قیمت‌ مسکن هیچ تناسب اقتصادی ندارد

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت:افزایش نجومی قیمت‌ مسکن سبب شده که یک ضرر بزرگ به بازار مسکن وارد بشود، چراکه با کاهش قدرت خرید مردم، خرید و فروش‌ها دچار مشکل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول جهانگیری رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به وضعیت بازار مسکن اظهار داشت: قیمت مسکن به‌طور نجومی افزایش داشته است و همچنین همانند سال‌های گذشته خرید و فروش صورت نمی‌گیرد و حتی یک پنجم سال‌های گذشته هم ثبت قرارداد نشده است.

او در رابطه با دلایل افزایش قیمت مسکن افزود: یکی از دلایل افزایش قیمت نجومی مسکن جو‌های هیجانی و روانی و دلیل دیگر این است که افراد برای اینکه ارزش سرمایه‌های سرگردان خود را حفظ کنند آن‌ها را تبدیل به کالا کرده و آن‌ها را در بازار‌های مختلف مانند خودرو و مسکن وارد می‌کنند.


بیشتربخوانید:بازار مسکن اصفهان، گرفتار رکود تورمی




رئیس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به ثبت‌نام تعداد زیادی از مردم برای خرید خودرو بیان کرد: این چند میلیون نفری که برای خودرو ثبت‌نام کردند همه نیازمند آن نبودند، بلکه دیدند که به وسیله آن ارزش افزوده پولشان بیشتر می‌شود و به همین دلیل ثبت‌نام کردند.

او با بیان اینکه قیمت مسکن هیچ تناسب اقتصادی ندارد، گفت: این افزایش نجومی سبب شده که یک ضرر بزرگ به بازار مسکن وارد بشود، چراکه با کاهش قدرت خرید مردم، خرید و فروش‌ها دچار مشکل شده است.

جهانگیری در رابطه با افزایش نرخ رهن و اجاره خاطرنشان کرد: جو‌های هیجانی و روانی افزایش قیمت مسکن بر بحث رهن و اجاره‌ها نیز اثرگذاشته است و ما به وسیله پویش "نه به اجاره‌های غیر متعارف" درحال پیگیری برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستیم.

او با اشاره به پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن در آینده اظهارداشت: مسکن با این قیمت‌ها الان دچار رکود تورمی شده و در آینده نزدیک هم اگر این شرایط وجود داشته باشد، خرید و فروش‌ها بازهم کاهش پیدا می‌کند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان در رابطه با چگونگی بهبود وضعیت مسکن بیان کرد: بهبود این وضعیت نیازمند سیاست‌های کلان ملی است و نیز بحث مسکن هم براساس عرضه و تقاضا بوده و با توجه به اینکه کشور ما یک کشور جوان است و متناسب با نیاز جامعه سالانه بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون مسکن جدید نیاز دارد، بسیاری از مسکن‌ها نیاز جامعه را برطرف نمی‌کنند و متناسب با درخواست مردم نیستند.

او افزود: متاسفانه ساختار اجتماعی ما به گونه‌ای است که خانواده‌ها به صورت دونفره و تک فرزندی یا حتی به صورت انفرادی در یک خانه زندگی می‌کنند و مسکن‌ها باید به شکلی باشند که متراژ‌های کمتر از ۱۰۰ متر داشته و متناسب با قدرت خرید مردم باشند، اما متاسفانه ساخت و ساز مسکن هم متناسب با تقاضای بازار نیست.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.