نخست وزیر عراق همزمان با آغاز مذاکرات واشنگتن و بغداد تاکید کرد که این مذاکرات مبتنی بر دیدگاه مرجعیت دینی و پارلمان خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، اعلام کرد که مذاکرات میان واشنگتن و بغداد مبتنی بر دیدگاه مرجعیت دینی و پارلمان عراق خواهد بود.

نخست وزیر عراق تاکید کرده که نیاز‌های مردم عراق در این مذاکرات در نظر گرفته خواهد شد.

گفت‌وگو‌های میان واشنگتن و بغداد از امروز پنج‌شنبه و به صورت ویدئو کنفرانس آغاز می‌شود.

مذاکرات میان دولت آمریکا و عراق در حالی قرار است آغاز شود که برخی چهره‌های عراقی با انجام هرگونه مذاکره‌ای که سبب تقویت حضور آمریکایی‌ها در عراق شود، مخالفت کرده‌اند. 

احزاب مختلف در عراق تاکید کرده‌اند که این مذاکرات باید بر اساس مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی انجام شود.

هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح عراق چهارشنبه شب در پیامی خطاب به هیئت مذاکره کننده عراقی با آمریکا از آن‌ها خواست تا امید‌ها را بر باد ندهند و در صورت شکست، مسئولیت آن را پذیرا باشند.

هادی العامری، در پیامی خطاب به هیئت مذاکره کننده گفت: ما شما را تشویق می‌کنیم و می‌گوییم شما در وظیفه‌ای مقدس و مذاکره‌ای راهبردی قرار دارید. چشمان تمامی عراقی‌ها به شماست. اطمینان ما به شما در سطحی بالا قرار دارد؛ همچنانکه اطمینان ما به رزمندگانی که پیروزی بزرگی را کسب کردند و بر تروریسم داعشی موفق شدند، زیاد بود.

وی در ادامه افزود: هیئت مذاکره کننده عراقی باید تصمیم مجلس نمایندگان عراق را که در تاریخ ۵/۱/۲۰۲۰ گرفته شد، مبنی بر آنکه نیرو‌های خارجی باید از عراق خارج شوند و حاکمیت ملی بطور کامل محقق شود نصب العین خود قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار