مدیر حفظ نباتات و تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان توصیه‌های لازم برای مبارزه با آفات را به کشاورزان گلستانی ارائه داد.

کیانوش حق نما مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، در رابطه با شرایط تولیدات گیاهی و توصیه‌های لازم به کشاورزان استان در هفته پیش رو توضیحاتی را ارائه داد.

حق نما گفت: کشاورزان پنبه کار استان در کشت دوم با توجه به جمعیت بالای حشره تریپس و خسارت‌های آن اقدام به ضدعفونی بذر کنند.

او ادامه داد: با توجه به افزایش تخم گذاری کرم قوزه به خصوص در شرق استان و در مزارع کشت مخلوط یا مجاور مزارع گوجه فرنگی و افزایش شکار پروانه ها، در چند روز آینده شاهد افزایش لارو خواهیم بود، از این رو لازم است کشاورزان پیگیری لازم برای مبارزه بیولوژیک را سریعا در دستور کار قرار دهند.

حق نما افزود: حضور حشره تریپس در مزارع غرب استان شدیدتر گزارش شده و باید کنترل شیمیایی با سموم مورد توصیه در دستورالعمل کشاورزان قرار بگیرد.

او گفت: با توجه به اطلاعات ثبت شده پایشگران، در هفته آینده شاهد افزایش شته و زنجره خواهیم بود از همین رو در صورت لزوم سم پاشی در دستور کار کشاورزان قرار گیرد.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.