کنترل آفات به روش‌های غیر شیمیایی و حشره کش‌های گیاهی در انارستان‌های سیدان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پرویز فلاح رئیس مرکز جهاد کشاورزی سیدان گفت:کنترل آفات به روش‌های غیر شیمیایی و حشره کش‌های گیاهی در ۷۰ هکتار باغ انار در سه سال گذشته انجام شده است.

او، با اشاره به اینکه به دلیل  مصرف نکردن سموم شیمیایی و فعالیت حشرات مفید آفت شته به طور طبیعی کنترل می‌شود، بیان کرد: استفاده از روش‌های مکانیکی و غیر شیمیایی در این باغ‌ها افزایش عملکرد، نسبت به باغ‌های دیگر را در بر داشته است.

فلاح ، استفاده از تجهیزات غیر شیمیایی مثل تله‌های فرمونی و نوری را از دلایل کنترل جمعیت آفات در این باغ‌ها دانست و تصریح کرد: تله گذاری، جمع آوری میوه‌های آلوده، پرچم زدایی از دیگر دلایل موفقیت آمیز کنترل آفات در باغ‌های انار است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی سیدان با بیان اینکه در این باغ هیچ گونه سم شیمیایی علیه آفات و علف‌های هرز استفاده نشده است، ادامه داد: کنترل علف‌های هرز نیز به روش وجین دستی انجام شده است.

او، افزود: با توجه به عواقب مصرف سموم دربدن انسان، به‌ خصوص سمومی که سرطان‌زایی آن‌ها به اثبات رسیده است، باید تلاش شود با ایجاد شرایط مناسب کشاورزی، از میزان خطرات این سموم کاسته شود و به سوی تولید محصول استاندارد گام موثرتری برداشته شود.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار