بانک مرکزی شرایط اعطای وام ازدواج در سال ۹۹ به مبلغ پانصد میلیون ریال با دوره بازپرداخت هفت‌ساله را اعلام کرد.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بانک مرکزی، با توجه به طرح برخی انتقادات در خصوص عدم اجرای مفاد بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور مبنی بر اعطای وام ازدواج پانصد میلیون ریالی با دوره بازپرداخت هفت‌ساله با أخذ یک ضامن معتبر و سفته، روابط عمومی بانک مرکزی به منظور تنویر افکار عمومی، ضمن ارایه گزارشی از عملکرد شبکه بانکی کشور در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، شرایط اخذ ضامن برای پرداخت این تسهیلات را به شرح زیر به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند: 


۱ - بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای تکالیف قانونی مربوط به تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و به منظور تسریع و تسهیل اعطای قرض‌الحسنه برای ازدواج جوانان، همواره خود را متعهد به همکاری حداکثری با متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج می‌داند و به صورت ویژه طی سنوات گذشته، تلاش‌های بانک مرکزی و شبکه بانکی کشور در این خصوص نمود ویژه‌ای داشته است به نحوی که علی‌رغم ده برابر شدن مبلغ تسهیلات یاد شده در فاصله زمانی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸، تعداد متقاضیان در انتظار أخذ تسهیلات ازدواج در این دوره زمانی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

۲-  شبکه بانکی در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۲۶۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج به حدود ۸۴۳ هزار نفر اعطا کرده است که این میزان نسبت به مبلغ تسهیلات مشابه اعطایی در سال ۱۳۹۷ بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است.


بیشتر بخوانید


از ابتدای امسال تا تاریخ ۱۳۹۹.۳.۲۲ نیز علیرغم افزایش سقف فردی تسهیلات از ۳۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال، تعداد ۹۲ هزار و ۴۵۰ فقره تسهیلات ازدواج به ارزش بالغ بر ۴۷ هزار میلیارد ریال در شبکه بانکی پرداخت شده  است که از این تعداد ۴ هزار و ۴۱۸ نفر مشمول تسهیلات ایثارگری ازدواج به میزان ۱۰۰۰ میلیون ریال برای هر نفربوده است.  


همچنین تعداد متقاضیان در انتظار اخذ تسهیلات ازدواج تا تاریخ ۱۳۹۹.۳.۲۲ برابر با ۳۰۰ هزار و ۷۹۲ نفر است که از این تعداد، ۱۵۴ هزار و ۲۴۰ نفر در مراحل تکمیل پرونده و انعقاد قرارداد جهت خذ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج قرار دارند.

۳-  با توجه به تماس‌های متقاضیان دریافت تسهیلات ازدواج مبنی بر سختگیری رؤسای شعب جهت اخذ ضامن، به منظور سهولت در اجرای طرح مذکور و بهره‌مندی آن دسته از متقاضیانی که در استان‌های محروم و روستایی بوده و امکان تأمین ضامن مورد نظر شعب از نظر ارائه گواهی تعهدکسراقساط را ندارند، بانک مرکزی از سال ۱۳۹۶ به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی اجازه داده است حسب مفاد شرایط و دستورالعمل مندرج در سامانه قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی به شرح ذیل اقدام نمایند:

الف- چنانچه زوجین در سامانه ازدواج هر دو یک بانک را انتخاب کرده باشند، ارائه یک ضامن معتبر، منوط به کفایت میزان حقوق دریافتی آن ضامن برای اقساط هر دو قرارداد زوجین امکان‌پذیر است.  

ب- چنانچه متقاضی اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به همان بانک دریافت کننده یارانه خود مراجعه کرده باشد، مراتب در چارچوب بخشنامه‌های مربوط به اعطای تسهیلات به پشتوانه یارانه واریزی قابل اجراست.

پ- چنانـچه متقاضی دریافت تسـهیلات ازدواج، کارمند رسمی یا پیمانی دولت، نیروی نظامی و انتظامی، نـهـاد‌ها و مـوسسات عمومی (نظیر شهرداری و بنیاد، کمیته‌امداد، هـلال‌احمر) باشد، ارائه گواهی تـعهدکسر اقساط از سازمان مربوطه به همراه ارائه فـیش حقوق و حکم کارگزینی منوط به آن که مانده حقوق نامبرده کفایت کند، پذیرفته شده و نیازی به اخذ ضامن نیست.  

ت- ضمانت یک نفر کارمند رسمی، پیمانی، بازنشسته دولت، نــیروی نظامی و انتظامی، نـــهـاد‌ها و مـوسسات عمومی (نظیرشهرداری و بنیاد، کمیته امداد، هلال احمر)، کارگر یا کارمند شرکت‌های تولیدی صنعتی بزرگ و فعال، با ارائـه آخرین فیش حقوقی و حکم کارگزینی و ... امکان پذیر می‌باشد.

ث- ضمانت یک نفر کاسب دارای پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر باشد.  

ج- ضمانت‌یک نفر دارنده حساب جاری فعال و خوش حساب که به تأیید وتشخیص شعبه پرداخت‌کننده رسیده باشد.

چ- در مورد متقاضیان تسهیلات در مناطق روستایی، ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا تایید شود (ممهور به مهر شورا).

ح- سایر وثایق قابل قبول از جمله دریافت سفته، چک معتبر و سپرده‌های متقاضی و بستگان آنان.

۴-  بانک مرکزی در ابلاغ مفاد بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، طی بخشنامه‌های مختلف ضمن ملزم کردن تمامی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج از محل مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری، تأکید کرده است که پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در اولویت نخست پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه قرار دارد.

۵- بانک مرکزی همواره خود را ملزم به اجرای قانون دانسته و ضمن ابلاغ بخشنامه‌های مربوط به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، سازوکار‌های لازم برای رسیدگی به شکایات متقاضیان تسهیلات ازدواج را نیز در نظر گرفته است. در همین راستا، متقاضیان تسهیلات ازدواج که در هر مرحله از فرآیند أخذ تسهیلات یاد شده با رفتار مغایر مقررات مواجه شده‌اند، می‌توانند شکایات و تقاضا‌های خود را در «سامانه پاسخگویی به شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» ثبت کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
سلام توروخدا دعا کنید تا یه ضامن دیگمون پیدا شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
بانک مرکزی براخودش میگه که گفته باشه تا نگن نگفته
در هیچ بانکی این شرایط اعمال نمیشه و هربانکی هر نوع ضامنی دلش بخواد میگیره .اصلا بانکها به گفته های بانک مرکزی اهمیتی نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۴:۳۳ ۲۹ تير ۱۳۹۹
من که خدایی واسه وام ازدواج دوتا ضامن ازمون خواستن البته باید هردو واسه دوتا وام ضمانت کنن یعنی دوتاشون دوبار بصورت مشترک ضامن مون بشن، اولی پسرعمومه که کارمنده، جالبه که الان یهو لنگ ضامن دوم شدم، ضامن دومم مثلا بابام رو درنظر داشتم، که ضایع شدم!!! جالبتر اینکه واسه دوتا برادر دیگه ام ضامن شده، خنده دارش اینه که مثلا منو فقط قبول داشت !!! بابا ضامن نشد داداش ضایع شد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۰:۵۴ ۲۳ تير ۱۳۹۹
سلام میدونه زمان تقریبی وام ازدواج چقدر طول میکشه ؟
ما از اردیبهشت ثبت نام کردیم ولی میگن بانک مرکزی فعلا بودجه نداره
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۴:۳۵ ۱۹ تير ۱۳۹۹
هیچکدوم از بانک‌ها این شرایط رو اعمال نمیکنن خواهشاً یه دوربین مخفی یه گزارشی چیزی تهیه کنید بلکی اثری داشته باشه میگن بانک مرکزی واسه خودش گفته ⁦☹️⁩⁦☹️⁩
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۶ ۱۳ تير ۱۳۹۹
اینا همش دورغه من دخترم ۴ ماهه عروسی کرده هر چی میریم برای وام ازدواج بهمون نمیدن همه نوع فیش حقوقی بردیم قبول نکردن .... مملکت که نیس دزد خونه هست اگه پارتی داشته باشی یه هفته ای بهت میدن
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۴:۴۷ ۰۸ تير ۱۳۹۹
چقدر مردم ناراضی هستن و کسی از مسولان هم گوش نمیده .باشد که درس عبرت شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام. نوبت وام ما هم شد رفتیم بانک، دوتا ضامن کاسب بردیم اما قبول نکردن. رفتیم پیش رییس بانک میگه برید بانکتون رو عوض کنید شرایط ما اینه. ضامن کارمند با کسر از حقوق. آخه از کجا بیاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
به یک وام میلیاردی بدون وثیقه جهت ازدواج نیازمندیم خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
وام ازدواج بیاد از کره کسی باز کنه خودش میشه گره ماهی باید ۶۸۰تومن قسط بده ماهی ۵۰۰اجاره خونه خب اینو از دو میلیون کم چقدر میمونه بعدا ازدواج اجباری این همه خوشبختی مهاله
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۳۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
باسلام اگر اینجوری باشه ک خیلی خوبه .ولی توی بانکهای استان کهگیلویه و بویراحمد زمین تا اسمان تفاوت وجود داره با گفته های شما حتما۳ تاضامن باید باشه.میگی شرایطش طور دیگه است طرف کارمند بانک میگه برو از خودشون بگیر اینم شد جواب. من ک منصرف شدم ازبس مشکل بود گرفتنش.
Iran (Islamic Republic of)
سپندار
۱۱:۴۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
چی میگید بابا دلتون خوشه، کدوم تسهیلات و کدوم وام؟؟؟ همش دروغ، وقتی میری بگیری بلایی سر ادم میارن که پشیمون بشی، هه، با 50ملیون حتی یه سرویس طلا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۴۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
