مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۷۳۹ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف ارتباطی در استان هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرداد سهرابی گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در سطح استان و کشور شرکت‌هایی که در بستر شبکه آی سی تی نسبت به ارائه خدمات اقدام می‌کردند ظرفیت آنان ۴۰ درصد و درآمد این شرکت‌ها نیز به همین میزان رشد داشته است.

او اضافه کرد: در سال ۹۹ مقرر شده است که ۲۳ پروژه اولویت دار به بهره‌برداری برسد که بخش اعظمی از این پروژه‌های قرار است تا انتهای سال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد در راستای الکترونیکی کردن فعالیت دستگاه‌های اجرایی است

سهرابی، در خصوص اعتبارات هزینه شده در زیرساخت ارتباطات استان نیز تصریح کرد: این اعتبارات از محل اعتبارات استانی نبوده و از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و واحد‌های مرتبط تأمین اعتبار شده است که از سرجمع این اعتبارات سهم مخابرات بالغ بر ۲۷۸ میلیارد تومان، ایرانسل ۱۶۸ میلیارد تومان و ارتباطات سیار ۱۱۰ میلیارد تومان بوده است.

او همچنین مبلغ اعتبارات هزینه شده در بخش زیرساخت را ۵۲ میلیارد تومان و حوزه USO (خدمات عمومی اجباری دولت) را ۱۳۱ میلیارد تومان ذکر کرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: در سال ۹۸، شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) در ۶۹ نقطه جمعاً" شامل ۳۰ سایت نسل دو، ۲۶ سایت نسل سه و ۳۸ سایت نسل چهار و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل در ۱۶۹ نقطه جمعاً شامل ۴۵ سایت نسل دو، ۶۴ سایت نسل سه، ۱۰۵ سایت نسل چهار و ۱۶ سایت نسل ۴.۵ (TDD) موفق به اجرای سایت‌های جدید شدند.

سهرابی گفت: مرکز داده جنوب کشور شرکت ارتباطات سیار بعد از اصفهان و مشهد در شیراز با پهنای باند Gbps ۱۸۰ راه اندازی شد که این پهنای باند که قابلیت ارتقا تا Gbps ۳۰۰ را دارد می‌تواند زمینه رشد و توسعه استان را فراهم کند.

سهرابی، اقدام دیگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان فارس در سال ۹۸ را موضوع "رومینگ" معرفی کرد و افزود: در راستای توسعه خدمات ارتباطی در سال گذشته، رومینگ صوت همراه اول به ایرانسل در ۵۸۹ روستا و ایرانسل به همراه اول در ۸۸۹ روستا باز شد که در مجموع ۱۴۷۸ روستا از خدمت رومینگ صوت برخوردار شدند.

او تصریح کرد: در خصوص رومینگ دیتا نیز شرکت داده گستر عصر نوین "های وب" به عنوان اپراتور چهارم در یک هزارو ۳۵۶ روستا به مشترکین شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل و در یک هزارو ۲۳۷ روستا به مشترکین شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) خدمت رومینگ دیتا ارائه کرد.

مدیرکل ICT فارس اضافه کرد: در سال گذشته در مجموع، ۴۲۱ سایت WLL یا GSM روستایی به سایت نسل دو همراه اول تبدیل شدند که زمینه برای ارتقای این سایت‌ها در آینده نیز فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار