رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: یک حلقه شتر مار که در منزل یکی از شهروندان گرفتار شده بود در دامن طبیعت رها سازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد انور هاشمزهی رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر : محیط‌بانان این اداره باهمکاری ماموران آتش نشانی یک حلقه مار از گونه شترمار را درمنزل یکی از شهروندان ایرانشهری زنده گیری کردند که پس از بررسی و بیومتری و اطمینان از سلامت و قابلیت بازگشت به طبیعت، در زیستگاه و دامان مهربان طبیعت رهاسازی شد.

او با اشاره به اینکه این نوع مار بیشتر در مناطق گرمسیر و بیابانی زیست می‌کند، افزود: با توجه به افزایش دما احتمال رویت این گونه مار در نزدیکی شهر‌ها و مناطق مسکونی افزایش می‌یابد.

او  طول بدن این مار رها شده در طبیعت را حدود ١٣٠ سانتی متر عنوان کرد و اظهار داشت: این گونه از مار‌ها غیرسمی هستند و لذا شهروندان در برخورد با این گونه ارزشمند بلافاصله با آتش نشانی جهت زنده گیری تماس حاصل کنند.

هاشمزهی گفت: مشخصات ظاهری این گونه مار به رنگ نخودی، خاکستری و قهوه‌ای روشن متمایل به زیتونی باخال‌های چند ضلعی تیره است و در مناطق صحرایی و نیمه خشک و بوته زار‌ها زندگی می‌کند.

او  بیان کرد: پراکنش جمعیتی این گونه مار در ایران، آسیای میانه وکشور‌های آفریقایی است.

او ادامه داد: از ٧۶ گونه ماری که در کشور شناسایی شده ٣٧ گونه در سیستان و بلوچستان زیست می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار