رئیس بیماری‌های واگیر دار مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: سیر کاهشی شناسایی موارد مشکوک به کرونا در یک ماه گذشته متوقف شده و ویروس کرونا به طور فعال در جامعه در حال گردش است.

رضا فدایی رئیس بیماری‌های واگیر دار مرکز بهداشت استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهار داشت: استان اصفهان در حال حاضر وارد موج اصلی شیوع ویروس کرونا قرار دارد و هنوز وارد موج دوم این بیماری نشده است.

او افزود: صحبت کردن درباره موج دوم شیوع کرونا زمانی اتفاق می‌افتد که تعدادموارد مشکوک به این بیماری به طور ناگهانی افزایش یابد به طوری که یک موج گسترده‌ای را درجامعه تشکیل دهد و استان اصفهان در حال حاضر وارد این مرحله از شیوع بیماری قرار نگرفته است.

رئیس بیماری‌های واگیر دار  مرکز بهداشت استان اصفهان تاکید کرد:باید در نظر داشته باشیم که سیر کاهشی موارد مشکوک به کرونا طی یک ماه گذشته کمی متوقف شده و در حال حاضر این ویروس به طور فعال در جامعه در حال گردش است و روزانه تعداد قابل توجهی از مبتلایان به صورت سرپایی و تعداد کمی از این تعداد هم راهی بیمارستان‌ها می‌شوند.

فدایی گفت: متاسفانه در استان اصفهان روزانه بیش از ۲۰۰ بیمار جدید به ویروس کرونا کشف می‌شود.

او درمورد اثر پذیری رنگ بندی‌های استانی برای تشخیص ویروس کرونا در کشور ادامه داد: ایجاد رنگ بندی‌های استانی برای تشخیص بهتر ویروس کرونا در کشور تاحدودی برای مردم و مسئولین گمراه کننده است چراکه اطلاق رنگ سفیددر برخی موارد این تصور را القاء می‌کند که باید برخی محدودیت هارا متوقف نمود و همین می‌تواند یک زنگ خطر جدی برای شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و استان باشد.

رئیس بیماری‌های واگیر دار ادارا مرکز بهداشت استان اصفهان اضافه کرد:عادی سازی جامعه در ذهن افراد اعم از کسبه‌های مختلف این روز‌ها بسیار به چشم می‌خورد و همین می‌تواند بیانگر اغاز سریع موج دوم این بیماری در استان اصفهان باشد.

فدایی گفت: بایدتوجه داشت که ناقلین بی علامت هم می‌توانند بیماری را به طور بسیار ضعیفی در جامعه منتقل کنند.

او افزود: امید می‌رود تا مردم بتوانند با جدی گرفتن اوضاع و رعایت بیش از پیش اصول و نکات بهداشتی نقش مهمی در جلوگیری از موج دوم این بیماری در جامعه ایفا کنند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
افرین به خبرنگارش خیلی خوب بود