مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: بیش از نیمی از واحدهای پرورش اسب استان البرز در ساوجبلاغ فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، ایرج الماسی، مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: از ۱۰۰ واحد صنعت و پرورش اسب استان البرز، ۶۰ واحد آن در شهرستان ساوجبلاغ مستقر است که این شهرستان را به قطب صنعت پرورش اسب تبدیل کرده.

او افزود: پرورش اسب در ساوجبلاغ از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و این صنعت زمانی می‌تواند در ایجاد درآمد برای پرورش دهنده و ایجاد اشتغال برای جوانان این خطه مفید باشد که مسائل و مشکلات آنان مورد توجه قرار گرفته و مسئولان و متولیان امر، برای رفع این مشکلات همت کنند.

مدیریت جهاد کشاورزی ساوجبلاغ افزود: در استان البرز بیش از ۱۴۰۰ اسب وجود دارد که ۹۰۰ راس آن در شهرستان ساوجبلاغ نگهداری می‌شود.

او گفت: مجموعه‌های نگهداری و پرورش اسب در  شهرستان ساوجبلاغ یکی از بهترین‌ها در نوع خود و در سطح ایران و خاورمیانه به شمار می‌آید و زمینه مناسبی برای رونق و توسعه این شهرستان در رشته‌های ورزشی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود.

الماسی افزود: وجود نژاد‌های برتر اسب، آب و هوا، موجب شده ساوجبلاغ به قطب تولید و پرورش اسب تبدیل شود به گونه‌ای که به ازای هر اسب ۳ نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

الماسی گفت: پرورش اسب به عنوان صنعت سبز، پاک و بدون آلایندگی و پربرکت، به بخش دولتی متکی نیست و با ظرفیت بخش خصوصی می‌توان این صنعت را گسترش داد.

او افزود: البته در سال‌های اخیر دولت به این بخش و ضرورت توسعه آن، توجه بیشتری نشان داده است و هم اکنون مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و ‏سایر ادارات مرتبط درصدد توسعه و حمایت جدی از این بخش هستند که امید است با حمایت‌های جدی این صنعت توسعه جدی پیدا کند. ‏

مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ وجود واحد‌های دانشگاهی ویژه اسب در کنار مجموعه نگهداری صنعت اسب را بسیار مهم بیان کرد و گفت: این واحد‌ها می‌تواند افراد آگاه تری را تربیت کند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.