مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی امروز هوا صاف تا قسمتی ابری با وزش باد خزری و در اواخر روز شاهد رشد ابر‌های همرفتی همراه با رگبار‌های بهاری و رعد و برق خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز هوا صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خزری خواهد بود و در اواخر روز شاهد رشد ابرهای همرفتی و در برخی مناطق به ویژه در نواحی مرکزی و جنوب استان همراه با رگبارهای بهاری و رعد و برق خواهیم بود.

او افزود: اواخر روز جمعه نیز با توجه به شرایط منطقه‌ای و فصلی رشد ابر همراه با رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: طی امروز و فردا نواسانات دمایی قابل ملاحظه‌ای در استان نخواهیم داشت اما هفته آینده افزایش دما در استان پیش‌بینی می‌شود.

محمدی گفت: آسمان استان همچنان همراه با وزش باد خزری (گاهی تند) پیش بینی می‌شود که غالباً در بعد از ظهرها رگبار باران و رعد و برق در مناطق مرکزی و جنوبی استان حاکم خواهد بود.

او اظهار کرد: تا اوایل هفته آینده جو استان در قبل از ظهرها همچنان پایدار و خنک خواهد بود اما در بعد از ظهرها در اغلب مناطق استان شاهد افزایش ابر، وزش تندباد لحظه‌ای، تشکیل ابرهای همرفتی و رگبار باران (گاهی توأم با رعد و برق) پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد خبر داد و گفت: مردم از برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و از صعود به قله سبلان و ارتفاعات استان اجتناب کنند.

محمدی افزود: با توجه به پیش بینی بارش‌های لحظه‌ای در بعد از ظهرها، احتمال آب گرفتگی معابر در تمامی نقاط استان به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان نیز وجود خواهد داشت.

او گفت: در بعد از ظهر امروز بر درجه هوا افزوده شده و دمای هوا در مناطق مرکزی استان به ۲۷ درجه خواهد رسید.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.