قنبری در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شاهد برخورد قهرآمیز با احزاب در دولت تدبیر و امید نبودیم

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری گفت: بستر مناسبی برای رشد و توسعه احزاب سیاسی در دولت روحانی ایجاد شد.

////داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ارزیابی عملکرد دولت برای ارتقاء جایگاه احزاب در ایران اظهار کرد: دولت حجت‌الاسلام  روحانی زمینه را برای فعالیت احزاب سیاسی فراهم کرد، در حالی که در دولت های پیشین، احزاب تا حدودی تعطیل شده بودند.

او افزود: ما شاهد برخورد قهرآمیزی با احزاب در دولت تدبیر و امید نبودیم و دولت تلاش کرد تا احزاب فعالیت های خودشان را به درستی انجام دهند، حتی بسیاری از احزاب سیاسی مجوز هم دریافت کردند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری خاطرنشان کرد: بستر مناسبی برای رشد و توسعه احزاب سیاسی در این دولت ایجاد شده، اما مشکل احزاب بحث " تعدد احزاب همفکر" در کشور است.

قنبری ادامه داد: وجود احزاب همفکر یک پدیده نادر در کشور است، البته شکاف های اجتماعی هم تاثیر خود را بر این موضوع تا حدودی می گذارند؛ هر اندیشه و تفکری متناسب با جایگاه یک فرد در درون جامعه است.

او گفت: یکی دیگر از مشکلات این است که متاسفانه ارتباط قابل قبولی میان احزاب و بدنه اجتماعی وجود ندارد؛ احزاب در کشور ما همچون باشگاه های سیاسی کوچکی هستند که نتوانستند شکاف های اجتماعی را نمایندگی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م ی ب دی
۱۸:۱۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
هیچ مغازه ای نمیگه ماست من ترش است با این همه اهانت به منتقدان حزب های دیگر چطور رویشان می شود از خود دفاع کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
هر کی فکر خودشه
آخرین اخبار