تل‌آویو برای فراهم کردن مقدمات الحاق کرانه باختری، سرشماری فلسطینیان این منطقه را در دستور کار خود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک عربی، یک رسانه صهیونیستی از آماده شدن رژیم صهیونیستی برای سرشماری فلسطینیان ساکن در بخش‌های مورد نظر برای الحاق در کرانه باختری پرده برداشت.

کانال صهیونیستی «کان» روز پنج شنبه افشا کرد در چارچوب طرح الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی، رژیم صهیونیستی مقدمات برگزاری سرشماری فلسطینیان در بخش‌هایی از کرانه باختری را فراهم می‌کند. این رسانه صهیونیستی، هدف از این سرشماری را جلوگیری از فرار ساکنان فلسطینی این مناطق عنوان کرد.

قابل ذکر است که در مناطقی که در طرح صهیونیستی موسوم به معامله قرن رئیس جمهور آمریکا برای الحاق به سرزمین‌های اشغالی در نظر گرفته شده، چند روستای فلسطینی وجود دارد که بزرگترین آن روستای الجفتلک با حدود ۵ هزار نفر جمعیت بوده که در غور اردن واقع است.

در گزارش این رسانه صهیونیستی آمده است که محل آینده زندگی این روستاییان پس از اجرای طرح الحاق کرانه باختری مشخص نشده است.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحر المیت نخواهد داشت. تنها راه ارتباطی کرانه باختری با دنیای بیرون دو پلی است که آن را به اردن متصل می‌کند و از مناطق اشغالی خواهد گذشت.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با تشکیل کابینه جدید، وعده داده تا برنامه الحاق بخشی از کرانه باختری به اراضی اشغالی را پیگیری کند. طرحی که در ابتدا دونالد ترامپ آن را در قالب «معامله قرن» مطرح کرد، طرحی کاملا صهیونیستی که طبق آن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و بخش‌های بسیار دیگری به اراضی اشغالی افزوده خواهد شد.

کابینه رژیم صهیونیستی پیشتر اول ژوئیه را به عنوان زمان اعلام راهبرد ویژه الحاق کرانه باختری اعلام کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
اسرائیل به دنبال نیل تا فرات هستش فعلا کرانه باختری بع مرحله به مرحله میره جلو
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
این اسرايئل جعلی رو ججمع کنید بره دنبال کارش
دیگه حوصله اش رو نداریم
آخرین اخبار