محققان ایرانی به کمک یک روش درمانی توانستند کووید ۱۹ را شکست دهند و میزان مرگ و میر مبتلایان را به یک پنجم برسانند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، «کشف دارویی محققان ایرانی در درمان کرونا» خبر خوشی که محققان بیمارستان مسیح دانشوری اعلام کردند، بر این اساس نتایج مطالعات دو فازی محققان ایرانی نشان داد، داروی ایرانی رسیژن که در درمان بیماری ام اس تجویز می‌شود به همراه داروی کلترا در کاهش مرگ و میر بیماران کرونا موثر بوده و به تایید مجامع جهانی هم رسیده  و نتایج آن از جمله نحوه تجویز، عوارض و اثرات آن در مدیریت بیماری کرونا در مجله ایمونوفارماکو تراپی چاپ شده است.

چهار ماه پیش بود که محققان و محققان بیمارستان مسیح دانشوری پس از شیوع کرونا در کشور مطالعه‌ای را برای درمان کووید ۱۹ (COVID-۱۹ ) کلید زدند که نتایج آن اعلام شد، تجویز داروهای اینترفرون بتا – یک آ (Interferon beta-۱a) و کلترا (Kaletra) در گروهی از بیماران کووید ۱۹ نشان داد، مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا در گروهی که این دارو را دریافت نکرده بودند، ۵ برابر بیشتر از بیمارانی بوده است که کلترا و اینترفرون بتا – یک آ را دریافت کردند.

حالا نتایج این تحقیقات موفقیت آمیز در یک مجله علمی بین المللی چاپ شده و مورد قبول سیستم‌های پزشکی دنیا گرفته است.

ماجرای اثربخشی داروی درمان ام اس در درمان کرونا

طبرسی معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری در گفت‌ و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ما وقتی کرونا در ایران شیوع پیدا کرد تحقیقاتی انجام دادیم که دریافتیم، ترکیب کلترا و اینترفرون را در درمان سارس و مرس استفاده کرده بودند و نتایج موفقیت آمیزی به دست آورده بودند و خوشبختانه ترکیب این ۲ دارو روی ۲۰ بیمار در فاز نخست انجام شد و دیدیم که این روش درمان پاسخ خوبی در بیماران داشت و بار ویروسی به سرعت بیشتری در بدن کاهش پیدا کرد و تست بیماران مبتلا درمدت زمان کمتری منفی شد.

او ادامه داد: اینترفرون‌ها دارو‌هایی هستند که در داخل بدن تولید می‌شوند و اثر ضد ویروسی دارند، چینی‌ها در درمان کووید ۱۹ از اینترفرون بتا – یک بی استفاده کردند وما به دلیل اینکه اینترفرون بتا – یک آ در ایران تولید می‌شود، از این دارو استفاده کردیم، وزارت بهداشت برای مطالعات بالینی مجوز استفاده را صادر کرده است و برای استفاده در همه بیماران کرونایی باید نتایج مطالعه بالینی و اثربخشی کلترا با اینترفرون بتا – یک آ باید به تایید کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا برسد.

داروی کرونا

 اینترفرون بتا – یک آ  (رسیژن) را بشناسید

اینترفرون‌ها محصولات پروتئینی هستند که از روش نوترکیب حاصل و به منظور تزریق آماده شده اند. اینترفرون‌ها در بدن در پاسخ به عفونت‌های ویروسی و سایر محرک‌های بیولوژیک تولید می‌شوند.  رسیژن گلیکوپروتئینی با ۱۶۶ اسید آمینه بوده که از نظر توالی اسید آمینه‌ها با اینترفرون انسانی یکسان است.  اینترفرون-بتا دارای خواص ضد ویروس، ضد تکثیر و تنظیم کننده ایمنی است.

