کهورستان ۵۰ هکتاری روستای چاه علی شهرستان نیکشهر فرصتی استثنایی را برای توسعه صنعت گردشگری در این منطقه ایجاد کرده است.

محمد رئیسی دهیار روستای چاه علی شهرستان نیکشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:کهورستان روستای چاه علی با ۵۰ هکتار مساحت یکی از بزرگ ترین کهورستان های استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود.

او  افزود : درختان کهور ، پیر و خرما عمده پوشش این کهورستان را تشکیل می دهند که قسمتی از آن در زمین های زراعی واقع شده است.

کهورستان روستای چاه علی ظرفیتی بزرگ برای رونق صنعت گردشگری در نیکشهر

رئیسی  بیان کرد: بعد از خشکسالی های پیاپی در چند سال اخیر و عدم رونق کشاورزی در این منطقه، اداره منابع شهرستان نیکشهر این کهورستان بزرگ را جز اراضی ملی ثبت کرده است.

این مقام محلی اظهار داشت : مردم محلی که صاحبان اصلی این اراضی هستند خواهان تملک و تحویل این کهورستان به مردم روستای چاه علی می باشند که این امر علاوه بر محافظت از این نوع درخت ، باعث رونق کشاورزی خواهد شد.

کهورستان روستای چاه علی ظرفیتی بزرگ برای رونق صنعت گردشگری در نیکشهر

رئیسی گفت : برگ های خشکیده درخت کهور و پیر بعنوان کود توسط کشاورزان این منطقه مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین این کهورستان بعنوان پتانسیلی بالقوه برای رونق صنعت گردشگری روستای چاه علی محسوب می شود.

منصور رئیسی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نیکشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: کهورستان بزرگ و متمرکز روستای چاه علی از ذخایر مهم جنگلی شهرستان نیکشهر محسوب می شود که به دلیل کمیاب بودن و ممنوع القطع بودن درخت کهور امکان واگذار آن در قالب طرح های مسکونی امکان پذیر نیست.

کهورستان روستای چاه علی ظرفیتی بزرگ برای رونق صنعت گردشگری در نیکشهر

او  خاطر نشان کرد: با توجه به پوشش بسیار قوی این کهورستان ، پتانسیل تبدیل شدن به پارک جنگلی و مرکزی تفریحی را با شرط حفظ گونه های درختی  را دارد.

رئیسی گفت :اشخاصی که مایل به سرمایه گذاری در قالب طرح های گردشگری و تفریحی در این کهورستان هستند منابع طبیعی شهرستان نیکشهر آمادگی لازم جهت همکاری و مکاتبه لازم با استان را دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهروند چاه علی
۲۰:۲۵ ۰۹ مهر ۱۴۰۰
از سال ۴۸ که من یاد میدم این کهورستان جزو چاه علی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
خیلی عالی
Iran (Islamic Republic of)
الیاس
۱۶:۴۱ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
این مکان محل مناقشه است و بخش اعظم این درختان در قسمت روستای شهريري می باشد.روستای شهريري به دلیل عدم ثبت در نقشه قابل جستجو نبوده ...به همین دلیل از این امر سو استفاده شده و این محل به اسم روستای چاه علی معرفی گشته
آخرین اخبار