بنا به اعلام هواشناسی بوشهر، با افزایش سرعت وزش جریان‌های شمالی، ارتفاع موج دریا از فردا تا یکشنبه مواج خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی وضعیت جوی و دریایی نشان می‌دهد از فردا (جمعه ۲۴ خرداد) به تدریج با افزایش نسبی سرعت وزش جریان‌های شمالی، ارتفاع موج دریا نیز افزایش می‌یابد.

محمدرضا انصاری افزود: پیش‌بینی می‌شود وزش جریان‌های شمالی در روز‌های شنبه و یکشنبه با سرعت بیشتری ادامه یابد، بنابراین در این مدت سواحل استان نیز مواج خواهد بود. ضمن اینکه در این دو روز همراه با وزش باد، خیزش گرد و خاک نیز در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

او ادامه داد: تا پیش از ظهر فردا آسمان بیشتر صاف همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از فردا به تدریج ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

انصاری عنوان کرد: ارتفاع موج هم ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و از فردا به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود که از ظهر فردا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر می‌رسد.

او گفت: در شبانه روز گذشته برازجان با ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر استان بود، هشت ایستگاه  هواشناسی در گرم‌ترین ساعت دمای ۴۰ تا ۴۶، و گناوه و دیر ۳۶ و۳۷ درجه سانتیگراد را ثبت کردند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۳۰ بامداد، جزر اول ساعت ۱۳: ۰۵، مد دوم ساعت ۱۲:۱۳ و جزر دوم ساعت ۲۰:۲۰ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.