من رفتم الان بانک میگن بانک مرکزی غلط کردن این قانونو گذاشتن ما قانون میزاریم نه بانک مرکزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
آیا ضامن از بازنشسته هایه تامین اجتماعی باشد یعنی فیش حقوقی که پایه حقوق بیشتر از قسط وام باشد هم قبوله
Iran (Islamic Republic of)
غلامعلی درزی
۰۲:۵۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام الان برای ازدواج بانک تجارت می گه برای هر متقاضی دو ضامن کسر اقساط و ۷۰ میلیون سفته کسی گوش نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
با سلام و خسته نباشید من وشوهرم برای وام ازواج ثبت نام کردیم ولی با این وضع کرونا گفتن سیستم و بانکا بستن الان چی شده؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید اسلامی
۰۲:۳۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من باید وام باید بلاعوض باشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمود
۰۲:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
بخدا گرفتاریم شام شب نداریم دیگه چجوری ازدواج کنیم من 28سال سن دارم می گنده وام بگیرید ماضامنمون کجا بود
United States of America
رسول
۰۱:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
کسانی که کارت پایان خدمت ندارن وام ازدواج بهشون تعلق میگیره
United States of America
رسول
۰۱:۲۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
کسانی که کارت پایان خدمت ندارن وام ازدواج بهشون تعلق میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
با سلام به خدمت همه عزیزان مجرد لطفا حرص نخورید و از مسولین هم گلایه و انتقاد نکنید بجای آنکه به بانک ضامن بیارید وام بگیرید تا ازدواج کنید بجاش از بازار آزاد استفاده کنید چون اگر گناهی هم داشته باشه گناهش به گردن مسولان هست نه به گردن شما تازه نه مسولیتی دارید نه قسط و اجاره خونه میخواید بدید قیمت ها هم تعاونی هست از انواع و اقسام چون هر کسی که زندگیش رو با قرض و بدهی شروع کنه تا آخر عمرش با قرض و بدبختی زندگی خواهد کرد اینا نسل این ملت رو نابود کردن تمام شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
به بانک مرکزی بگید این همه قانون قانون نکنه...کی هست که قانون رو اجرا کنه...کو نظارت...پدر ما رو در آوردن تا یه وام ازدواجی دادن...اول گفتن ۵تا ضامن میخواد..دیگه با کلی صحبت... کردنش ۴تا ضامن...اینقدر اینبر واونبر فرستادنمون که پشیمون شدیم وام میخوایم
Iran (Islamic Republic of)
سهیلا مرتضی پور
۰۰:۵۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
حدود دوماه ثبت نام کردم خبری از تعیین شعبه نیست
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۰:۳۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام؛ بنده در سال ۱۳۹۱ وام ازدواج گرفتم و قسطاشو سر ماه پرداخت کردم که در سال ۹۳ متارکه کردم
امسال میخوام ازدواج مجدد کنم .
نیازمند وام ازدواجم . ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
۵۰ میلیون هم پولیه؟ پول ۲ نفر میشه ۱۰۰ میلیون . خرج عروسی رو هم نمیده ، حداقل نفری ۱۰۰ میدادن تا خونه بخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
دلت خوشه ها با 200میلیون خونه هم بهت نمیدم
Iran (Islamic Republic of)
شادی
۲۳:۳۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
ما برای تعیین شعبه بانک کشاورزی رفتیم، من خودم کارمندم ولی گفته غیر من که ضامن همسرم میشم باید دو نفر ضامن دیگه هم داشته باشید. توروخدا پیگیر کنید که بانک نتونن سلیقه ای عمل کند و با متخلفین برخورد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم احمدنژاد کریمی
۲۳:۱۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام
بانک مرکزی اعلام کرده اعطای وام با کارمزد ۴ درصد می‌باشد در حالی که طبق اظهارات بانک هر ساله ۴ درصد کارمزد دریافت می‌شود و این یعنی ۱۲ درصد سود بانکی. واقعا یک جوانی که تازه میخواد زندگی‌اش شروع کنه با ۱۲ درصد سود براش زیاد نیست. چرا با مردم روراست نیستید. این معناش سود هست نه کارمزد
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۲۲:۴۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
بازم خوبه سال نود و سه ما سه میلیون نفری وام گرفتیم ...من خودم سه میلیون دیگه ام گذاشتم روش یخچال خریدم‌.... شوهرمم یه تومن گذاشت روش سرویس خرید ...باز الان میشه باهاش چهار تا تیکه وسیله بخره...هرچقدم سخت وام بدن..
Iran (Islamic Republic of)
نریمان
۲۲:۳۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
با سلام دو ماه در بانک سپه دامادمان قبت نام کرده ولی میگویند بودجه نداریم باید به کجا گفت؟ شرایط فوق را هیج بانکی قبوانمیکند و میگویند برووام ازدواجراازهمان رسانه بگیر بهکه باید درد ودل کرد،؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
من که بیخیال وام شدم
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۲:۱۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام نزدیک سی سالمه اما هرگز ازدواج نمیکنم چون با این قیمت مسکن اصلا دوست ندارم بچه من فردا بهم بد بیراه بگه اگر دولت دلش میخواست راحت مالیات سنگین بر خرید فروش مسکن .. خودرو سکه و طلا .. دلار ... اگر به همین ها مالیات سنگین میبست دیگر هرگز گرانی پیش نمیامد مطمعنن این سیستم کارامد نیست
Iran (Islamic Republic of)
akbar
۲۲:۰۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
الان نزدیک به دوماه است که ثبت نام کردم ولی هنوزم خبری نیست که نیست
Iran (Islamic Republic of)
ابی
۲۱:۵۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
مسولین عزیز چرا در سیستان بلوچستان در شهرستان نیکشهر شما هنوز بقول روسای بانکها بخشنامه ای بهشون ابلاغ نشدع ک یک ضامن برای وام قبول کنن اونم ضامن رسمی کارمند گمرک جرا شما مسئولین بفکر جاهای محروم نیستید خواهشا میکنم به بانکها یه اخطاری بدهید ممنون
Ukraine
ناشناس
۲۱:۵۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
ادم وقتی صحبت های مسعولینو میشنوه اشکش درمیاد کلا تویه دنیای دیگ ای هستن. اهای مسعول بیا برو اقتصادو درست کن برو اشتغال ایجاد کن برو افزایش تورمو نگه دار . به فکر دخل و خرج ملت باش به فکر جوانهای بدبخت افسرده بیکار باش ، اینارو درست کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
الان فرهاد باشه کوه میکنه،بیخیال شیرین میشه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه زهرا ✌
۰۵:۴۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
ارع به خدا
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۱:۳۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید والله اگر اینجوری باشه مشکل ماهم حل میشه من وام هر دومونو به یه بانک ثبت نام کردم برا هر کدوممون یه ضامن کارمند میخاد الان باید چطوری با اونا کنار بیایم شماره پشتیبانی هس که حرفمونو بهشون بگیم
Netherlands
عرب
۲۱:۳۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
موارد ذکر شده فاقد اعتبار هست، وقتی به شعبه مراجعه می کنی؛ چنین بخش نامه ای صادر نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
ما.الان.2.ماهه.که.ثبت.نام.کردیم.خبری.نیست.میریم.بانک.میگه.بوجه.نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
چرا یک عده ملیاردوام بدون ضامن می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
برای اینکه زورشون زیاد بند پ دارن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
عبداله ترابی
۲۰:۲۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام
یه پیشنهاد برای مسئولینی که میخوان امر ازدواج را تسهیل کنند اینکه اگه انشا... وام را به جوانها دادند با توجه به درآمد حداقلی اکثریت جوانان و هزینه های زندگی
نحوه باز پرداخت اقساط وام بصورت پلکانی و از مبلغ کمتر شروع شده و سال به سال مثلا ۱۰درصد افزایش یابد.
Iran (Islamic Republic of)
H.nia
۱۹:۵۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
من سال۱۳۹۳ازدواج کردم بانک صادرات بود برای ما به همسرم دادن چون شاغل بود من محصل یودم گفتن باید شاغل باشی تعلق نگرفت.....اگه شاغل بودم ک منت بانک رو نمیکشیدم
Netherlands
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
این حلقه های ازدواج کنارهم چقد شبیه دسبندپلیس هستن .ازدواج نکنیدهمسرتون بخاطرمهریه بهتون دسبندمی زنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
لطفا به بانک شهر هم بودجه بدهید
Iran (Islamic Republic of)
Sajad
۱۹:۲۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
وام پنجاه میلیون تومانی واقعا چ دردی دوا میکند الان دوتا کولر و یک یخچال پنجاه میلیون هست اینقدر از خزانه ی مملکت داره به تاراج میره مگه چ میشه از بیت المال 300 میلیون برا وام ازدواج بدین مگه ما چقدر مجرد داریم تو مملکت تو حکومت حضرت علی برای ازدواج مستقیم از خزانه میداد واجبه از بیت المال برا این امر هزینه بشه اینقدر تو وزارت نفت حقوقهای چند صد میلیونی میگیرن مردمو بازیچه کردین تازه این پنجاه میلیون جون به لب میرسونید تا بدید مردم وقتی از خزانه ی مملکت به درستی استفاده نشه باید اختلاس های هزار میلیاردی صورت بگیره چقدر فساد تو مملکت هست مسولین خدا نشناس خدا به داد مردم برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
دلت خوشه ندارن قیمت دلار رو به فلک رسوندن تا کسری بودجه رو جبران کنند
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۹:۲۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
کی با این تورم و گرونی کمر شکن با حقوق مزخرف اداره کار ازدواج میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
اونی که پول داره ازدواج می‌کنه اونی هم که پول ندارد ازدواج نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۵۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
دیروز من بانک بودم رئیس بانک ازم 3تا ضامن با یه پروانه کسب میخواست آخه اگه من سه تا ضامن داشتم دیگه وام ازدواج میخواستم چیکار
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۸:۴۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
این پولو دولت خودش بریزه به حساب اونایی که ازدواج کردن چرا بانکها رو درگیر میکنید . این وامهایی که دولت به بانکها تکلیف میکنه هیچ سودی واسه بانک نداره . اگه دولت راست میگه میخاد به جوونها کمک کنه پولو بریزه به حساب جوونها خود دولت هم بعد ازشون پس بگیره یا بهشون ببخشه یا از یارانه 45000 تومانی وصولش کنه . اخه با 50 تومن الان یه دونه یخچالم نمیدن خودتونو مسخره کردین .
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۸:۲۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
اینو هم بگید که ۵۰ میلیونو باید ۷۰ میلیون پس بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
به نظر شما وام 50ملیونی بگیرم چطور میخوام پس بدم وقتی کار ندارم .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۲۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
من۸تا ضامن بردم بانک گفت باید ۸نفز رسمی با کسر از حقوق و سفته بیاری
Iran (Islamic Republic of)
مهدی قزی
۱۷:۰۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام میبخشین من وام ازدواجم از بانک تجارت بود ولی اول که گفتن دوتا ضامن کارمن با گواهیه کسر حقوق بالای ۴ تومن حقوقش باشه ودوتا کاسب بعد از رفت وامد زیاد گفتن دوتاکارمند منم فقط یکی پیدا کردم با گواهیه کسر حقوق کارمن بیمارستان ولی گفتن حقوقش نباید از ۴ تومن کمتر باشه دیگه منصرف شدم باید چیکار کنم الان به نظرتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
به همتون حق میدم .. چاره ای نیست جز،ساختن
Iran (Islamic Republic of)
بهبود
۱۶:۴۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
باهاش میشه یه قبر خوب خوب بخری راحت بمیری چهار ماهه هر چی رعایت نمیکنم تا کرونا بگیرم بمیرم ولی نمیگیرم آخرشم با ذلت میمیریم
Iran (Islamic Republic of)
سعدون خیود
۱۶:۴۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
به یکتایی خداوند بانک مرکزی خودش هم میدونه بانک ها اجرا نمی کنند. و شاید دستور خودش هم باشه چون چندین ساله ما فقط صدور بخشنامه از بانک مرکزی دیدیم و اصلا هیچ پیگیری یا مؤاخذه ای ندیدیم. بانک مرکزی فقط بخاطر اینکه از زیر فشار رسانه ها و مردم خودش را رها کنه این بخشنامه ها را صادر می کند والا هیچ انگیزه ای برای اجرا ندارند
Iran (Islamic Republic of)
بهبود
۱۶:۴۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
کی میتونه اقساطشو پرداخت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
مسخرس اینم به خورد ما بدین که ضامن فلان یدونه میخان مسعولان برین خودتون بانک ببینین چطور یه ضامن میخان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
همون بهتر که ازدواج نکنیم و خودمون رو از چاله به چاه نیندازیم چون دنیا برای پولدارهاست ماها فقط سختیشو باید بکشیم . برای یه وام ازدواج باید هفت خان رستم رو طی کنیم تازه اونموقع باید سه تا ضامن ببریم که اونم پیدا نمیشه ولا .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۰۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
حرف رو میزنید زدن خیلی راحته عمل کنید ..برید بانک سربزنید شما شرایط این اما توبانک شیر مرع از ادم برا ضمانت میخوان ....من ۳۰ سالمه تا اللن با این گرونی طلا وخانه خرجومخارج نتونستم زن بگیر صدساله دیگه کار میکنم تا بتونم زن بگیرم ...۸۰ درصد جوانازن نمیتونن بگیرن مشکل ضامن دارن فقط خدایش یکبار جای حرف عمل کنید لطفا ..حسرت ب دل ماشین گرفتن ک موندیم اینم روش ..........
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۵:۳۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
باباجان وام ازدواج را پنجاه میدید اون وقت یخچال را میکنید هشتاد میلیون بیچاره کردید مردم را
Iran (Islamic Republic of)
ضامن
۱۵:۲۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
دولت دست از سر این کارمندا ورداره هر کی ازدواج می کنه تو فامیل ما تنمون می لرزه.آخه تا وام میخوان میان سراغمون. دو سه تا قسط اول رو پرداخت می کنن دیگه از ماه بعدش حسابهامون مسدود میشه و ماییم و در به در دنبال وام گیرنده آخرش کلی ازمون دلگیر میشن و میانه به هم میخوره.کسی خونه میخره،ماشین میخره،ازدواج می کنه ما کارمند باید تاوان پس بدیم. آخه دولت چرا دست از سر کارمند جماعت ور نمیداره؟ اونایی که واسه وام گرفتن میرین سراغ ضامن وبا هزار تمنا خواهش میبرین واسه ضمانت،تو رو خدا موقع بازپرداخت اقساط هم ضامنتون رو یادتون بیارید اون هم خرج داره زندگی داره بدی کرده اومده ضامن شده؟آیا جواب خوبی غیر از خوبی است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
باسلام بانک ملی شعبه دهاقان مراجعه کردم برای 50تومن میگه،1کاسب باجوازکسب و 2تاکارمند که حتما بانک ملی حقوق بگیرباشند میخوایم. پس این تبصره و ماده رو بانک مرکزی برای کجا ابلاغ کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
اینقدر شرایط سخته مگه دیوانه هستیم بچه هامونو عروس وداماد کنیم یه کشتی ضامن میخاین از آدم بیخود نیست جوانان ما تن به به ازدواج نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
برادر شوهرم رئیس شعبه بود دو هفته ای وامو ریخت حسابمون پارتی به همین راحتی دولت ما یعنی این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
اینو به ناشناس 15:16بگو هر چیزی راهی داره
Iran (Islamic Republic of)
کارمند بانک
۱۴:۱۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام اونایی که میگن بدون ضامن وام بدید انصافا تو این دوره چندتا تون اگه پول داشتین هیمنطوری قرض میدادید بانکها پول مردم رو باید وام بدهند ولی با این وجود خیلی از وامها معوق میشن و ضامنهای بیچاره تاوان میدن و چون بد حسابی خیلی زیاد شده ضامن نمیشن و یا قبلش به بانک میگن شما از طرف ما بگین حسابش خرابه و نمیتونه ضامن بشه نتیجه اینکه > ازماست که بر ماست < اگر خوش حساب میبودیم الان اینهمه مشکلات نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
آرزو
۱۴:۰۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
بله اعلام میکنن یه ضامن
ولی من خودم متقاضی هستم که بخاطر زیاد بودن ضامن ها ، نمیتونم وام بگیرم و همین باعث شده نتونم وام بگیرم و خیلی ناراحتم، بانک اعلام کرده سه تا ضامن و من ندارم این همه، این چه شرایطی برای ما قشر عادیه
Iran (Islamic Republic of)
محسن حسینی
۱۴:۰۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام خواهشن یک سر بانک صادرات بزنید شعبه شهرداری ۳تا ضامن چک سفته.... کارمندش باهات جنگ داره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
بنده رفتم بانک صادرات برا پذیرش با دوتا ضامن و کارمند رسمی هم رفتم اما بهم گفتن ضامنت کارمند رسمی داخل استان نیست و پذیرش نکردن ضامن من هم دوتا داداشم بودن و ساکن شهرستان همون شعبه بانک بودن اما قبول نکردن حالا شما بگید کجای این بخش نامه چنین چیزی اومده هر بانکی شرایط خودشو داره واقعا متاسفم برا بانک مرکزی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من تو زمان فعلی ماشین زمان لازمه چون با این پول شاید ۱۰ سال پیش میتونستی ازدواج کنی و از اونجایی که ماشین زمان وجود نداره پس این وام هم حتی نمی تونه پول پیش رو فراهم کنه حالا باقی بماند
Iran (Islamic Republic of)
پاشا
۱۳:۱۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
ما از ۲۷/۱۱/۹۸ثبت نام کردیم هنوز تعیین شعبه نشده وام چی کشک چی خودشون اون بالا نشستن هی میگن کیه که قبول کنه هر کی برا خودش رئس شده والا
Iran (Islamic Republic of)
علی قادری نژاد
۱۳:۱۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
عمل کنین برید ۲ تا بانک سر بزنین ببینین چقد خود سرانه و سلقیه ای دارن کار میکنن اصن ببینین ذره ای برای حرف شما ارزش قائل هستن هر کسی برا خودش رییسه
Iran (Islamic Republic of)
لویمی
۱۳:۰۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
انشالله تاصدسال دیگه همچیز درست میشه نگران نباشید سالی یک میلیون بزاریدکنار صدسال دیگه میتونید ازدواج کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
لطفا بانکها مسئله ضامن را آسان و حل کنند . چون 75 درصد
جوانان بخاطر نداشتن ضامن معتبر نمیتوانند وامی دریافت کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
یعنی با این وضع گرونی بیکاری هنوز کسی ازدواج هم میکنه بد بنظر شما پنجاه میلیون دردی از کسی دوا میکنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
خسته نشدید از دروغ گفتن؟؟ تا کی؟ باشه اینم قبول دستتون درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
بخداقسم در بیست سال قبل جوانان باکارگری هم براحتی ازدواج میکردنندوهم صاحب خانه بودن مشکلات میشدنندوحالابایدبیستسال زجربکشی تابتوانی ازدواج آسان کنی مشکلات فقطگرانی کمرشکن حقوق یک کارگرروزمزدفقط مساوی یک کارتون خنده چرامسولین مشکلات راحل نمکنندواقعاجوانان روبه انقراض ه
