رئیس میراث فرهنگی شهرستان مهریز گفت: سه مجموعه گردشگری در باغشهر تاریخی مهریز و روستای بهادران آماده بهره برداری هستند.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مجاهد کرباسی، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهریز گفت: سه واحد بومگردی، سفره خانه سنتی و اقامتگاه سنتی در باغشهر تاریخی مهریز و روستای بهادران این شهرستان آماده افتتاح و بهره برداری هستند.

او افزود: در مجموع برای راه اندازی و بهره برداری از این سه مجموعه گردشگری بیش از ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده و با افتتاح این واحد‌ها زمینه اشتغال ۲۰ نفر در بخش گردشگری شهرستان فراهم خواهد شد.

او با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰ مرکز اقامتی در شهرستان مهریز افزود: مهریز بعد از شهر یزد دارای بیشترین مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی است و کلیه این اماکن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

کرباسی در ادامه اظهار داشت: باغشهر تاریخی مهریز با داشتن جاذبه‌های تاریخی منحصر به فرد نظیر باغ پهلوانپور و قنات حسن آباد بعنوان دو اثر جهانی، کاروانسرای زین الدین به عنوان تنها کاروانسرای مدور ایرانی، مسیر‌های گردشگری احیا شده در کوچه باغ‌های زیبا و... متمایز از سایر شهرستان‌ها در حوزه گردشگری است و می‌تواند به عنوان مقصد گردشگری مطرح شود.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهریز افزود: این شهرستان همچنین با دارا بودن مناطق ییلاقی خوش آب و هوا وجاذبه‌های گردشگری طبیعی نظیر دشت ریواس، دره دامگاهان و دره ثبتی آدرشک در این زمینه نیز قابلیت‌های گردشگری منحصر به فردی دارد که با افتتاح بوم گردی‌های زیاد، به قطب بوم گردی استان یزد تبدیل شده است.

شهرستان مهریز دارای حدودا ۶۰۰ اثر تاریخی و طبیعی شناسایی شده و ١١٢ اثر ثبتی است که باغشهر تاریخی آن، در تاریخ چهارم آبان سال ۱۳۹۸ شماره ۳۲۷۶۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار