رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر یزد گفت: حفظ باغ های درون شهر باید جایگزین طرح‌های توسعه‌ای فضای سبز در حریم شهر شود.

فضای سبزبه گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سپنتا نیکنام رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد گفت: گسترش بی رویه شهر‌ها باعث نابودی و تغییر کاربری باغ‌های شهری شده است و ایجاد جایگاهی با مسئولیت پایش و حفاظت از باغ های شهری در شهرداری ضروریست.

او با اشاره به وظایف این نهاد بیان کرد: برای تحقق این اهداف توجه به مردم و فعالان این عرصه ناگزیر است، همچنین با توجه به شکل گیری کمیته محیط زیست و کارگروه باغات و فضای سبز، این کارگروه می‌تواند به عنوان بازوی فکری و عملیاتی کمک کار باشد.

نیکنام با توجه به قرار گیری برخی طرح‌های توسعه شهری و مسیر‌های ارتباطی مانند بلوار پیامبر اعظم(ص) و گندم بار، بر روی محدوده‌های باغی و کشتزار‌های شهری، لزوم بازنگری و اصلاح آن‌ها را با کمک نهاد مربوطه، از جمله اقدامات لازم و حیاتی برشمرد.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای شهر یزد در ادامه خواستار تداوم بررسی این موضوع در کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری و گزارش شهرداری از اقدامات فوری در این خصوص تا دوهفته آینده، شد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.