رئیس پلیس پیشگیری البرز گفت: شهروندان با رعایت نکات ساده پیشگیری از سرقت، سارقان را در رسیدن به مقاصدشان ناکام بگذارند.

سرهنگ غلامحسین غلامی، رئیس پلیس پیشگیری البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: کارشناسان پلیس با تحقیق بر روی سرقت‌های انجام شده در استان البرز دریافته اند که شهروندان با توجه به برخی نکات ایمنی و امنیتی می توانند از سرقت مغازه خود پیشگیری کنند.

او در تشریح این نکات افزود: اگر از آژیر خطر استفاده می‌کنید محل نصب آن را طوری انتخاب کنید که سارقان نتوانند آن را به سهولت تشخیص دهند.

سرهنگ غلامی گفت: در‌های ورودی مغازه را از نوع کرکره‌ای مشبک کنید و شب‌ها نیز در محل مزبور روشنایی کافی وجود داشته باشد.

رئیس پلیس پیشگیری البرز او با بیان این که راه‌های کانال کولر پشت بام را هرچند کوچک باشد به وسیله جوش دادن چند میله محفوظ کنید، افزود: مغازه‌هایی که از در آهنی وشیشه‌ای به طور همزمان استفاده می‌کنند برای بالابردن ضریب اطمینان هر دو را قفل کنند.

او افزود: در مواقع تعطیلات چند روزه حتما بین تعطیلات به مغازه سرکشی وقفل‌ها را بازدید کنید.

غلامی با بیان این که سعی کنید از قفل‌های سوییچی استفاده شود زیرا قفل‌های معمولی به سهولت با قیچی بریده می‌شود، گفت: در صورتی که از قفل‌های آویز استفاده می‌کنید آن را طوری نصب کنید که محل نصب قفل تا زمین حدودا ۳۰ سانتیمتر فاصله داشته باشد.

او افزود: چنان چه در مجاورت یا پشت مغازه شما ملک مخروبه‌ای وجود دارد دیوار‌های مغازه را با آهن و بتون محکم و غیر قابل نفوذ کنید.

رئیس پلیس پیشگیری البرز شهروندان را به عدم نگهداری پول نقد زیاد در مغازه توصیه کرد و گفت: در مغازه‌های طلافروشی برای بستن در‌های داخل لازم است از قفل مخی استفاده کنید.

او با بیان این که درب مغازه‌های طلافروشی را حتما با تور‌های سیمی محفوظ کنید، افزود: دیوارها، سقف و کف مغازه‌های طلافروشی با میل گرد و بتون به قطر حدودا ۲۰ سانتیمتر محصور کنید.

سرهنگ غلامی با اشاره به این که در مواقع تعطیلی طلا و جواهرات را از روی ویترین جمع آوری و داخل گاوصندوق بگذارید، گفت: گاوصندوق را حتما به صورت مخفی در داخل دیوار جاسازی کنید.

او با تاکید براین که در صورت امکان از اقلام و اموال گران بها، خود عکس داشته باشید، گفت: شهروندان با عمل به توصیه‌های پلیس هم از سرقت اموال خود پیشگیری کنند و هم یاری کننده ما در تامین امنیت شهر باشند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.