Spain
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
یعنی باید ماهی بالای 1200000 فقط قسط بدی
Iran (Islamic Republic of)
۱
۱۱:۳۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
تو زندگی که انقدر با بدبختی شروع بشه
Iran (Islamic Republic of)
حمیدفدایی
۱۱:۳۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
ضامن وقتی الدولت حقوق میگیره بیسوادان که نوشتن این بخشنامه رایزنی کارمنددولته تعهدمحضری چیه دیگه یعنی دروغ که کارمنده؟
Germany
محمد315
۱۱:۱۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
الان وام ازدواج به چه دردی میخوره
من جای دولت بودم خونه های 100 متری میساختم میدادم به جای وام ازدواج بعد اقساط بلند مدت میگفتم پرداخت کنن
الان مشکل اصلی مسکنه میخوایی یه خونه اجاره کنی 4تا وام ازدواج باید بزاری کنار تا بتونی یه خونه رهن یا اجاره کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
حرف حساب یعنی این افرین داداش
Iran (Islamic Republic of)
آق قلا
۱۰:۴۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
با سلام به شعبه قرض الحسنه مهر ایران اق قلا بعد از تعیین شعبه مراجعه کردیم میگه بودجه نداریم یماه دیگه بیا.
کلا این بانک داره اذیت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۵۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام...باباهی میگین وام ازدواج وام ازدواج بیشتراز دو ماه اقدام کردیم برای وام ازدواج هنوزم که هنوز خبری نیست والا اگه نیازی به وام نبود چرا در خواست میدادیم شنیده بودیم دو هفته ای میریزن هنوزم خبری نیست کسی هم پاسخ گو نیست این چه وضعیه
Iran (Islamic Republic of)
بیتا سنگ چاپ
۰۹:۲۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
با عرض سلام سایت خیلی شلوغه فقط بانک کشاورزی کد رهگیری میدهد .بانک سپه که اولویتش با نیروهای مسلح هست هر بانکی یک حرفی می زند چرا باید اول زندگی جوانها احساس نا امنی کنند هیچ پشتوانه ای ندارند همه چی دست بانکها هست به هرکی که دلشان بخواهد یا پارتی داشته باشند وام میدهند و بقیه جوانها را سر در گم می کنند و چرا باید دولت به کسانی که از سال 96 ازدواج کردند وام پنجاه بدهد آنها سال بدون تورم ازدواج کردند باید همان 30میلیون را بگیرند یک عده پولدار بودند اصلا به وام احتیاج نداشتند و نگرفتند حالا که 50شده همه هجوم اوردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
چرا شور میزنی . هر عقدنامه ای یکسال وقت داره واسه وام گرفتن . اگه یکسال گذشت دیگه وام ازدواج نمیتونن بگیرن . الان فقط اونایی ‌ک ۹۸ ازدواج کردن تا الان شاملشون میشه . شور نزن اونایی ‌ک ۹۶ ازدواج کردن این وام ۵۰ میلیونی رو نمیگیرن همش واسه خودت . ولی شما از اون‌ دسته آدمایی هستین ک همه چیو واسه خودش میخواد و چشم نداره ببینه بقیه هم به یه جایی رسیدن نکن اینکارو حسود نباش حالا گیریم اون بدبختایی هم ک سال ۹۶ ازدواج کردن وام ۵۰ تومنی بگیرن چی از تو کم میشه ک شور میزنی و دلت نمیخواد هم نوعت پیشرفت کنه . اوضاع مملکت ما جوری نیست ک اونی ک سال ۹۶ ازدواج کرده باشه پولدار باشه شما ک الان میخوای ازدواج کنی فقیر . هممون هممون هممون توی ی بدبختی هستیم فقط اون ژن خوبا راحتن وگرنه هممون توی منگنه هستیم . حسادت از خودت دور کن خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ميثم پاکیزه
۰۹:۱۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
بانك ملی رو انتخاب کردم گفتن که دوتا ضامن و سفته میخاد و ۹ میلیون از وام مسدود میشه تا بعد از تموم شدن اقساط ازاد میشه.
۷ سال دیگه چس هم نمیدن ب ۹ میلیون که اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
شادی
۰۸:۱۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
از برج یک ثبت نام کردیم هنوز تعیین شعبه نشده لطفا رسیدگی کنید خیلی گیر هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
۱۰۰ تومن بازپرداخت ۷ ساله سودش چقدر ماهی چند ؟ خونه که هیچ با باقیش یه یخچال بخریم بریم توش زندگی کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
چ وامی هر بانکی میری ضامن میخاد الان همه قرار دادین کسیم ک دولتی برا خودش وام میگیره مردم دیگه ب هم رحم نمیکنن پنجاه ملیون میخاید بدین هزار تا پله گذاشتین ک نگیرن وگرنه می گفتین ضامن نبود چک بدین سفته بدین یا سند خونه بظارین هر بانکی برا خودش یه چی میگه.
خیلیا ضامن ندارن کارمند ندارن شغلاشون آزاده
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۸:۳۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
ما اقدام کردیم متاسفانه هنوز ضامنمونو قبول نکردن ولی باید ۷۰ میلیون پس بدیم...یعنی دوتایی باید ۴۰ میلیون بعد ۷ سال سود دولتو بدیم...بعد باهزار بهونه هم پول میدن بهمون
