مشاور نخست وزیر عراق اعلام کرد تمامی گفتگو‌های راهبردی میان کشورش و آمریکا باید شامل کاهش نیرو‌های آمریکایی و جدول خروج آن‌ها باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری «تودی نیوز» مشاور مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز پنجشنبه اعلام کرد مذاکرات راهبردی باید شامل کاهش شمار سربازان آمریکایی و نیز جدول زمان بندی عقب نشینی آن‌ها باشد.

هشام داود در گفت و گویی مطبوعاتی تصریح کرد: گفتگو‌های پیش رو میان عراق و آمریکا نکته مخفی ندارند؛ به خصوص آنکه عراق دارای روابطی دوستانه با آمریکا به مانند دیگر کشور‌های جهان است و این مسأله تنها به زمینه‌های نظامی و امنیتی محدود نمی‌شود، بلکه روابط در زمینه‌های انرژی، آموزش، فرهنگ و کشاورزی را نیز در بر می‌گیرد.

او همچنین گفت: آمریکا کشوری مهم است و عراق نیازمند توسعه روابط خود با کشور‌های مهم دارای اقتصاد‌های قوی در جهان است.

هشام داود، مشاور نخست وزیر عراق در ادامه تصریح کرد: عراق همچنین روابطی نظامی با آمریکا دارد و دولت‌های پی در پی در عراق از واشنگتن درخواست کرده اند تا عراق را از لحاظ نظامی در جنگ با گروه‌های داعش کمک کند. امروز دولت الکاظمی تأکید دارد که عراق دارای ظرفیت‌ها و توانایی‌های نظامی برای مقابله با خطرات و چالش‌های داخل کشور و نیز مبارزه با تروریسم است. عراق نیازی به این تعداد نیروی آمریکایی که از حضور نزدیک به ۵ هزار نظامی آمریکایی در خاک عراق خبر می‌دهد، ندارد.

مشاور نخست وزیر عراق همچنین گفت: دولت عراق به همراه آمریکا در این فکر هستند که زمان برای حضور این نیرو‌های نظامی در خاک عراق به پایان رسیده است و ضرورت دارد تا این روابط در جوانب متعدد دیگری ادامه یابد و لزومی نیست تا این مسأله به حضور نظامی منحصر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار