مدیرعامل سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی کشور گفت:۶۸ درصد واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی کشور فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرعامل سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی کشور گفت:۶۸ درصد واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی کشور فعال هستند.

محسن صالحی‌نیا صبح امروز در آیین کلنگ‌زنی مجتمع فروسیلیس بروجرد اظهار کرد: بیش از ۸۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور در حال بهره‌برداری بوده، که سهم لرستان از این مجموعه ۲ درصد است.

او عنوان کرد: قریب به ۶۸ درصد واحد‌ها در شهرک‌های صنعتی کشور فعال هستند که سهم لرستان در این زمینه پایین‌تر از متوسط کشوری است.

مدیرعامل سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی کشور، با اشاره به افزایش چند برابری سرمایه‌گذاری به منظور فعالیت سرمایه‌گذاران در کشور بیان کرد: ایجاد جهش در واحد‌های موجود با هدف بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت آن‌ها و ایجاد تحرک در واحد‌هایی که در بخش‌های زیرساختی، تامین اقلام پایه، واسطه‌ای و نهایی فعالیت می‌کنند، از مهمترین سیاست‌های پیش‌رو است.

‌صالحی‌نیا به صفر رساندن واردات اقلام کالا‌های نهایی را ضروری خواند و بیان کرد: باید با تولید و توسعه صادرات خود را از وابستگی به نفت خارج کنیم.

او ادامه داد: در اغلب نواحی و شهرک‌های صنعتی نیاز توسعه احداث شده، اما درخواست‌ها به منظور ایجاد و توسعه سرمایه‌گذاری را صادقانه ندیده‌ایم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به سیاست‌های پیش‌رو با هدف پژوهش و تولید در کشور افزود: راه‌اندازی واحد‌های راکد تولیدی، تامین مواد اولیه، توسعه و تامین نقدینگی برای واحد‌های موجود از جمله این سیاست‌ها است.

صالحی‌نیا راه اندازی پروژه‌های در حال اجرا را از دیگر سیاست‌های اولویت‌دار برشمرد و تاکید کرد: اجرای طرح‌های توسعه، اجرای پروژه‌های فناوری جدید و افزایش ظرفیت پروژه‌ها از دیگر اولویت‌های پیش‌رو است.

او مدیریت واردات و توسعه صادرات را از دیگر سیاست‌های محوری دانست و تصریح کرد: اجرای سیاست تنظیم بازار از دیگر محور‌های پیش‌رو در سال رونق تولید است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در بخش دیگری از سخنان خود از فروسیلیس به عنوان ماده اولیه مورد استفاده در صنایع آهن و فولاد و صنایع کوچک و متوسط یاد و اظهار کرد: لرستان در حوزه صنعت و معدن در حال توسعه بوده و هنوز ظرفیت‌های زیادی را برای استفاده و بهره‌برداری دارد.

صالحی‌نیا بیان کرد: در شرایط کنونی ظرفیت بسیار مناسبی برای ایجاد توسعه و تکمیل سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد که باید از آن برای افزایش تولید استفاده کرد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.