معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار دشت آزادگان گفت: مشارکت مردم در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا در این شهرستان نقش مهمی ایفا می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس پور عاطف معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: سومین جلسه کارگروه مشارکت مردم در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا ویروس در این شهرستان برگزار شد.

او افزود: براساس ابلاغیه وزارت کشور، اساس سازماندهی طرح مشارکت مردم در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا بر مبنای محله خواهد بود و ضرورت دارد براساس نوع تقسیمات شهری در این زمینه تمهیدات لازم اتخاذ شود.

پور عاطف با بیان اینکه ساختار و سازمان اجرایی طرح در این شهرستان تعریف شده و کارگروه‌های خاص محله‌ها تعیین است بیان داشت: محور‌های پیش‌بینی شده برای مشارکت مردم در این طرح شامل؛ آموزش و آگاه سازی ویژه شهروندان، افزایش تاب‌آوری محلات، توسعه بهداشت فردی و نظارت بر بهداشت محیط هستند.

این مقام مسئول، کمک به تامین نیازمندی‌های مراکز بهداشت و درمان در زمینه امکانات بهداشتی و درمانی اعم از تجهیزات تخصصی و عمومی، تامین نیروی انسانی برای کمک به امر بهداشت و حوزه درمان، حمایت و کمک به اقشار ضعیف در زمینه بهداشتی و معیشتی، کمک به برنامه غربالگری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بررسی سایر ظرفیت‌های ممکن و بهره‌گیری از آن‌ها از دیگر برنامه‌های این طرح عنوان کرد.

معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار دشت آزادگان در ادامه بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات به منظور اجتماعی کردن مقابله با بیماری کرونا و استفاده از ظرفیت بالقوه مردمی تأکید و تصریح کرد: از آنجایی که مقابله با این بیماری نیازمند اراده جمعی است، انتظار داریم با اجرای دقیق این طرح اهالی با نحوه مقابله با این بیماری و راه‌های قطع زنجیره انتقال که رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت محیط است مهیا شده و با بستر‌های فرهنگی زندگی در کنار این بیماری آشنا شوند.

پورعاطف جمع آوری و مدیریت به موقع پسماند شهری توسط شهرداری‌ها، نگهداری میزان استاندارد کلر موجود در آب شرب و تعمیر شکستگی‌های شبکه آبرسانی را موجبات جلوگیری از چرخه شیوع بیماری کرونا و از عوامل اصلی حفظ سلامت عمومی برشمرد و خواستار اهتمام بیشتر دستگاه‌های متولی در این برهه حساس شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.