شرکت AMD اعلام کرده پردازنده‌های Ryzen 4000 نسل بعدی پردازنده‌های رده بالای این شرکت خواهند بود.

پردازنده‌های Ryzen 4000 جانشین Ryzen Zen 3 خواهند شدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت AMD یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های سازنده پردازنده‌های موبایل است که قدرتمندترین پردازنده در دسترس از این شرکت همان پردازنده نسل سوم Ryzen Zen 3 است. این پردازنده در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شد و توانست انقلابی بزرگ در صنعت سخت افزار برپا کند. اما شرکت AMD به تازگی نسل بعدی پردازنده خود که Ryzen 4000 AMD نام دارد را معرفی کرده و قصد دارد این نسل از پردازنده را جایگزین نسل Ryzen Zen 3 کند؛ به نوعی می‌توان گفت نسل جدید پردازنده‌های AMD همان پردازنده‌های Ryzen Zen 3 هستند که شرکت سازنده سعی کرده است آن‌ها را ارتقا داده و وارد بازار کند.

شرکت AMD درباره این دو پردازنده اعلام کرده است که پردازنده‌های جدید این شرکت و همچنین کارت‌ها گرفیک RDNA 2 از اواخر سال جاری در دسترس کاربران قرار خواهد داشت که بر اساس سابقه شرکت AMD انتظار می‌رود این محصولات در نمایشگاه فناوری Computex برای اولین بار عرضه شوند. هر این نمایشگاه ابتدا برای ماه سپتامبر برنامه ریزی شده بود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، برگزاری مراسم مذکور تا اواخر سال جاری به تاخیر افتاد و در صورتی که وضعیت ویروس کرونا در جهان بهبود نداشته باشد همچنان این نمایشگاه عقب خواهد افتاد.

پردازنده‌های Ryzen 4000 جانشین Ryzen Zen 3 خواهند شد

از طرفی هم شاید بتوان گفت نسل آخر پردازنده‌های سری Ryzen Zen 3 عملکردی بالاتر از سری ۴۰۰۰ داشته باشند چرا که AMD بار‌ها مشکلات موجود در این نسل را برطرف کرده است و می‌توان گفت این نسل از پردازنده به ثبات قابل قبولی رسیده است.


بیشتر بخوانید


در بخش قیمت نیز انتظار می‌رود پردازنده ۱۶ هسته‌ای جدید AMD قیمتی حدود ۲۵ درصد بیشتر از سری Ryzen Zen 3 داشته باشد، اما هنوز قیمت دقیق این محصول از سوی AMD اعلام نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: پردازنده AMD ، شرکت AMD
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار