرانی قیمتش سر به فلک کشیده و یه یخچال معمولی رو من ۲۰ میلیون خریدم و لباسشویی رو ۸ میلیون.اونی که میگه با ۴۰ میلیون میشه جهیزیه خرید منظورش اسباب بازی هست که هم پولت هدر بره پای اجناس آشغال هم ۲ روز بعدش خراب بشه و آبروت جلو شوهرت بره .والا من تا همینجا ۶۰ میلیون پای لوازم ایرانی خرج کردم و هنوووووز کلی از وسایلام مونده علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۹:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
من خودم تازه عروسی کردم مبل گرفتیم نه تومن
یخچال هشت ونیم
تلویزیون چهار تومن
لباسشویی هشت تومن
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۸:۴۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
بابامن الان میخوام عروسی کنم پول ندارن نصف جهزیمو بخرم چه کاری کنم الان
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۸:۲۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
کو مسٸول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
شمایی که از جهیزیه صحبت میکنی ، لطفا مبلغ یک مهریه متوسط را هم گزارش بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
متاسفانه نامزدی من بهم خورد فقط برای اینکه دختره نتونست جهیزیه جور کنه بهش گفتم جهیزیه نمی‌خواد بعد خودمون می‌خریم باباش گفت فعلا دخترم قصد ازدواج نداره و عشق عاشقی زهر مارمون شد خدااااااا به کی دردمو بگم
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۶:۴۲ ۱۲ تير ۱۳۹۹
یعنی این دیگه نوبره... برخورد غلط پدر مادر ها از گرونی ناراحت کننده تره
Iran (Islamic Republic of)
فافا
۱۶:۲۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام من خودم دختری هستم 37 ساله تحصیلات عالیه
پدرم چندساله پیش فوت کرده بزور دارم کار میکنم خرج خودمو خانواده امو میدم کدوم جهزیه.. واقعا دلم برا پسرا میسوزه چون خودم داداش دارم چرا بخاطر گرونی بخوایم واسه همیشه قید ازدواجو بزنیم و مادرم غصه ی ماهارو بخوره بهرحال همه ی ماها احساس داریم اونو باید چیکارش بکنیم...
واقعاااااا آدم فقط باید آرزوی مرگ کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام ماکه خودمون وسایلهامون درحد سمساری نمیتوانیم تعویض کنیم و بچه های دم بخت داریم ونمیانیم از کی خواهش کنیم که لااقل به فکر جوانها باشن ازتون خواهش میکنیم این وضعیت و پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
اگه ما یکم توقع رو پایین بیاریم و این رسم مسخره ی جهاز بینی از بین می بردیم و این چشم و هم چشمی مزخرف نابود می شد حالا خیلی ها ازدواج کرده بودن
توقع اندکی از اقایون از جهیزیه ی دختر زیاد است
و توقع برخی دختر خانم ها نیز از اقایون زیاد است
توقع پایین رفع مشکل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
این دنیا رو یجوری تحمل کنید..
ان شالله اون دنیا به ارامش میرسید

تو یه جامعه اسلامی ازدواج و پاسخ به نیازهای طبیعی شده ارزو....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام‌عروس‌خانم‌مهریه‌نخواهد‌وداماد‌هم‌جهیزیه‌باهم‌بروند‌درچادر‌گوشه‌پارک‌اگر‌شهرداری‌ بگذارد‌زندگی‌خود‌را‌شروع‌کنند‌تاازدواج
انجام‌شود‌ گر‌نه‌۵۰‌میلیون‌وام‌هم‌پس‌دادن‌داره‌از‌کجا‌این‌جوانان‌بیکار‌قسط‌بدهند‌باید‌اقساط‌انرا‌هم‌ضامننین‌بدهند‌والسلام
نامه‌تمام.
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۲۳:۳۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
وظیفه هر دولتی درست کردن اینها برای مردم جامعه هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
به فرض که با 40 میلیون بتونی جهیزیه بگیری خیلی ها 40 میلیون ندارن
Iran (Islamic Republic of)
خسته از دروغ و شعار
۱۲:۲۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
این آقا اگه تونست برای دختر خودش با 40تومن جهیزیه کامل بخره، یا بهتر بگم، اگه واسه دخترش جهاز40تومنی خرید......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خسته ایم ازین وضع....
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۲:۲۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
آخه مگه جهیزیه فقط این هاست فرش و سرویس خواب و بشقاب و قابلمه و قاشق چنگال میدونین چقد قیمتشه ؟؟ یه میلیون باید بدی به یه زودپز
Iran (Islamic Republic of)
رادمان
۱۲:۱۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
بیخیال.نه.خونه.خواستیم.نه.ماشین.نه.زن.وزندگی.نه.کار.زنده.بادازادی..اینطوری.شایدبنفع.خودمونه.باشه..زندگی.مجازی.بهتره.همچی.توتصورخوبه.دانشگاه.نمیخوام.مال.پولدارا.توتصورمون.دکترا.میگریم.همچی.تو.تجسم.میکنم.‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
تلويزيون 3 ميليوني کجا دارن من بخرم خخخخخ آخه شماها حرفي ميزنيد مگه بازار و بازاريها به حرف شما گوش ميدن ... هرکي هرقيمتي زوررش برسه ميفروشه ..اتفاقا اين چندروز همون لوازم ايراني رو خيييللللييي گرون کردن ... ماجوونا بايد درحسرت 1 تلويزيون جلومون باشيم هه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
در بعضی از موارد اگه نگم اکثر موارد خیلی از جنس های جهزیه واقعا خرج اضافی هست و میتونه تو جهزیه نباشه ولی متاسفانه از روی چشم و هم چشمی و نظر مردم والدین مجبورن که وسایل اضافی رو بخرن و اکثرا هم برا چند وقتی هم قابل استفاده نیست و بعد چند وقت میگن از مُد افتاده باید عوض بشه .
مردم عزیز خیلی از هزینه ها رو خودمون زیاد کردیم .
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۲۳:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
ببخشید شما ظاهرا اینجا زندگی نمیکنی بعضی ها قبول دارم اونا مشکل ذهنی دارن.اما الان خرید وسایل مهم مانند تلویزیون و.. آنهم نه مارک خوب حداقل ۶۰ تومن هزینه بدون ظرف و ظروف و غیره
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
تو رو خدا جوک نگید انگار از فضا اومدین از بازار خبر ندارین.
یخچال ایرانی کجا ۸ میلیونه آدرس بده بخربم یه جتس بنجل با مارک نه چندان معروف کم کمش ۱۲ تومنه.
بدبخت پدرا چطور باید تو این گرونی جهاز بدن جهیزیه ایرانی هم میدی پشت سرت کلی حرف و حدیثه.
پسرا هم که فقط خدا کمکشون کنه تو این گرونی خرج خودشون به زور درمیاد چطور ازدواج کنن خدا عالمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
بدبخت شدنه همه ازجون دمبخت تا خودما که چندین سالمون هست یخچال وفریزرم هردوش خرابه با این حقوق هم نمیتونم بخرم به کجا باید فریاد بزنینی که به دادمون برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
کلا دلخوش به این دنیا نباشید !
United States of America
امیر
۱۰:۵۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
من یک متاهل هستم که خوشبختانه خونه هم دارم و اجاره نمیدم، دیروز یک کولر اسپلیت خواستم بخرم گفت جنس معمولی بدون ضمانت ۸ میلیون. لباسشویی ایرانی سال قبل خریدم چهار میلیون تو همین یه سال تقریباً چهار تومن دیگه خرج تعمیراتش کردم. یه پراید مدل ۹۰ هم دارم که با این گرونی لوازم ماهی یکی دو تومن خرج تعمیراتش میشه. این چهل میلیون که میگی شاید اگه همه لوازم رو از قبل داشته باشی خرج نگهداری و تعمیراتش بشه برای مثلاً یک سال، ولی این که میگی برو با چهل میلیون جهیزیه بخر ازدواج کن حالشو ببر خیلی خنده داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
کلا دلخوش به این زندگی نباشید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
همه چیز را مجانی می کنیم !

دلخوش به این مقدار نباشید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دلخوش به این مقدار نباشید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
همه چیز را ارزان می کنیم !

همه چیز را رایگان می کنیم !

علی برکت الله !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دلخوش نباشید که این وضع درست بشه !

علی برکت الله !
Iran (Islamic Republic of)
ارینا
۱۰:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر ،شما داری میگی بازنشسته هاچطور باید پول جهازو تامین کنن اونوقت کسی نیس بگه کارگر و کلبر های بد بخت با روزی ۸۰ تومن که یه شال هم نمیشه خرید باید چطور زندگی بچه هاشونو سر‌سامون بدن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
راه حلش فقط ازدواج نکردنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
راه حل مشکل خرید جهیزیه پیش منه : ازدواج نکنید !

بفرما ! دیدی چه ساده بود ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
کسی که واقعا بخواد با حداقل هزینه ها زندگی کنه به تخت خواب و غذاساز و خشک کن میوه و... فکر نمیکنه اصل زندگی به بودن وسایل ضروری زندگیه نه این چیزهای اضافه، اگه اینها نباشه یکمی از هزینه ها کم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
یخچال اضافه هست یا لباسشویی؟
تو باغ نیستی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
مادر شوهر و قوم شوهر تا اخر عمر تیکه بارمون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دلخوش به ازدواج کردن در این دنیا نباشید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دلخوش به ازدواج کردن در این دنیا نباشید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
بسیار گران است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دخترای حالا به درد ازدواج و زندگی و تشکیل خانواده نمیخورن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
حالا نه که پسرا همه یوزارسیفن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
گل گغتی
Iran (Islamic Republic of)
پیشوا
۱۰:۴۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
بله اگه دروغ نباشه
90درصد دخترها به فکر
فراز از سختی مالی جامعه الان
زن طرف میشن.حتی طرف دوست نداشته باشه
آقایون مواظب باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
ول کنید بابا با دخترای حالا کی ازدواج میکنه آخه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
ما۷ سال پیش ازدواج کردیم کل جهیزیه شد ۷ میلیون البته بدون یخچال و لباسشویی و تلوزیون و فرش که با داماد بود چون دنبال تجملات نبودیم همه وسایلمون هم شکر خدا خوب کار میکنه و تابحال خراب نشده شما هم اگه دنبال برندهای آنچنانی نباشید میتونید راحت تر خرید کنید و یه زندگی ساده رو شروع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
هرچی گرونه با داماد بوده بعد میگی چون دنبال تجملات نبودی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
عزیزم منم 7سال پیش جهیزیم 20میلیون شد حالا کل وسایلمو ما خریدیم خانواده داماد یه قاشقم نخریدن ولی الان نمیشه خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
احتمالا شما از بازار جهیزیه مریخ گزارش تهیه کردید !
Iran (Islamic Republic of)
رایش سوم
۱۰:۳۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
من خودم یه جوون هستم
بیکار هرجا میرم پارتی بازی رو
میبینم.بعد مسئولین میگن جوانان
ازدواج نمیکنن.....
اگه خودتون دوست دارید تو این
گرونی.مسکن.مواد غذایی.دارویی
.‌تحریم ها خوذتون بدبخت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
عجبا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
ما که دیگه بیخیال زن و ازدواج زندگی کلا همه چی شدیم!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۰:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
نامزدی کردم از گرونی قیمتای بالا کمرم شکونده بعد ۳سال نامزدی نتونستم حتی یک قلم خداشاهده لوازم خانگی بگیرم خیلی خرج بالاست فقط ازخدا میخوام کسایی که باعث این همه گرونی هستن
Iran (Islamic Republic of)
کالای ایرانی
۱۰:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
گران می شود و هیچ.....کجای نظارت....؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
برای خرید یک دست جهیزیه معمول حداقل، به100 میلیون تومان پول نیاز است، به این عدد باید پول خرید طلا وحلقه ویک مراسم معمولی راآضافه کرد!!!؟ ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
نه داداش کی گفته 100 تومنه

من سراغ دارم کمتر از این هم میشه خرید

همین همسایه مون کل جهیزیه اش 99 میلیون + رهن خونه اونم تو بدترین جای اهواز شده
بعد هنوز بیکاره بعد از چهار سال در به دری خب این آقا که پدر و مادرشون هم شغلی ندارند چطور باید تامن معیشت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
کجا تلویزیون میدم سه میلیون....،،
Germany
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
من32اینچ خریدم مارک اسنوا2400
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
من بابام کارگر از بس بهم گف زن بگیر زبونش مو در اورد ۳۲سالمه.گفتم من خودم بدبختم دختری که بیارم بدبخت کنم بزار بره بایکی دیگه شاید خوشبخت شه الکی زندگیش خراب نکنم .خوب زمان شما یه نون بلوط دوغ وماستی گیرتون میومد خوش بودین .ما تو شروع ازدواج موندیم پول نداریم چ برسه فردا زنمون داق یه پراید ب دلش بمونه .شرمنده پدر من به اجبار تنهایی خوشم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خدا وکیلی آدرس بده منم بخرم ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
میخواین بگین وام ازدواج خیلی خوبه با 40 تومنش جهیزیه بگیریم بقیشم بذاریم بانک سودشو بگیریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
اولن که سود بانکی ربا و حرام است دومن 100 میلیون هم بذاری بانک ماهی یک میلیون هم بهت نمیدن ! دلت خوشه ها !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
من خودم نامزدم خونه باید رهن کنم
80 فقط پول رهن خونه م شده
20 تومن جهیزیه که معلوم نیست چی باید بگیرم
منوم بین یخچال و یا کولر و تلویزیون !؟!؟!؟
بعد چی میمونه بزارم بانک؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
روحانی دستور داد فقط به ۱۸ ساله تا ۴۰ ساله وام بدن.
Iran (Islamic Republic of)
دلخوش به این مقدار نباشید !
۰۸:۳۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دلخوش به این مقدار نباشید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
به قیمت گزاف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
بسی گران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
گران است
Iran (Islamic Republic of)
دائی محمدی
۰۷:۱۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
آها ی عمو یادگار خواب یا بیدار
فقط قیمت تالار شام دسته گل عروس
لباس و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام درسته گرونیه ولی اگه دخترا و پسرا یه ذره قانع باشن و کنار بیان باهم‌دیگه همه مشکلات حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دلت خوشه عمو جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
قانع باشن دگه یه سرپناه که میخوان شما اجاره و پول پیش رو میدونی یه دست ظرف که میخوان
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
قانع به كارتن خوابي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
بعنی جهیزیه هنین پنج قلم هست همینا که اسمش گفتی شد سی و پنج
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۳:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام. آدم ممیدونه بخنده یاگریه کنه ۳۳سالمه علاوه برتحصیلات عالیه بهترین کارنامه علمی رو ازمعتبرترین دانشگاه دارم اماباشرایط گرانی وتورم امکان ازدواج برام مهیانیست ضمنابشدت دنبال کارم اماپارتی ندارم. .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
در این جامعه بهترین مدرک از بهترین دانشگاه به دردت نمیخورد. باید پول داشته باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
مثل خودمی داداش
بیخیال ازدواج شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
ناراحت نباش داداش تو تنها نیستی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
مگه میشه ؟
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
اين كه كسايي كه بهترين مدرك ها رو دارن همشون بيكارن اند ناراحتم نميكنه اينكه بقيه سركوفت ميزنن چرا درس خوندي ناراحت ام ميكنه بجاي اين كه نگران باشن اگه نخبه ها بيكارن اند پس فرمون دست كيه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
به نظرتون دختر و پسری هست که اصلا بخواد ازدواج کنه که حالا بخواد قیمت جهیزیه و مهریه رو بدونه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
هستن، اتفاقا دور و اطراف ما خیلی ها هستن که ازدواج دارن میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
به نظرتون اصلا دختر و پسری هست که حتی به ازدواج فکر کنه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۲۳:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دخترای ایرانی همشون عاشق ازدواجن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
یک نگاهی به سایت دیجی کالا بندازید قیمت ها دستتون میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
ما چند سال پیش یک یخچال ایرانی خریدیم 1 میلیون امسال اومدن فقط گازش رو پر کردن 1 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
ازدواج را مجانی کنیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
چطور مجانی کنیم؟!! مگه میشه؟ همینجور یه چیز واسه خودت میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
جهیزیه را مجانی می کنیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دلخوش به خرید جهیزیه نباشید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۶ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دلخوش به این قیمت ها نباشید !

از این گران ترش می کنیم !
Spain
یه داغون
۰۳:۲۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
آقای رئیس اتاق اصناف با این حرفا و این قیمتایی که گفتین خیالمون راحت شد سال 99 ازدواج رشد صد در صدی خواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دلخوش به این قیمت ها نباشید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دلخوش به این مقدار نباشید !

برای همه جهیزیه تهیه می کنیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
دلخوش به این مقدار نباشید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
مهریه رو کجای دلمون بذاریم ؟! سکه 8 میلیون !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
فراهم کردن مهریه چقدر هزینه دارد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
تهیه مهریه چقدر هزینه دارد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خرید سکه مهریه چقدر هزینه دارد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خرید مهریه چقدر هزینه دارد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۰ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
به فکر مهریه هم باشید دیگه که فقط یک سکه اش 8 میلیونه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
باید یه قانونی بذارن مهریه رو فقط پول نقد قرار بدن، اینکه سکه بخواد باشه طرف سوء استفاده میکنه بعدها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
از مهریه و قیمت سکه هم می گفتید ! یک عدد سکه فقط 8 میلیون تومان !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۹ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
مهریه چی ؟! یک سکه 8 میلیون !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
از مهریه نگفتی ! یک عدد سکه تمام بهار آزادی 8 میلیون !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
جهیزیه رو ول کن ! مهریه رو بگو ! یک عدد سکه تمام بهار آزادی 8 میلیون !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
بابا من الان یک پسر جوان هستم که یک هزار تومنی هم از خودم ندارم ! من چطور میتونم ازدواج کنم آخه ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
به خدا آدم باید ساده و نادان باشه بره ازدواج کنه الان !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
راه حلش ساده است ! : ازدواج نکنید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
راه حل ازدواج نکردنه
۱۲۳۴
آخرین اخبار