نوید دانایی با تأکید بر لزوم رعایت نکات و اصول اولیه بهداشتی گفت: شکست کرونا نیازمند همکاری ویژه مردم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه شکست کرونا نیازمند تعامل و همکاری ویژه مردم است گفت: در صورت توجه نکردن به توصیه‌های دانشگاه علوم پزشکی احتمال تشدید این بیماری وجود دارد.

او با بیان ایبنکه شستشوی مداوم دست‌ها بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا است افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اماکن عمومی و نماز‌های جماعت، در کنترل و مهار بیماری کرونا در استان سمنان نقش بسزایی دارد.

دانایی با بیان اینکه مردم اصول خودمراقبتی را مدنظر قرار دهند تصریح کرد: رنگ بندی وضعیت بیماری کرونا در استان‌ها و مناطق مختلف کشور بر اساس تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان هاست که با رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی به راحتی رنگ سفید یک منطقه به قرمز تبدیل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان از آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در حوزه تحت پوشش دانشگاه سمنان خبر داد و افزود: تاکنون ۵۸۶ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند که ۸۵ درصد از این افراد بهبود یافتند و شمار بهبود یافتگان دانشگاه علوم پزشکی سمنان به ۴۹۳ نفر رسید.

او هم چنین استفاده از ماسک را ضروری عنوان کرد و گفت: پیشگیری مهمی که مردم باید در اماکن عمومی مخصوصا در مراجعه به مراکز درمانی انجام دهند استفاده از ماسک است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.