مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: ۱۵۶ هزار بنگاه آسیب دیده از کرونا تشخیص داده شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اصغری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: آموزشگاه‌های رانندگی، سالن‌های زیبایی، تولید کنندگان صنایع دستی و پوشاک، سالن‌های ورزشی، حمل و نقل عمومی درون و برون شهری، رستوران ها، واحد‌های پرورش مرغ، گل و صیفی جات از جمله صنوفی بودند که در جریان شیوع کرونا آسیب دیدند.

او با بیان اینکه دولت با پرداخت تسهیلات از این واحد‌های خسارت دیده حمایت می‌کند، افزود: بنگاه‌ها برای دریافت تسهیلات زیر ۱۶ میلیون تومان فقط یک چک یا سفته، از ۱۶ تا ۴۸ میلیون یک ضامن و سفته، تا ۱۶۰ میلیون یک سفته با دو ضامن، تا ۲۰۰ میلیون یک سفته با ۳ ضامن و بالاتر از ۲۰۰ میلیون توافقی با بانک می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.


بیشتر بخوانید: افراد سالم هم از ماسک استفاده کنند


اصغری  گفت: بنگاهی که کارگرهایش را به دلیل کرونا تعدیل کرد به ازاری هر کارگری که مشغول به کار باشد این تسهلات را می‌گیرد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: کسانی که به دلیل کرونا بیکار شدند، اما مشمول بیمه بیکاری نمی‌شوند مانند رانندگان یا مشاغل ساختمانی بجای  ۱۲ میلیون تومان، ۶ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد و تنفس سه ماهه دریافت می‌کنند.

او افزود: پرونده این افراد از امروز به بانک‌ها ارسال می‌شود و متقاضیان برای دریافت این تسهیلات به شعبه بانکی که در سامانه کارا معرفی کردند مراجعه کنند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.