رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، از فوت یک نفر دیگر در جنوب غرب خوزستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،دکتر شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، با بیان اینکه  در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۷ به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان مبتلا شده اند گفت: از این تعداد ۶۳ نفر مربوط به آبادان، ۷۰ نفر خرمشهر و از شادگان ۴ نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

او شمار موارد ابتلا در جنوب غرب خوزستان را ۲۵۵۱ نفر برشمرد و افزود: تاکنون در آبادان ۱۲۴۵ نفر، خرمشهر ۸۹۲ نفر و شادگان ۴۱۴ نفر مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ به ثبت رسیده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان ادامه داد: از ۱۳۷ مورد مثبت جدید ۱۰۱ نفر به صورت سرپایی هستند که به تفکیک شامل آبادان ۴۴ نفر، خرمشهر ۵۷ نفر و شادگان نیز ۲ نفر که یا در منزل قرنطینه هستند یا به مرکز نفس اعزام شده اند بنابراین در مجموع کل مراجعات این گروه (سرپایی) تا به امروز ۱۶۴۲ نفر می باشند.

سمان زاده  با اشاره به اینکه از کل موارد مثبت ثبت شده ۲۳۸۶ نفر بهبود و از بیمارستان ترخیص شده اند ؛ افزود: ۶۴ نفر مثبت قطعی نیز هنوز بستری هستند.

او با بیان اینکه  متاسفانه در روز گذشته یک مورد مرگ در آبادان گزارش شد تصریح کرد: بنابراین تعداد کل فوت شدگان در جنوب غرب خوزستان از ابتدای این بیماری تاکنون ۱۰۱ نفر می باشد که به تفکیک شامل آبادان ۴۹ نفر، خرمشهر ۴۴ نفر و شادگان ۸ نفر می باشند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می‌باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.