دادستان زرند به صاحبان طرح‌های رها شده در شهرک‌های صنعتی خواست: وضعیت کارگاه‌ها و کارخانه‌هایی را که در شهرک‌های صنعتی شهرستان به خاطرشان زمین دریافت کرده اند، مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اعضا کمیسیون اقتصادی شورای شهر زرند در معیت دادستان و فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی از واحد‌های تولیدی مختلف شهرک‌های صنعتی شهرستان زرند بازدید کردند و در جریان مسائل و مشکلات تولیدکنندگان قرار گرفتند. 

حجت الاسلام بلوچ زاده، دادستان شهرستان زرند با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ ازطرف مقام معظم رهبری( مدظله العالی) به عنوان سال جهش تولید، گفت: برای عمل به فرامین امام خامنه‌ای( مدظله العالی) و تحقق  شعار سال، بازدیدی از مجموعه‌های صنعتی شهرستان داشتم و از نزدیک فعالیت این مجموعه‌ها را دیدیم و از نزدیک صحبت‌ها و مشکلات کارآفرینان و کارفرمایان و نیز دغدغه‌های کارگری را شنیدیم.

او افزود: غالب دغدغه کارآفرینان و کارفرمایان در بخش تولید و نیز بازاریابی محصولات بود و از جمله گلایه‌های برخی از کارآفرینان این بود که علی رغم تولیدات خوب و با کیفیتی که در برخی از کارگاه‌های رایج در شهرک صنعتی تولید می‌شود، اما به دلایلی، این نوع محصولات از سایر نقاط خریداری می‌شود که قطعا ما با تشکیل یک کارگروه این موارد را بررسی و در صورتی که نیاز باشد ورود خواهیم کرد؛ چرا که با ضعیف شدن خط تولید در هر کارگاه و کارخانه، تعدادی از نیرو‌ها خصوصا جوانان تعدیل و از کار بیکار می‌شوند.

حجت الاسلام بلوچ زاده یکی دیگر از دغدغه‌های کارآفرینان را نبود نقدینگی مناسب برشمرد و تاکید کرد: وقتی یک شخص با تلاش و کوشش یک واحد تولیدی را راه اندازی می‌کند و باعث رفع نیاز شهرستان به یک محصول می شود و از طرفی تعدادی از جوانان را هم به کار مشغول می‌کند باید ادارات و نهاد‌های مرتبط نسبت به حمایت از این واحد‌ها چه در بحث اعطای تسهیلات مالی و چه رفع موانع دیگر اقدام کنند.

دادستان شهرستان زرند به رها شدن زمین‌هایی که سالیان گذشته به اشخاص واگذار شده تا یک واحد تولیدی راه اندازی کنند، ولی با اهداف مختلف از جمله افزایش بهای زمین‌ها، پس از دریافت زمین اقدام مناسبی انجام نداده اند، هشدار داد که دادستانی زرند قطعا به این موضوع ورود خواهد کرد و بهتر است این افراد قبل از ورود دادستانی نسبت به تعیین تکلیف این اراضی اقدام کنند. 

صادق زاده، فرماندار زرند نیز در این بازدید با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در نام‌گذاری امسال به‌ عنوان جهش تولید گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان زرند، حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط را در برنامه دارند و از تمامی ظرفیت‌های قانونی در حمایت از تولید کنندگان استفاده می شود. 

او‌ گفت: شهرک‌های صنعتی به‌ عنوان بسترساز تولید، باید زمینه فعالیت را برای بخش صنعت و تولید فراهم  کنند. 

صادق زاده سرمایه‌گذاری در بخش تولید را یک کار بسیار ارزشمند دانست و افزود: استفاده از سرمایه، ایجاد و راه‌اندازی واحد تولیدی برای ایجاد اشتغال جوانان،  به منظور جهش تولید داخلی و جلوگیری واردات، قابل‌ ستایش است. 

 او اشاره به اینکه در آینده ای نزدیک چرخه تولید فولاد در شهرستان زرند کامل می شود، بیان کرد: از سرمایه گذاران در راه اندازی صنایع کوچک زیر مجموعه این صنعت فولاد در شهرستان زرند حمایت می شود.

عباس ایرانمنش، رییس کمیسیون اقتصادی شورای شهر زرند هم با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری( مدظله العالی) به عنوان جهش تولید گفت: به همت اعضای کمیسیون اقتصادی شورای شهر زرند، دادستان، فرماندار و‌ مسئولان اجرایی با هدف بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و فعال شدن واحد‌های نیمه تعطیل از شهرک‌های صنعتی بازدید شد و برای رفع مسایل و مشکلات آن‌ها به همت مسئولان راهکار‌های لازم ارایه شد. 

او اظهار امیدواری کرد با حمایت‌های دستگاه قضایی و اجرایی شهرستان زرند و روحیه انقلابی و جهادی در بررسی مشکلات تولید کنندگان و رفع موانع بر سر راه تولید در پایان سال، اقدامات ارزنده‌ای در تحقق نامگذاری امسال صورت گیرد.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.