مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر از ضدعفونی مرزشلمچه و آمادگی برای بازگشایی این مرز خبر داد.

هلالی مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی خرمشهر، در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، با اشاره به استراتژیکی بودن مرز بین المللی شلمچه، گفت: از ۱۷ اسفندماه که مرز شلمچه از سوی کشور عراق بسته شد، تا کنون ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ضدعفونی تمامی دفاتر تجاری، باسکول ها، ترانزیت ها و محوطه‌ شرکت های لجستیک هزنیه شده است.

او افزود: طی سه مرحله رایزنی با کشور عراق، یک سری شرایط و ضوابط برای بازگشایی مرز بین المللی شلمچه، تعیین و تبیین شد. یکی از این موارد احداث تونل های ضدعفونی در این مرز بود.،که تا کنون دو تونل ضدعفونی، یکی برای خودروهای ایرانی و دیگری برای خودروهای عراقی، احداث و به مرحله بهره برداری رسیده است.

مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر، ضمن پیش بینی برای بازگشایی مرز شلمچه در هفته های آینده، ادامه داد: تونل مخصوص ضدعفونی افراد شاغل و مستقر در مرز شلمچه، نیز طی روزهای آتی، احداث و آماده بهره برداری خواهد شد.

هلالی با بیان اینکه برای بازگشایی مرز شلمچه منتظر اعلام آمادگی کشور عراق هستیم، تصریح کرد: در پی بسته بودن مرز شلمچه تمامی فعالیت های تجاری از طریق مرزهای آبی کشور صورت میگیرد. البته از یک ماه پیش، به طور استثناء، امکان تبادل کالا و اقلام بهداشتی- پزشکی از طریق مرز زمینی شلمچه فراهم شد.

انتهای پیام/ ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.