معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع از پرداخت ضریب یک و ۲ دهم نیرو‌های آموزش‌وپرورش استثنایی تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع در نشست مشترک شورای معاونان سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع که در راستای بررسی مشکلات دانش آموزان با نیاز‌های ویژه تشکیل شد، اظهار کرد: مطالبات سنوات ارفاقی نیرو‌های آموزش‌وپرورش استثنایی هم اولویت با پرداخت حقوق است و این مطالبات در سریع‌ترین زمان پرداخت خواهد شد.

او افزود: ضریب یک و ۲ دهم کارکنان آموزش‌وپرورش استثنایی نیز تا پایان سال ۹۳پرداخت نشده است که بر اساس تفاهم صورت گرفته شده این مطالبات در سال جاری پرداخت خواهد شد.

الهیار ترکمن در خصوص استقلال ادارات استثنایی استان‌ها گفت: تبدیل این ادارات به‌عنوان یک منطقه آموزش‌وپرورش در شورای سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی به تصویب رسیده است که برای حل موانع قانونی آن کارگروهی با حضور کارشناس سازمان امور اداری و استخدامی تشکیل خواهد شد.

او افزود: اعتبار مورد نیاز جهت به‌کارگیری ۵۰۰ نیروی توان بخشی طرحی و بخشی از اعتبار مورد نیاز جهت ضد عفونی پایگاه‌های طرح سنجش تخصیص خواهد یافت.

کمبود ۱۲ هزار نیرو در آموزش‌وپرورش استثنایی

حسینی، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی نیز در این نشست اظهار کرد: این سازمان تخصصی‌ترین بخش وزارت است، زیرا در کنار آموزش‌وپرورش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه، بحث توان بخشی این دانش آموزان را نیز پیگیری می‌کند.

او از کمبود ۱۲ هزار نیرو در آموزش‌وپرورش استثنایی خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تخصصی بودن این نیرو‌ها نسبت به آموزش‌وپرورش عادی و پایین بودن تراکم استاندارد کلاسی تأمین این میزان نیرو بسیار مشکل است.

حسینی با بیان راهکار‌های جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی ادامه داد: اختصاص سهمیه ویژه در آزمون استخدامی، استفاده از ۵۰۰ نیروی طرحی متخصص توان‌بخشی، استفاده از سرباز معلم، معلم تمام‌وقت و حق‌التدریس، نیرو‌های خرید خدمات و استمرار خدمت بازنشستگان از جمله راه‌های جبران بخشی از کمبود نیروی انسانی است.

او با تاکید بر احیای امتیازات قانونی نیرو‌های آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: افزایش امتیاز حق شغل و شاغل کارکنان، سنوات ارفاقی مشترکین صندوق تأمین اجتماعی، پرداخت مطالبات ناشی از اعمال ضریب ۱.۲ کارکنان آموزش‌وپرورش استثنایی ازجمله موارد قانونی است که نیازمند پیگیری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۲ تير ۱۳۹۹
آیا استقلال اداری ادارات آموزش وپرورش دور زدن قانون طرح تجمیع مصوب مجلس نیست.آیا در تضاد با سیاست های کلی دولت مبنی بر کوچک سازی چابک سازی جلوگیری از گسترش تشکیلاتی و حذف نهادها و دستگاه های موازی در وزارت حجیم بزرگی همچون آموزش وپرورش نیست..
آخرین اخبار