مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: نخستین جشنواره ملی فیلم مستند «کلدر» سال آینده در خرم آباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: نخستین جشنواره ملی فیلم مستند «کلدر» سال آینده در خرم آباد برگزار می‌شود.

احمد حسین فتایی  در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره ملی فیلم مستند کَلدر افزود: ین جشنواره محوریت تاریخ و تمدن، اردیبهشت ماه سال آینده در خرم آباد برگزار می‌شود.

او گفت: لرستان به عنوان خاستگاه نخستین بشر هوشمند در تاریخ، که مستندات آن در غار کَلدر موجود است، می‌تواند به مرکز تحقیق و پژوهش در خصوص تاریخ و تمدن مبدل شود و "جشنواره فیلم مستند کَلدر" فرصتی مغتنم برای دستیابی به این موفقیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره که گستره آن در گام نخست ملی و در دوره‌های بعدی جهانی خواهد شد، نیازمند برنامه ریزی قوی و دقیق و استفاده از تمام ظرفیت و توان استان است و ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از هیچ تلاشی برای موفقیت این رویداد بزگ هنری دریغ نخواهم کرد.

فتایی ادامه داد: "جشنواره فیلم مستند کَلدر" می‌تواند پیوست تصویری بسیار خوبی بر کتاب درخشان "تاریخ تمدن" اثر ویل دورانت باشد.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.