 اینترفرون بتا – یک آ برای درمان فرم های عود کننده بیماری ام اس و اکنون درمان شماری از بیماران کرونایی در بیمارستان مسیح دانشوری استفاده می شود. اين دارو، در بیماران مبتلا به ام اس  تعداد و شدت حمله ها را کاهش می دهد و روند پیشرفت ناتوانی را کند و بنابر مطالعات در بیمارستان مسیح دانشوری میزان مرگ و میر را کاهش و سرعت بهبودی بیماران کرونایی را افزایش می دهد، اینترفرون بتا – یک آ با نام تجاری رسیژن در ایران تولید می شود، یک شرکت داروسازی هم اینترفرون بتا – یک آ  را تحت لیسانس تولید می کند.

داخل هر فیزیوجکت  اینترفرون بتا – یک آ (رسیژن ساخت داخل) یک سرنگ از پیش پر شده قرار دارد که حاوی ۴۴ میکروگرم اینترفرون بتا – یک آ به شکل محلول بی رنگ، بدون کدورت و بدون ذره بوده و قیمت هر فیزیوجکت آن ۱۰۴ هزار و ۵۵۰ تومان است.

رسیژن

درمان کرونا با دارویی که انحصار ساخت آن در دست سه کشور دنیاست

زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران توضیحاتی در خصوص ساز و کار داروی رسیژن ارائه داد و گفت: اینترفرون‌ها پروتئین‌هایی هستند که درون بدن ما تولید می‌شوند و در مقابله با ویروس‌ها نقش بسیار پررنگی دارند. این ماده در درون بدن انسان به لطف الهی ودیعه گذاشته شده است. پژوهشگران در این مرکز همین منابع درون‌زای اینترفرون را مورد استفاده قرار دادند و نوع بتا – یک آ را به کار گرفتند.

او تصریح کرد: ایران سومین کشور در جهان است که تکنیک ساخت این دارو را در اختیار دارد؛ چراکه این دارو نوترکیب است و فرآیند ساخت پیچیده‌ای دارد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: در زمینه بیماری کرونا دست بشر در اندوخته جهانی، تهی است و یک عطش جهانی برای یافته‌های نوظهور علمی وجود دارد. بسیاری از همکاران عزیز در خط مقدم ایثارگرانه خدمت کردند و خود نیز به کرونا مبتلا شدند.

نتایج مثبت رسیژن در درمان بیماران مبتلا به کرونا

ولایتی رییس بیمارستان مسیح دانشوری درباره کشف دارویی محققان در درمان کرونا گفت: تلاش‌های فراوانی برای دستیابی به درمان مناسب و داروی تاثیرگذار شکل گرفته و در بیمارستان مسیح دانشوری با همت متخصصان و پزشکان، گام‌های ارزشمندی در حوزه پژوهشی شکل گرفته است و امیدواریم هر چه زودتر نتایج مثبت آنان در اختیار قرار گیرد چرا که این دارو می‌تواند نقش مهمی در کاهش مرگ و میر بیماران داشته باشد.

او افزود: یکی از دارو‌های مورد استفاده، رسیژن است که در درمان بیماران کرونایی اثر گذاری فراوانی داشته و می‌توانیم با استفاده از این دارو تا حدودی با بیماری مقابله کنیم که با کسب مجوز از وزارت بهداشت و رعایت قوانین مربوطه از آن استفاده شده و تا حدود ۵ برابر نسبت به قبل بهبودی داشته ایم هر چند که باید مطالعات در سطح وسیع تری توسعه یابد که با هماهنگی وزارت بهداشت طراحی و اجرا خواهد شد.

تحقیقات جهانی روی داروی کلترا و اینترفرون بتا در درمان کرونا

معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت در یک طرح تحقیقاتی بزرگ اثربخشی اینترفرون بتا – یک آ و کلترا در بیماران کرونایی را در ۲۴ کشور‌های مختلف دنبال می‌کند و ایران هم یکی از کشور‌هایی است که در مطالعه سازمان بهداشت جهانی مشارکت دارد.

مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری بیان کرد: البته باید توجه داشت میزان دوزی که ما در مطالعه خودمان برای بیماران استفاده کردیم با میزان دوزی که سازمان جهانی بهداشت در مطالعه جهانی استفاده می‌کند، متفاوت است. ما ۵ دوز اینترفرون بتا – یک آ دوازده میلیون واحدی در یک روز به بیماران دادیم درحالی‌ که در مطالعه سازمان جهانی بهداشت ۳ دوز به بیماران داده می‌شود.

درمان دارویی کرونا

کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی با رسیژن

طبرسی با اشاره به جزییات مطالعات اثربخشی داروی اینترفرون بتا – یک آ و کلترا بر روی بیماران کرونایی اظهار کرد: ما در فاز نخست مطالعه این ۲ دارو را روی ۲۰ بیمار آرمایش کردیم و دارو روی بیماران اثربخش بود و عوارضی خاصی هم دیده نشد.

معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: مطالعه بالینی دوم نیز به صورت کیس کنترل انجام شد. ۱۵۲ بیمار مبتلا به کووید دو داروی را با هم دریافت کردند و ۳۰۴ بیمار هم در گروه کنترل بودند که فقط داروی کلترا را دریافت کردند و در بیمارانی که داروی Interferon beta-۱a را دریافت کردند، با وجود شدت بیماری، میزان بستری در ICU کاهش و مرگ‌ومیر به یک پنجم تقلیل پیدا کرد یعنی در واقع بیمارانی که این دارو را دریافت نکردند، نرخ مرگ‌ومیر در آن‌ها ۵ برابر بیمارانی بود که این دارو را دریافت کردند. نتایج این مطالعه در مرحله داوری بوده و قرار است به زودی چاپ شود.

طبرسی تاکید کرد: اگر بیمار علائم خفیف دارد نیازی به مصرف دارو ندارد و حتی این روش درمان در این بیماران ممکن است موجب تشدید بیماری شود، این روش درمانی در بیماران کووید ۱۹ که دچار افت اکسیژن شده اند و در بیمارستان بستری می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نتایج بررسی های کمیته علمی ستاد کرونا تا ۲ هفته آینده

طبرسی درباره مطالعات بالینی رسیژن و کلترا و اینکه آیا همه بیماران کرونایی می توانند از این روش درمانی  استفاده کنند، بیان کرد: بیمارستان امام خمینی و چند بیمارستان دیگر استفاده از اینترفرون بتا – یک آ را در مطالعات بالینی  خود دنبال می کنند و تا ۲ هفته آینده بررسی‌های لازم در کمیته علمی مقابله با کرونا انجام و در صورت تایید برای همه بیماران کرونایی استفاده می‌شود.

معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری تصریح کرد: این روش درمانی افقی را در درمان کووید ۱۹ روشن کرد و نتایج بدست آمده تاکنون نشان داده است که این دو دارو ترکیب موثری در درمان کرونا هستند.

تسریع بهبودی بیماران بستری کرونایی با مصرف رسیژن

فرزانه داستان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اثربخشی داروی اینترفرون بتا – یک آ و کلترا در درمان کرونا گفت: به طور عادی در روز ۱۴ تا ۲۱ ویروس در بدن بیمار از بین می رود و پاکسازی ویروس را داریم اما ما از بیمارانی که این روش درمان را دریافت کردند، در روز ۵ و ۱۰ تست PCR گرفتیم و دریافتیم که روز دهم ۲ بیمار از ۲۰ بیمار فقط تست مثبت کرونا داشتند.

پروانه بقایی دکترای تخصصی پژوهش با اشاره به  سرعت بهبودی و ترخیص بیماران کرونایی مصرف کننده اینترفرون بتا – یک آ و کلترا نسبت به سایر بیماران اظهار کرد: میزان بستری بیماران کرونا که اینترفرون دریافت کرده بودند بسیار کمتر بود و در این گروه بیماران سرعت بهبودی بسیار بیشتر بود.

ماجرای کشف دارویی محققان ایرانی در درمان کرونا/ نتایج موفقیت آمیز شکست کرونا با داروی ایرانی/ روش درمانی که کووید ۱۹ را شکست می‌دهد/ جرقه های امید درمان کرونا با دارویی ایرانی/ رسیژن در پروتکل درمانی کووید 19 قرار می گیرد؟

پژوهش های ادامه دار محققان ایرانی برای شکست کرونا

زالی یادآوری کرد: یکی از اهداف ما در طول بحران کرونا این بود که در کنار خدمت رسانی به بیماران کرونایی، موضوع پژوهش در این زمینه نیز مورد غفلت واقع نشود. استفاده خردمندانه و دقیق از داروها، تجویز‌های درست، پژوهش‌های انجام شده، به کارگیری همه امکانات و ظرفیت‌ها برای مقابله همه‌جانبه با بیماری و ارائه خدمات به بیماران در این مرکز قابل تقدیر است.

او با بیان اینکه تاکنون تلاش وافر بشری برای رسیدن به نسخه موثر درمانی در حال گسترش است، افزود: این نشست نیز حاکی از همین تلاش جهانی است. البته بحث درمان دارویی تنها بخش اندکی از راهبرد درمانی بیماران را تشکیل می‌دهد و داشتن یک نگاه جامع و مراقبت‌های مستمر مبتنی بر ممارست‌های دانشی و حرفه‌ای نقش مهمی دارد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، اظهار کرد: به طور کلی طرح ریزی یک الگوی جامع درمانی برای هدایت و حمایت این بیماران بسیار سخت است. بسیاری از اقداماتی که در بیمارستان مسیح دانشوری صورت گرفت با گذر زمان در قالب یک پروتکل ملی تعریف شد.

امید است که این مطالعه بر روی بیماران کرونایی با نتایج موفیقت آمیز به پایان برسد و نتایج مثبت آن مورد تایید ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران و منابع جهانی قرار گیرد تا بیماران کرونایی جان خود را از دست ندهند، اما با توجه به اینکه تاکنون درمان قطعی برای کووید ۱۹ کشف نشده است رعایت بهداشت، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی بهترین راهکار برای پیشگیری و مقابله با کروناست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سلطانی
۰۳:۴۴ ۳۰ اسفند ۱۳۹۹
رسیژن نزنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد ع
۱۹:۵۱ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
من امروز بیمارستان کامکار قم مراجعه کردم چون مبتلا شده بودم یه سری دارو تجویز کردن که یکیش همین آمپول زیرجلدی رسیژن بود و به شکمم زدن
یکی دیگه هم باید دو روز دیگه تزریق کنم
خدا کنه زودتر ریشه کن کنن این ویروسو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
سلام من کرونا گرفتم و الان بیست و یک روزه که قرنطینه ام درگیری ریه دارم البته شدید نیست دکتر برام آمپول رسیژن تجویز کرده سه نوبت زدم تنگی نفس خیلی کم دارم ولی هنوز با این آمپولا خوب نشدم ترکیب عسل و دارچین و زنجبیل هم میخورم روزانه تا ببینم خدا چی میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۳ تير ۱۳۹۹
باسلام من در شهرستان.بروجردزندگی.میکنم رسیدگی.به.بیماران.کرونای.دراین شهرستان.افتضاح اصلا رسیدگی نمی شه.شوهربنده کرونا گرفته بردیم.دکترمیگه سرماخوردگی بعد که تنگی نفس.وسرفهای.شدیدگرفته.بردیم.دکتردیگه میگه کرونا گرفته نامه داده.برابیمارستان.رفتیم میگه عکس نمی گیریم پرسنل مرخصی هستند با دعوا.مجبورشون.کردیم.گرفتن.میگن.کروناست. مقداری دارودادن.میگن.بریدخونه.میگم.ازماتست.نمی.گزرید.می.ن.نه.بروعلاعم داشتی بیاماچکارکنیم
