وزیر راه و شهرسازی فردا بیست و دوم خرداد، قطعه دیگری از طرح چهار خطه محور هراز را افتتاح می‌کند.

 
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، قطعه‌ای به طول ۶ کیلومتری از طرح چهار خطه محور هراز، واقع در منطقه وانا (محدوده لاسم-پلور) به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال فردا پنجشنبه ۲۲ خرداد با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری می‌شود.
 
ساخت یک رشته تونل به‌طول هزار و ۷۴۰ متر، سه دستگاه پل به‌طول ۱۵۰ متر و ۳۸۰۰ متر دیوار‌سازی از جمله عملیات انجام‌شده در طول این قطعه است.
 
افزایش ایمنی و رفع نقاط حادثه‌خیز، کاهش ترافیک، میزان تصادفات، زمان سفر، مصرف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه و نیز رونق اقتصادی و گردشگری منطقه، از جمله مزایای این طرح به شمار می‌رود.
 
در ساخت این قطعه، ۹ میلیون مترمکعب عملیات خاکبرداری، چهار میلیون مترمکعب عملیات خاکریزی، ۴۷ میلیون کیلوگرم آرماتوربندی، یک میلیون مترمکعب بتن‌ریزی و ۴۲۵ هزار تن آسفالت به کار رفته است.
 
 
 
افتتاح قطعه‌ای ۶ کیلومتری از طرح چهارخطه محور هراز
افتتاح قطعه‌ای ۶ کیلومتری از طرح چهارخطه محور هراز
 
گفتنی است، طرح چهار خطه محور هراز ۱۰۱ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۷۲ کیلومتر از آن بهره‌برداری شده و ۲۹ کیلومتر نیز در حال ساخت است.
 
همچنین، در این مسیر ۲۱ رشته تونل به طول ۱۹/۵ کیلومتر در نظر گرفته شده که تاکنون ۹ رشته تونل از این تعداد به طول ۸/۶ کیلومتر بهره‌برداری شده است ضمن اینکه ۳۳ دستگاه پل به طول ۳۳/۵ کیلومتر در طول مسیر در نظر گرفته شده که ۱۵ دستگاه از آن به بهره‌برداری رسیده است.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار