کتاب داستان بلند جهان رنجوری در ویران شهر منتشر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،این اثر، چهارمین کتاب از مجموعه داستان های برگزیدگان حیرت است که با حمایت انجمن ادبی هنری حیرت منتشر می‌شود.

محمد جابری، عضو انجمن ادبی هنری حیرت و برگزیده نهایی دو دوره از جشنواره سراسری داستان کوتاه خلاقانه سال (حیرت) بوده است.

داستان بلند جهان‌رنجوری در ویران شهر بدون اغراق، یک کمدی سیاهِ فانتزیِ کارآگاهی ابزورد است.

این اثر طنز و البته سیاه، در یک فضای پادآرمان‌شهری و خیالی از زبان یک کارآگاه مفلس و بازنده است که به دنبال پول درگیر ماجراهایی نامتعارف می‌شود.

کارآگاه  از سوی شخص زمان استخدام می‌شود تا جلوی شخصیتی پلید را بگیرد که قصد کنترل زمان را دارد.

در این داستان که سرشار از مفاهیم فلسفی و بازی با معناهای مختلف است، مسائل اگزیستانسیال جان می‌گیرند و جزئی از داستان می‌شوند.

فضای خیالی، فانتزی و گاه تیره داستان موقعیت خوبی برای روایت ماجرایی در ناکجا آباد است که شخصیت‌های آن با اسامی مستعاری شناخته می‌شوند و مناسب با شخصیت آن‌ها  در رابطه با غذاها و آشپزی است.

راوی اگرچه خود در قسمتی از داستان به شائبۀ شباهت داستانش به در رؤیای بابل براتیگان و عامه‌پسند بوکوفسکی اشاره می‌کند، اما تنوع موضوعات این داستان از مسئله زمان، دغدغه‌های وجودی انسان، سکسولوژی، دنیاهای موازی و ایده نویسنده-راوی-کارآگاه اثر را خواندنی و متفاوت می‌کند. ارجاعات بی‌شمار بینامتنی به کتاب‌ها و فیلم‌های مختلف در سراسر کتاب به وفور یافت می‌شود و راوی در تمام داستان به اندیشه‌ها و تئوری‌های علمی، سیاسی، دینی و فلسفی مختلف اشاره می‌کند و نظرات و جهان‌بینی خودش را با مخاطب به طور مستقیم به اشتراک می‌گذارد.

از مجموعه داستان های برگزیدگان حیرت تاکنون ۱۰ کتاب منتشر شده است.

تاب داستان بلند جهان رنجوری در ویران شهر به بهای ۳۰ هزار تومان  در ۱۵۴ صفحه قطع رقعی منتشر شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار