مدیر شبکه بهداشت و درمان دالاهو با بیان اینکه موارد بیماریابی کرونا ویروس در شهرستان افزایش پیدا کرده است، گفت : مردم شهرستان از تردد غیرضروری به شهرستان‌های هم‌جوار خودداری کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ غلامرضا عزیزی مدیر شبکه بهداشت و درمان دالاهو گفت : شبکه بهداشت و درمان دالاهو از آغاز شیوع اپیدمی کرونا در کشور اقدامات قابل توجهی را در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری انجام داده است.

او گفت : اطلا‌ع‌رسانی گسترده با نصب بنر، توزیع تراکت و ارسال پیام‌های بهداشتی و آموزشی در فضای مجازی، در خصوص نحوه انتقال و پیشگیری از بیماری در سطح شهر‌ها و روستا‌های تحت پوشش تشکیل جلسات آموزشی با اصناف مختلف، کارکنان ادارات، ائمه جمعه و جماعات راه‌اندازی مرکز ۱۶ ساعته در شهرستان از مهمترین اقدامات انجام شده برای مقابله با شیوع کرونا در شهرستان دالاهو است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان دالاهو افزود: توزیع بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ بسته بهداشتی شامل ماسک و دستکش در روستای زرده با توجه به آسیب‌های وارده در بمباران شیمیایی جنگ تحمیلی، استقرار اکیپ تب‌سنجی از مسافران در ورودی شهر‌ها با همکاری ادارات دیگر و غربالگری جمعیت تحت پوشش در مرحله اول از دیگر اقدامات انجام شده در شهرستان دالاهو است.

او گفت: همچنین شروع غربالگری مرحله دوم توزیع ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی دست در بین کارکنان ضدعفونی اماکن عمومی، وسایل حمل ونقل عمومی و استفاده از ظرفیت سادات و بزرگان منطقه و آماده‌سازی نقاهتگاه جهت بیماران ترخیصی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در راستای کنترل هرچه بهتر و جلوگیری از انتشار بیماری در این شهرستان صورت گرفته است.

عزیزی ادامه داد: هم‌اکنون شهرستان دالاهو در وضعیت زرد قرار دارد و موارد بیماریابی در شهرستان افزایش پیدا کرده و روزانه ۱۵ مورد نمونه از موارد مشکوک به کرونا گرفته می‌شود.

او افزود: موارد بستری در شهرستان نداریم، مواردی که نیاز به بستری پیدا کنند به بیمارستان‌های اسلام‌آباد غرب، سرپل‌ذهاب، فارابی یا گلستان انتقال داده می‌شود.

عزیزی ادامه داد: بازدید‌های متعدد توسط کارشناسان بهداشت محیط شهرستان، پس از بازگشایی صنوف مختلف انجام شده و با موارد متخلف برخورد شده است.

او گفت: جهت پیشگیری و کنترل بیماری در دالاهو به مردم شهرستان توصیه می‌شود از تردد‌های غیرضروری به شهرستان‌های هم‌جوار خودداری کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند. همچنین مردم استان از مسافرت به دالاهو خودداری کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.