Iran (Islamic Republic of)
آرمین
۰۳:۴۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
اینهمه ضامن؟ واسه وام های میلیاردی هم اینهمه ضامن نمیخوان.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضاخلج
۰۲:۴۰ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام من برج۵ پارسال ثبت نام کردم الان به اسمم در اومده ولی بانک میگه به شما تعلق نمیگیره چون میگه شما بچتون برای قبل از ازدواج بوده چون قبلآ ما عقد محضری نکرده بودیم این یعنی چی میگه بخش نامه جدید بانک مرکزی البته بانک سپه میخواستم یه راهنمایی بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام
اینجا میگن ضامن فلان کس رو قبول میکنیم یا کارت یارانه وغیره
ولی وقتی بانک میریم میگن برای ما بخشنامه نیومده
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۰۱:۴۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
همش الکیه بابا ،بانک چندتا ضامن میخواد با سفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
مشکل شغل هستش.
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۰۱:۴۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
مشکل شغل هستش.
کاشکی به هر کسی که ازدواج میکنه شرایط یا امتیاز خرید ماشین بدن امتیاز خرید خانه بدن
Iran (Islamic Republic of)
فاعزه عسگریان مقدم
۰۱:۴۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
بنده درخواست وام ازدواج دادم ولی بانک رفاه کارگران دوضامن کارمند و بازنشسته از من گرفتن اگر یک ضامن کافیه پس چرا بانک دو ضامن گرفته حد اقل بخشنامه های خودتان را هم قبول داشته باشین ممنونم تازه از یکی از ضامن های من تعهد محضری گرفتن تا در صورت تاخیر از حقوق ایشان برداشت شود آن وقت یکی هزار میلیارد تومان بدون وثیقه وام میگیرد و .................... خدایا صاحب اصلی ما را برسان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
کو کار کو زن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
دوستای عزیز اونایی که ازدواج نکردن میدونم عاشقی بده وقتی یکی عاشق میشه کلا مغزش اتصالی میده الان دیگه تقریبا همه قبل از ازدواج چند سالی با هم دوستن در زمان دوستی اگر همسر آیندتون هر مشکلی داشته باشه باهاش همدردی میکنید و اگر بتونید سعی میکنید کمکش کنید اما بعد از ازدواج یادتون باشه مشکل همسرت مشکل تو هست و حالا هم وظیفه داری هم باید حلش کنید.خیلیا بعد از ازدواج تو این مرحله کم میارن و جدا میشن پس قبل از ایجاد ی زندگی مشترک به حتی چیزهای بی اهمیت هم خوب فکر کنید ببینید آیا میتونید تو مشکلات مثه آرامبخش برای همسرتون باشید یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
والا من سال 88ازدواج کردم وام بود فکر کنم 2تومن صد نفر رو بردم همش رییس شعبه میگفت نه وای ب حال افرادی که میخان وام 50تومنی بگیرن اینا فقط حرف میزنن تو ی اداره رفتم ی اتاق فکر ساخته بودن با ی میز کنفرانس فکر کنم پنجاه یا 60نفره ماجرا اینجاش افسانه ای میشه که کلا تو اداره پنج تا کارمند داشت خودتون قضاوت کنین چه عقلی چه منطقی همچین چیزی رو توجیه میکنه تو این مملکت هیچی سر جاش نیست اونی هم که هست جاش اونجا نیست.
Iran (Islamic Republic of)
وام مسکن
۰۰:۵۹ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
شرایط وام مسکن را هم اعلام کنید.
Iran (Islamic Republic of)
روح الله مختاری
۰۰:۵۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام ضمن عرض تشکر و قدردانی فراوان خواستم بگم اگه امکانش هست یه فکری هم برای آنهایی که چک برگشتی ازقبل دارند چگونه باید وام ازدواجشون را بگیرند ودرصورتی که طرف جز آنهایی هست که واقعا اول زندگی مستحق این وام است ممنون وتشکرفراوان
Iran (Islamic Republic of)
محمد//م
۰۰:۵۵ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
تاالان چندباردرموردوام ازدواج مطلب گذاشتین اینوگفتین ک بانک مرکزی گفته نفری پنجاه تومن ویه ضامن اما تاهمین چندروزپیش هم که مابه کلی شعب سرزدیم هنوز همچنان میگن برای ما بخش نامه نیامده که اولا نفری پنجاه تومنه ودوما بایه ضامن بدیم وسوما جداازقوانین دستوری بانک مرکزی بانک ماقوانین داخلی مربوط بخودشم داره که وقتی مثلامامیگیم دوتاضامن بایدبدین سفته هم روش کارما خلاف نیست/حتی رییس یه بانک گفت شمابیخیال انچه ک درروزنامه واخبارتلویزیون میگن بشو ماطبق ضوابط وشرایط وقوانین خودمون وام میدیم .
امااگرواقعامیخواین جوانان ازدواج کنن دولت سخت پیگیر باشد اصلا نفری پنجاه بلاعوض بدن کشورداره پیرمیشه این فاجعه ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
هیییییییییچ بانکی زیر حرف قانون نمیره
۱۲
آخرین اخبار