Iran (Islamic Republic of)
وارتا
۲۰:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
پس این داروی لعنتی کجاست پس چطور مبتلایان و مرگ میرها داره بیشتر میشه اگه ساخته شده اول بفرستین واسه خوزستان چون خیلی افتضاحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
اگه دارو هست پس چرا این همه فوتی
Canada
کُر لر
۲۳:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام، ترخینه بهترین داروی کروناست.
با ترخینه کرونا رو شکست میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
عجله کنید ملت دارن پر پر میشن
Iran (Islamic Republic of)
از داروسازى د. ع.
۲۲:۳۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
پيدايش كرونا در چين بود ، نابودى كرونا و نجات كشور هاى جهان توسط ايران قطعى است. با كشف داروى جديد در شركت هاى داروسازى ايران - محققان ايرانى بدنيا نشان خواهند داد كه زاده نواده هاى أبوعلي سينا و ذكريا رازى هستند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
بشین تا نجات بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خيلى روشن نيست حقيقت گويى يا انتقاد به سبك مهران مديرى !
Iran (Islamic Republic of)
محتشم
۱۸:۳۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
باسلام. خدارا شکر بواسطه داروهای ترکیبی طب اسلامی سنتی تا به الان هیچیک از طرفداران این طب یا مریض نشده اند و یا بصورت خفیف این ویروس را گرفته اند و شکست داده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
هنوز بیمارستانها کیت تشخیص کرونا ندارند و کمبود دارند واز روشهای سی تی اسکن استفاده میشه امکانات خیلی کم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
فقط بلدن داروها را ترکیب کنن.زحمت بکشید یک داروی جدید کشف کنید.
مردم دنیا حریف از بین بردن یک ویروس نیستن آنوقت اینهمه ادعای خالقی دارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام
اگه اینطوره چرا آمار فوتی ها افزایشی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
فکر نکنم در جریان آمار مبتلا باشی که اینو عنوان می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
دومادمون 5 روزه توی icu بیهوش افتاده و دکترا ازش تقریبا قطع امید کردن لطفا براش دعا کنید ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
ایی دارو کجاش جواب داده ک امروز آمار ۳ رقمی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
وقتی می گن جواب داده یعنی روی جامعه آماری که دارو رو امتحان کردن جواب داده. حتی اگر کاملا هم تایید بشه، چندین ماه طول می کشه که برای همه تجویزش کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
ایی دارو کجاش جواب داده ک امروز آمار ۳ رقمی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
جناب واکسن نیست که دارو برای کسانز هست که مبتلا میشن و باعث میشه میزان مرگ و میر کاهش پیدا کنه
سه رقمی شدن امار هم بخاطر رعایت نکردن مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
الحمد لله رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
فقط خدا میتونه به داد این مریضا برسه خیلی وضعیت بدیه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
باید افتخار بکنیم به این نوابغ ایرانی

راستی اون دستگاهه که کرونا رو تشخیص می داد چرا به تولید انبوه نمی رسه الان تو چه مرحله ای هست
خیلی وقته ازش خبری نیست نگرانش شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
شما نترس نگرانش نشو داره کارشو به درستی انجام میده به کوری چشم بد خواهان کشورمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
به علت تحریم همون یه دونه ساخته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
چرا آمار فوتی ها سه رقمی شد
United States of America
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سه رقمی شد999???
Iran (Islamic Republic of)
دكتر ا. م
۱۲:۲۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
بالا رفتن فوتى ها ناشى ار رعايت نكردن دستوراته
Cyprus
محمدجواد
۱۵:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
همه این ها از لطف خداوند و امام زمان علیه السلام هست که به دعای مومنان و مسلمون های سراسر جهان پاسخ دادند که از این بیماری منحوس راحت شویم.

به دانشمندان سرزمین خودمان افتخار میکنیم و امیدوارم باز هم موفق و موفق تر باشند ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
یا قرآن امار فوتیها سه رقمی شد یا خدااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
مردم رعایت نمیکنن یا خدا
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سه رقمی شد??خوابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
خب چشم ک داری نوشته س سه رقمی ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
یا قرآن امار فوتیها سه رقمی شد یا خدااااا
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۳:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
به امید تولید انبوه و در دسترس بودن این داروی ایرانی برای همگان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
باورت شده ؟ در انتظار توليد انبوه و دسترسى همگان بهمين خيال باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
یا خدااا خودت معجزه کن دیگه ۴ ماهه خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
خداراشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
الان خوشحالی داره یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
جوشانده های گیاهی مانند جوشانده نعناءو آویشن بهترین دارو برای کروناست
آش حبوبات هم بسیار نافع است
یکی از دلایل کاهش کرونا نوع غذاست فست فودها و غذاهای باگوشت خوک و فست فودهایی مانند پیتزا بسیار خطرناک هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
پا گذاشتن تو دانشوری = رفتن توی میدان مین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
به بدحالا بدین که امید نجاتشون از همه کمتره کلا هر کی امید نجاتش زیر ده درصد بود رو بکنین موش آزمایشگاهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
این پژوهش چگونه کد اخلاقی گرفته است؟ با فرض محقق مبنی بر اثربخشی این دارو چگونه عده ای از بیماران در گروه کنترل به دلیل عدم دریافت این دارو مردند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
آقا یا خانم با اخلاق این روال کار تایید اثربخشی یک دارو هست.تو جامعه ی آماری مانیاز به گروه کنترل داریم .یعنی تا گروه کنترل نباشه نمیتونیم اثربخشی یک دارو رو تایید کنیم.واین گروه کنترل به معنی این نیست که هیچ کاری برای این گروه انجام ندادن.به این افراد دارو دادن اما رسیژن رو ندادن
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۲:۲۳ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
پروفسور به جای پرسیدن سوال ، راهکار هوشمندانه ی خودتون رو میفرمودید تا همگی ازش بهره مند بشیم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
دکتر ا.م
۱۳:۱۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
گروه کنترل درمان مرسوم را دریافت میکنند و در اصل‌ در اینگونه تحقیقات، گروهی که تست هستند باید رضایت داشته باشند تا درمان جدید و نامعلوم در آنها انجام شود. چون شاید درمان های جدید اثرات سو و ناگوار هم داشته باشه بعضا..
Turkey
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
اگر دارو کشف کردین چرا به همه بیمارستان ها نمیدین؟ملت بیچاره دارن میمیرند.
Germany
محمد
۱۳:۴۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
روز های اخر اسفند گفتن کشف کردیم تا فروردین تولید انبوه میشه ۲۰:۳۰هم گفته بود . :/
Iran (Islamic Republic of)
مانی
۱۴:۳۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
امروز ۱۰۷ نفر فوت شدند رقم قابل توجهیه!
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۴:۵۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
دوست عزیز، کووید 19 فعلا درمان قطعی ندارد و بعضی از پژوهشگران صرفا از این موقعیت برای چاپ مقاله و افزایش اعتبار خود استفاده می کنند. همونطور که توی متن گفته شده قبلا برای سارس و مرس مشابه آن استفاده شده و به ذهن چینی ها هم می رسیده که اینو امتحان کنند. فقط هموطنان ما موفق شدند یه مقاله به هزاران مقاله ای که چاپ میشه اضافه کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
شما درست میفرمایید....کشورهای دیگه هم از کشور مابرای پیشگیری کرونا راه و چاه میخواستن ولی اکثرا کنترل کردن ولی ما چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
دوست عزیز چو دانی و پرسی خطاست
یعنی واقعا خودت نمی دونی چرا تو کشور خودمون کنترل نشد ؟؟؟!!!
وقتی مردم مسافرتشونو میرن،مراسم عروسیشونو میگیرن،دیدو بازدیدشونو میرن .جوری که انگار نا انگار که یک پاندمی تو کشور هست واقعا توقع بی جاییه که بخوایم کرونا کنترل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
ما یه دولت داریم که به خودش زحمت نمیده فقط دوهفته تعطیل کنه
خودش کرونا رو کان لم یکن فرض میکنه و از مردم انتظار داره کنترل کنند
Netherlands
مهری
۰۸:۴۲ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
انشاءالله خداوند کادر درمان را یاری فرماید که جان بر کف ایستاده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
قبلا هم کیت سریع کرونا کشف کرده بودین . هم دستگاهی که از ده متری افراد ناقل رو تشخیث میده ، هم دستگاهی که تب افراد رو نشون میده ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
با خدااااا
آخرین اخبار