معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و در سال جاری یکهزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید باز می‌گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و در سال جاری یکهزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید باز می‌گردد.

محسن صالحی نیا روز جمعه در آیین کلنگ زنی مجتمع فروسیلیس در شهرک صنعتی بروجرد در جمع خبرنگاران افزود: ۴۵ هزار واحد در شهرک‌های صنعتی کشور دارای پروانه بهره برداری بوده که این تعداد واحد، به تولید رسیده است.

او اضافه کرد: از این تعداد واحد تولیدی، ۱۰ هزار و ۳۰۰ واحد فاقد فعالیت بوده و راکد هستند که به دلایل مختلف از جمله نبود بازار فروش، بدهی‌های انباشته شده و نبود سرمایه در گردش غیر فعال شده اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: سال گذشته طبق برنامه ریزی صورت گرفته، بازگشت یکهزار و ۳۰۰ واحد تولیدی راکد را به چرخه تولید در دستور کار قرار داریم که تا پایان سال توانستیم بیش از رقم در نظر گرفته شده یعنی یکهزار و ۴۰۰ واحد تولیدی غیر فعال را مجدد احیا کنیم.

صالحی نیا بیان کرد: برای امسال نیز یکهزار و ۵۰۰ واحد تولید را برای بازگشت به چرخه تولید مد نظر داریم که از این تعداد یکهزار و ۲۰۰ واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی قرار دارد.

معاون وزیر صمت با تاکید بر فراهم کردن شرایط برای احیای واحد‌های تولیدی راکد گفت: تلاش داریم تا با برنامه ریزی بتوانیم واحد‌های تولیدی غیر فعال را احیا کنیم و همچنین واحد‌های در حال ساخت را زودتر به بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.