معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از بهسازی آسفالت ۱۶۴ کیلومتر از راه‌های شریانی استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  احسان عراقی زاده، معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه  ادامه طرح بهسازی آسفالت جاده‌های استان کرمان هم اکنون با قوت در حال اجرا است، گفت: ۱۶۴ کیلومتر از راه های شریانی استان با هدف فراهم آوردن بستر سفر ایمن و روان برای کاربران جاده ای بهسازی شد.

او افزود: از ابتدای امسال تا ۲۰ خردادماه امسال ۱۶۴ کیلومتر درزگیری، لکه گیری و روکش آسفالت با استفاده از توان فنی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در جاده‌های اصلی و شریانی با استفاده از توان بخش خصوصی انجام شده است.

 عراقی زاده بیان کرد: موثرترین شرایط برای حمل و نقل، داشتن رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و اهداف این اداره‌کل مطالعه و فراهم کردن طرح‌های لازم برای انجام و اجرای روکش آسفالت مناسب و اقتصادی بودن طرح‌ها است.

او تصریح کرد: از این رو به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی محور‌ها، اجرای ۱۶۴ کیلومتر عملیات درزگیری، لکه گیری و روکش آسفالت عملیاتی شده که از این مقدار ۸۹ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی و تقویتی و ۷۵ کیلومتر درزگیری است.

عراقی‌زاده بیان داشت: عملیات روکش تقویتی در سطح اکثر محور‌های اصلی استان کرمان از جمله سیرجان به شهربابک ۲۳ کیلومتر، کرمان به بافت پنج کیلومتر، کمربندی فهرج هفت کیلومتر، بم، دولت آباد، دارستان، کرک ۹ کیلومتر، سیرجان به کرمان ۱۱ کیلومتر، زرند به رفسنجان پنج کیلومتر، گلباف، نیبید ۱۰ کیلومتر، حسین آباد، گروه ۶ کیلومتر، شهربابک - انار سه کیلومتر، بردسیر- سیرجان هفت کیلومتر، انجرک - تاج آباد سه کیلومتر اجرا شد.

او هدف از اجرای این اقدام را نگهداری راه، تقلیل میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه با تامین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد با تامین ایمنی عنوان کرد. 

انتهای پیام/م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار