رئیس اداره تبلیغات اسلامی قنوات گفت:به منظور ترویج فرهنگ قرآنی مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم در شهر قنوات قم تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی قنوات، اظهار کرد: مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم شهر قنوات در استان قم برای نخستین بار با تلاش رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهر راه اندازی شد.


او در ادامه ترویج و توسعه فرهنگ و سبک زندگی قرآنی را یکی از مأموریت‌ها و وظایف مهم اداره تبلیغات اسلامی برشمرد و افزود: در بخش مرکزی قم (قنوات)ظرفیت‌ها و استعداد‌های قرآنی خوبی وجود دارد و برای استفاده بیشتر و بهتر از این ظرفیت‌ها، مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم تشکیل شد.

او گفت: انتخابات شورای مجمع حافظان و قاریان شهر قنوات در اداره تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شده و اعضای شورا، رئیس و مدیرعامل مجمع انتخاب شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قنوات با بیان اینکه پیشنهاد تشکیل مجمع حافظان و قاریان قرآن کریم در این شهر مورد استقبال قرار گرفت،عنوان کرد: بیش از ۵۰ نفر از حافظان و قاریان و اساتید بومی قرآن کریم در این مجمع حضور دارند و ما تلاش می‌کنیم امور مربوط به تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم، برگزاری دوره‌های آموزشی و توسعه گروه‌های تواشیح را با محوریت این مجمع پیگیری کنیم.

حجت‌الاسلام عظیمی افزود: تعدادی از قاریان و اساتید ممتاز استانی در بخش مرکزی قم سکونت دارند که پیش از تشکیل مجمع حافظان و قاریان قرآن کریم، ناشناخته بودند؛ بنابراین در صدد هستیم چهره‌ها و استعداد‌های قرآنی بخش مرکزی را شناسایی و از ظرفیت آن‌ها برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استفاده کنیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار