شهردار سیاتل دستور ترامپ مبنی بر اعزام نیرو‌های نظامی برای بیرون کردن معترضانی که یک منطقه را اشغال کرده اند، کاری غیرقانونی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شهردار سیاتل آمریکا اعلام کرد صدور دستور اعزام نیرو‌های نظامی از جانب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به این شهر برای بیرون کردن معترضانی که در بحبوحه  تظاهرات سراسری در آمریکا یک منطقه را اشغال کرده و اعلام خودمختاری کرده اند، کاری غیرقانونی است.

پیش از این رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند معترضان ضدنژادپرستی در شهر سیاتل در ایالت واشنگتن آمریکا بخشی از شهر را به تصرف خود درآوردند و اعلام خودمختاری کردند.

دونالد ترامپ در واکنش به این اتفاق به شدت از جی اینسلی، فرماندار واشنگتن انتقاد کرد و وی را احمق نامید.

ترامپ گفت: «آنارشیست‌ها (هرج‌ومرج گرایان) و تروریست‌های داخلی شهر را گرفته اند درحالی که جی اینسلی از این موضوع بی‌خبر است. اکنون شهرتان را پس بگیرید وگرنه من این کار را خواهم کرد. باید فوراً جلوی آنارشیست‌ها گرفته شود.»

 این در حالی است که تظاهرات سراسری در ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای جهان در اعتراض به نژادپرستی پلیس، بی‌عدالتی و تبعیض‌نژادی در واکنش به قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتا، همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار